About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon گرامیداشت چهلمین روز شهادت هدی صابر در بند ۳۵۰ زندان اوین

آژانس ايران خبر : زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به مناسبت چهلمین روز شهادت هدی صابر مراسم یادبودی را در سالن کوچک این بند برگزار کردند.

به گزارش کلمه، در این مراسم زندانیان با گرامی داشتن یاد و خاطره این شهید راه آزادی هر یک خاطراتی را از زمانی که با او هم بند بودند نقل کردند. آنها تاکید کردند که نام و یاد این زندانی هرگز از خاطر هیچ کدامشان پاک نخواهد شد.هدی صابر چهل روز پیش در پی اعتصاب غذایی که در اعتراض به چگونگی شهادت هاله سحابی در زندان به آن دست زده بود به شهادت رسید. ضرب و شتم در هنگام اعتصاب غذا، عدم رسیدگی به موقع مسوولان زندان و انتقال دیر هنگام صابر به بیمارستان از دلایل شهادت او پس از هشت روز اعتصاب غذا عنوان می شود.

۶۴ نفر از هم بندان هدی صابر پس از شهادت او ، شهادت نامه ای را به بیرون از زندان ارسال کردند شهادت نامه ای که تاکید می کرد هدی صابر به علت ضرب و شتم در بهداری زندان اوین و انتقال دیر هنگام به بیمارستان به شهادت رسیده است.

آنها هنگام ذکر خاطراتشان از صابر بارها تاکید کردند که لحظه ای هم ندیده اند که صابر برای خود زندگی کند، او به عشق مردم و کشورش زنده بود و لحظه ای از آرمانهایش عقب ننشست. آنها از صابری یاد کردند که با پای برهنه در حیاط زندان نماز می خواند و هیچگاه حاضر نبود از غذایی جر غذای زندان استفاده کند چرا که فکر می کرد شاید کسی نتواند به غذایی جز آن دسترسی داشته باشد. آنها از صابری یاد کردند که چه در زندان و چه در بیرون از زندان همیشه به فکر دیگران بود و کسی در زندان نبود که ناراحتی و دردی داشته باشد و صابر اولین کسی نباشد که بر بالینش حاضر شود.

آنها از صابری گفتند که زندگی و مرگش به آنها درس عزت ، بزرگی و آزادگی آموخت.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران