About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon قاضی اسپانیایی افسران ارتش عراق را به‌خاطر کشته‌های کمپ اشرف احضار می‌کند

آر.تی.تی نیوز۲۴ تیر گزارش داد: یک قاضی، ۳ مقام ارتش عراق را به‌خاطر حمله مرگبار آوریل به کمپی که محل سکونت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، یک گروه اپوزیسیون ایرانیان تبعیدی است، احضار نمود. سه مقام عراقی، که روز پنجشنبه توسط قاضی فرناندو آندره برای حضور در برابر یک دادگاه مادرید در ۳اکتبر احضار شدند، ژنرال ارتش عراق علی غیدان ماجد را نیز شامل می‌شوند.

قاضی طرحهایی را نیز برای احضار نخست‌وزیر نوری مالکی پس از اتمام مصونیت قضایی وی در پایان دوره نخست‌وزیری وی اعلام نمود.
قاضی اندره حول مرگ ۱۱ تبعیدی ایرانی در این کمپ، در حمله جداگانه‌یی که در سال ۲۰۰۹ توسط نیروهای امنیتی عراق صورت گرفته، تحقیق کرده است.
این تحقیقات اسپانیا مطابق رعایت اصل صلاحیت قانونی جهانی این کشور است، که به آن اجازه می‌دهد افرادی که به جرایم بزرگی مانند نسل کشی، شکنجه یا تروریسم متهم باشند را، حتی در صورتی که [این جرائم] در جای دیگری صورت گرفته باشند، تحت پیگرد قرار بدهد.
این وقایع پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای امنیتی عراق در ۸آوریل به کمپ اشرف حمله کردند، و مدعی شدند که ساکنان این کمپ در جریان یک ”شورش“ به سمت پرسنل امنیتی سنگ پرتاب کردند. دولت عراق بعدتر گفت که ۳تن در این حمله کشته شدند و اتهامات مبنی بر این‌که نیروهای آن به سمت ساکنان این کمپ آتش گشوده‌اند را تکذیب کرد.
ولی این مخالفین ایرانی بعدتر مدعی شدند که نیروهای امنیتی عراق به فرمان نخست وزیر مالکی، ”در اشرف به قتل بی‌سابقه یی“ دست زده‌اند، و مدعی شدند که این فرمان به دستور رهبر عالی ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای صادر شده است.
این مخالفین ایران مدعی هستند که این حمله، یک تهاجم نظامی تمام عیار با خودروهای زرهی بود و گفتند که در این عملیات نظامی‌ده‌ها تن کشته و بسیاری دیگر مجروح شدند.
سازمان ملل از آن پس تأیید کرده که حمله ارتش عراق به کمپ اشرف دستکم ۳۴ کشته برجای گذاشته است. این تاییدیه به‌دنبال بازدید یک تیم سازمان ملل از این کمپ تنها چند روز پس از این حمله صورت گرفت.
کمپ اشرف، واقع در استان دیالی در شمال بغداد، تقریباً به مدت ۲ دهه یک پایگاه پناهندگی برای اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است. سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۹۶۵ در مخالفت با شاه ایران تاسیس شد، ولی این گروه بعدتر با رژیم آخوندی ایران، که شاه را در انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ برکنار نمود، به مخالفت پرداخت.
کمپ اشرف در سالهای ۱۹۸۰، به‌دنبال اجازه رئیس‌جمهور وقت صدام حسین به سازمان مجاهدین خلق ایران برای برپایی پایگاه در عراق، گشوده شد. صدام بال نظامی این گروه، ارتش آزادیبخش ملی ایران را برای جنگیدن در کنار نیروهای عراقی در جنگ ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ علیه ایران، مسلح نمود.
نیروهای آمریکایی جنگندگان سازمان مجاهدین خلق ایران را در سال ۲۰۰۳ خلع‌سلاح کردند و غریب به ۳۱۰۰ ساکن را به این کمپ محدود ساختند. قبل از این‌که نیروهای عراقی امنیت این کمپ را در اوایل سال جاری از آمریکا تحویل بگیرند، ارتش آمریکا ساکنان این کمپ را تحت حفاظت خود قرار داد.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران