About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon خبرگزاری فرانسه: قاضی اسپانیا حمله عراق به کمپ پناهجویان ایرانی را مورد تحقیق قرار می‌دهد

خبرگزاری فرانسه ۲۳تیر۱۳۹۰ـ مادرید - یک قاضی اسپانیا نقشی را که گفته می شود سهافسر عراقی از جمله رئیس ارتش این کشور در حمله مرگبار به یک کمپ پناهجویان در آوریل گذشته به عهده داشته اند، مورد تحقیق قرار می‌دهد. این کمپ پناهجویی، هزاران نفر از مخالفان ایرانی را در خود جای داده است.

بنا‌به متن حکم که به تاریخ ۱۱ژوییه صادر شده و روز پنجشنبه توسط خبرگزاری فرانسه رؤیت شده؛ فرناندو اندرو از ژنرال علی غیدان مجید، فرمانده ارتش عراق و دو افسر دیگر خواسته است تا در ماه اکتبر در این دادگـاه حاضر شوند.

اندرو، پیشاپیش در ماه ژانویه تصمیم گرفته بود که تحقیقی را راجع به این خشونت که در سال۲۰۰۹ در کمپ اشرف ۱۱کشته برجای گذاشت شروع کند. بنا‌به این حکم، تحقیق مربوطه، اکنون وسیعتر شده و شامل حمله ۸آوریل توسط نیروهای امنیتی عراق که ۳۴نفر از پناهجویان کشته شدند نیز می‌شود. . .

اندرو برای تحقیقاتی تحت یک دکترین حقوقی در اسپانیا که به ”حوزه قضائی جهانی” شناخته می‌شود، اقدام کرده است که اجازه می‌دهد تاجنایتهای حقوق‌بشری که در خارج از قلمرو کشوری صورت گرفته، مورد محاکمه قرار گیرد.

این قاضی در ماه ژانویه گفته بود که اگر مقامات عراقی اقدام به تحقیقات خودشان در ارتباط با قتلهای سال ۲۰۰۹ در این کمپ بنمایند، او پرونده را خواهد بست.

وزارت‌خارجه عراق مقامات اسپانیائی را مطلع ساخت که تحقیقات حقوقی در مورد قتلها را انجام داده‌اند ولی اندرو این جواب آنها را رد کرد و استدلال نمود که شواهد کافی، مبنی بر این‌که تحقیقات مناسبی انجام شده است، وجود ندارد.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران