About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon مجموعه ای از اخبار کوتاه نقض حقوق بشر در ایران

بازداشت سه تن از فعالان ادبی و فرهنگی کُرد
یک فعال حقوق بشر در کردستان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که طی هفته‌ گذشته سه تن از فعالان ادبی و فرهنگی شهر گیلان‌غرب در استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرکز استان در کرمانشاه منتقل شده‌اند.
جمال خانی (شاعر)، فرهاد وکیلی‌نیا (معلم) و نعیم نجفی (دانشجو) هر سه در حوزه ادبیات و فرهنگ کُردی فعالیت داشته، عضو انجمن “بانان” شهر گیلان‌غرب بوده‌ و سایتی را با نام “تاق‌وه‌سان” اداره می‌کردند.
دلیل بازداشت و اتهام این افراد هنوز مشخص نیست. اما گفته می‌‌شود در همین هفته مأموران امنیتی به منزل سه نفر دیگر از فعالان کُرد شهر گیلان‌غرب مراجعه نموده ولی موفق به بازداشت آنها نشده‌اند.

اجرای حکم چهار سال و نیم زندان محسن صادقی‌نور از شهروندان زرتشتی

محسن صادقی‌نور از شهروندان زرتشتی روز ۸ مرداد ماه بعد از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین برای اجرا و سپری کردن دوران محکومیت خود بازداشت شد.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» ، رهانا، صادقی نور در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۸ و به خاطر شرکت در تظارهرات روز عاشورا (ششم دی) به همراه همسرش نگار شاهپری و برادران همسرش ابوالفضل و محمدجواد شاهپری بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.
محسن صادقی‌نور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه و به اتهامات «اجتماع و تبانی و توهین به مقدسات اسلامی و توهین به رهبری وفعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق گسترش آیین زرتشت و برپایی جشن‌های ایرانی مانند مهرگان و نوروز در کنار آرامگاه کوروش و اخلال در نظم عمومی کشور به ۴ سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی حکوم شده بود.
این حکم پس از هفت ماه از سوی شعبه ۵۴ تجدید نظر استان تهران عینا به تأیید رسید.

فواد صادقی، سردبیر سایت آینده نیوز، بازداشت شد

طی روزهای گذشته فواد صادقی، سردبیر، و یکی دیگر از مدیران سایت آینده نیوز بازداشت شده‌اند.
سایت آینده نیوز اخیرا مصاحبه ای با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجام داده و به نقل از وی نوشته بود که آیت الله علی خامنه‌ای مانع موفقیت تلاش هایش برای از سر گیری روابط ایران و آمریکا شده است.
به گزارش رادیو فردا فواد صادقی پیش از این در بهمن ماه سال گذشته نیز بازداشت و سپس آزاد شده بود.
فواد صادقی پیش از سایت آینده نیوز ، از مدیران سایت تابناک ، نزدیک به محسن رضایی، بود که با حکم مقامات قضایی ایران فیلتر شد.


بازداشت محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا جهت اجرای حکم

محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو فعال سیاسی محکوم به حبس، روز گذشته جهت اجرای حکم بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو تن از اعضای انجمن موسوم به "فرزندان ایران بزرگ" که روز گذشته، مورخ هشتم مردادماه، به دادسرای مستقر در اوین جهت ابلاغ حکم احضار شده بودند، در همان محل بازداشت شده اند.
احتمال می رود که نامبردگان پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شده باشند.
بر اساس رای دادگاه انقلاب محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، هر یک به تحمل دو سال و شش ماه و دو روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم اند.

امتناع مسئولان زندان از رسیدگی به وضعیت وخیم جسمی علیرضا کیا و مجید تمجیدی

مسئولان بهداری زندانی اوین با وجود وضعیت جسمانی وخیم علیرضا کیا و محید تمجیدی از رسیدگی به وضعیت آن‌ها و انتقال آن‌ها به بیمارستانی خارج از زندان امتناع می‌کنند.
علیرضا کیا از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که هفته گذشته به دلیل بیماری آپاندیسیت به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و در اعتراض به بستن دست و پایش، خواستار بازگشت به زندان شده بود، به دلیل همین موضوع دچار عفونت در ناحیه جراحی شده و هم اکنون مسئولان بهداری به همین بهانه از رسیدگی به وضعیت وی امتناع می ورزند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» این نوع برخورد با زندانیان سیاسی بیمار برای اولین بار نبوده و در همین چند ماه اخیر مهدی کوه کن، حسین رونقی ملکی و مجید تمجیدی نیز با این مشکل مواجه شده اند.
علیرضا کیا از بازداشت شدگان اول اسفند ماه گذشته به اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» بیش از ۵ ماه است که در بازداشت موقت بوده و با وجود ارجاع پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران هنوز زمان رسیدگی به آن مشخص نشده است.
هم‌چنین مجید تمجیدی از دیگر زندانیان سیاسی است که بارها درخواست اعزام وی برای انجام جراحی قلب به خارج از زندان به دلایل نامعلوم از سوی دادستان با مخالفت رو برو شده است.
این در حالی است که در ماه های نه چندان دور، عدم توجه و رسیدگی به موقع پزشکی منجر به فوت بسیاری از زندانیان از جمله هدی صابر، محسن دکمه چی و … شده است.

دولت شنا کردن در دریا در ماه رمضان را ممنوع کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد که کسی حق شنا در طرح‌های دریا در ماه رمضان در مازندران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی ابراهیمی در مورد باز یا بسته بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در ایام ماه رمضان و بی توجه به فصل تابستان که زمان مسافرت شهروندان به استان های گیلان و مازندران است اظهار داشت: با هر‌گونه روزه‌خواری و زیر سئوال بردن ارزش‌های دینی در ایام ماه رمضان در هر جای استان و حتی طرح‌های سالم‌سازی دریا مقابله می‌شود.

به گزارش کلمه، این مقام دولتی در حالی از ممنوعیت شنا در دریا در ماه رمضان خبر داده که اکثر شناگران مسافرند و مجاز به روزه گرفتن نیستند. از این رو اعلام چنین خبر حاشیه سازی از سوی یک مقام دولتی، به خصوص از این جهت که احتمال وهن اسلام را در پی دارد، به طوری جدی جای سؤال دارد.

این مقام دولتی البته در حالی ممنوعیت شنا در دریا در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد که از ممنوعیت دروغگویی در این ماه، به خصوص دروغ بستن به خدا و پیامبر، چیزی نگفت.

وی در عین حال با اشاره به اینکه استانداری مازندران نظرش این بود که طرح‌های دریا در استان در ایام ماه رمضان بسته شود، خاطرنشان کرد: این تصمیم در مازندران اعمال می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این سازمان دو مسئولیت در بخش عمرانی و فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار برای سواحل دارد، گفت: به محض اینکه ابلاغیه طرح از سوی وزارت کشور تصویب و اجرا شود به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ابراهیمی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران به طرح‌های سالم‌سازی سواحل در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور از طرح‌های سالم‌سازی سواحل مازندران استفاده کردند که این مسأله نشان میدهد که باید رویکرد دولت و مسئولان تامین اعتبار طرح‌های دریا و نگاه به این بخش ویژه باشد.

زندانیان اصفهان شب‌ها در خانه خود می‌خوابند

سایت دیگربان: خبرگزاری «پانا» به نقل از یکی مقام آگاه در استان اصفهان اعلام کرد: «بنا به شرایط خاص، تعدادی از زندانیان زندان‌های استان اصفهان، شب‌ها خارج از زندان و در منزل شخصی خود می‌خوابند.»
«پانا» روز شنبه (هشت مرداد) به نقل از این منبع آگاه گزارش کرده که «تعداد زندانیان استان اصفهان به قدری زیاد شده که ظرفیت زندان‌های این استان پر شده و این زندان‌ها دیگر گنجایش جای دادن این زندانیان را در شب ندارند.»
به گفته این منبع «مسئولان برخی زندان‌ها با رایزنی‌هایی که انجام داده‌اند، از برخی زندانیانی که جرمشان سنگین نیست وثیقه گرفته و هر شب به آنان اجازه می‌دهند که به خانه‌های خود بروند و صبح زود مجددا خود را به زندان برسانند.»
ایران با داشتن حدود ۳۰۰ هزار نفر زندانی و بیش از ۲۵۰ زندان به لحاظ جمعیت زندانی در فهرست ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد.
پیش‌تر یونس موسوی نماینده مردم فیروز آباد گفته بود: «آن قدر در زندان‌ها مشکل هست که به هر دو نفر یک پتو می‌رسد.»
۲۱ تیر ماه نیز محمدباقر ذوالقدر، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرده بود که تعداد زندانیان ایران سه برابر ظرفیت زندان‌های این کشور است.

آغاز دوران محکومیت سما نورانی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی

سما نورانی، شهروند بهائی اهل شیراز و دانشجوی محروم از تحصیل بهائی، جهت اجرای حکم یک‌سال حبس خود، راهی زندان اوین شد.
سما نورانی، شهروند بهائی اهل شیراز و دانشجوی محروم از تحصیل بهائی، جهت اجرای حکم یک‌سال حبس خود، راهی زندان اوین شد.
به گزارش سامانه «خانه حقوق بشر ایران»، این دانشجوی محروم از تحصیل صبح امروز نهم مرداد ماه، جهت گذراندن دوران محکومیت یک ساله ی خود راهی زندان اوین شد.
سما نورانی در تاریخ ۱۲ اسفند ماه بازداشت و حکم یک سال حبس تعزیری این دانشجوی محروم از تحصیل بهائی و یکی از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران تأیید شد.
احضار فواد شمس به زندان اوین جهت اجرای حکم حبس
خبرگزاری هرانا - فواد شمس دانشجوی دانشکدهٔ جغرافیای دانشگاه تهران، روزنامه‌نگار و از فعالین دانشجویی طیف چپ جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین احضار شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد شمس، ملزم شده بود که امروز دوشنبه، نهم مردادماه، جهت گذراندن باقی حکمِ حبسِ خویش، خود را به زندان اوین معرفی کند.

بلاتکلیفی رضا شهابی پس از چهارده ماه حبس

خبرگزاری هرانا - رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران در ۲۲ خرداد ماه ۸۹ بازداشت شد و هم اکنون مدت چهارده ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

ربابه رضایی همسر این فعال کارگری با اشاره به چهارده ماه دوندگی‌هایش می‌گوید: "در پیگیری پرونده همسرم به هر کجایی که بگویید مراجعه کرده‌ام اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ام. از دادستان بگیرید تا مسئولین دیگر قضایی، اما هیچ پاسخی نمی‌دهند و همسرم همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد. الان چهارده ماه از بازداشت همسرم می‌گذرد اما هیچ حکمی برایش نداده‌اند و مسئولین در پاسخ به ما هر روز یک بهانه‌ای می‌آورند و ما را سر می‌دوانند.

هرانا؛ بازداشت محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا جهت اجرای حکم

خبرگزاری هرانا - محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو فعال سیاسی محکوم به حبس، روز گذشته جهت اجرای حکم بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، محسن جوادی افضلی و ناصر آذرنیا، دو تن از اعضای انجمن موسوم به "فرزندان ایران بزرگ" که روز گذشته، مورخ هشتم مردادماه، به دادسرای مستقر در اوین جهت ابلاغ حکم احضار شده بودند، در همان محل بازداشت شده اند.

دستگیری ۱۲۰ نفر در پایتخت تحت عنوان ارازل و اوباش(تصویری)

خبرگزاری هرانا - فرمانده انتظامی پلیس پایتخت از دستگیری ۱۲۰ تن از شهروندان تحت عنوان "اراذل و اوباش" در صبح امروز، مقارن با نهم مرداد ماه، خبرداد.

به گزارش مهر، حسین ساجدی‌نیا مدعی شده است که بنابر درخواست شهروندان و در راستای طرح امنیت محله‌محور شب گذشته بیش از ۱۲۰ نفر توسط ماموران پلیس دستگیر و تحویل مقام‌قضایی شدند.

محکومیت دو تن از فعالین کارگری سنندج به پرداخت جریمهٔ نقدی

خبرگزاری هرانا - یدالله قطبی و وفا قادری، دو تن از فعالین کارگری سنندج، بنابر رای شعبه ۲ دادگاه انقلاب، به پرداخت جریمهٔ نقدی محکوم شده‌اند.

حکم جریمهٔ ۹۰۰ هزار تومانی یدالله قطبی و وفا قادری که چند روز قبل از مراسم اول ماه می‌ سال جاری بازداشت شده بودند، صادر شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض است.



منبع: پژواک ایران



سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران