About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon اعدام 2 نفر در هر روز در سال 2011- گاردین: هدف از افزایش اعدام ها در ایران سرکوب اپوزیسیون سیاسی است

آژانس ايران خبر : روزنامه بریتانیایی "گاردین" در شماره شنبه 9-7-2011 در گزارشی با عنوان " قتل های قضایی بيکران در ايران " نوشت : " افزايش اعدام ها، به توصيف گروه های مدافع حقوق بشر،

با هدف سرکوبی ناآرامی های مدنی طراحی شده است."

این روزنامه در گزارش خود با بیان دشواری دستیابی به اخبار دقیق در ایران و فعالیت گروه های حقوق بشری در این کشور ادامه داد: " دسترسی به واقعيات در کشوری که تهيه گزارش های خبری مستقل در آنجا بيشتر به افسانه می ماند کاری بسيار دشوار و تقريبا از محالات است. اما گروه های ايرانی مدافع حقوق بشر، تشکيلات بين المللی ناظر بر چگونگی رعايت حقوق بشر، ونيز کارشناسان امور ايران، همگی از توسل رژيم به قتل های قضائی بيشتر خبر می دهند."

گاردین هدف افزایش اعدام ها در ایران را سرکوب اپوزیسون سیاسی دانست و تاکید کرد: " قصد رژيم، در ظاهر، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، و جرائم جنایی ديگر است. اما به گفته فعالان و مدافعين حقوق بشر، واقعيت اين است که رژيم برای سرکوبی اپوزيسيون سياسی، و مقابله با تلاطم ناشی از شورش های موسوم به بهار عربی، به ارعاب عمومی و قتل های پنهانی متوسل شده است."

سازمان عفو بين الملل گزارش داده است که در سال جاری ميلادی، تا کنون به گفته منابع رسمی 190 نفر در ایران اعدام شده اند. این سازمان در گزارش خود افزوده که 130 اعدام ديگر نيز انجام گرفته است، بی آنکه اطلاعيه ای درباره آن صادر شده باشد.

روزنامه بریتانیایی با ارائه آماری از اعدام ها در زندان های مختلف ایران در سال جاری میلادی نوشت که درهمين مدت شمار اعدام های علنی نيز بالا رفته است. "از آغاز سال 2011 تا کنون 13 مرد در ملاء عام اعدام شده اند، که 16 مورد آن پس از شانزدهم آوريل انجام گرفته است."

به نوشته گاردین "در مجموع، متوسط اعدام در ايران در سال 2011 تاکنون، دو نفر در روز بوده است، که اين کشور را در مقام دومين اعدام کننده در جهان، پس از چين، قرار می دهد."

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران