About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon استقبال آمریکا از تصمیم اروپا برای ممنوعیت خرید نفت از ایران

دولت آمریکا توافق کشورهای اروپایی مبنی بر ممنوعیت خرید نفت از ایران را یک خبر خوب دانست و از دیگر کشورهای جهان خواست از چنین اقداماتی حمایت کنند. کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا روز چهارشنبه بر سر عدم خرید نفت از ایران در صورت عدم توقف برنامه های هسته ای توسط این کشور به توافق رسیدند اما هنوز مشخص نیست این تصمیم از چه زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد.
ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا با بیان این مطلب گفت:“چنین توافق‌هایی دقیقا از آن نوع تصمیماتی است که مورد توجه آمریکاست و نه تنها متحدان ما و شرکای سیاسی آمریکا در اروپا بلکه دیگر کشورها در سراسر دنیا باید با چنین اقداماتی همراهی کنند. ما باور داریم که چنین تصمیماتی می تواند ایران را از نظر اقتصادی با سختی مواجه کند.”
همزمان با این اقدام اتحادیۀ اروپا، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه به ایران سفر کرده است. گفته می شود مسائل مربوط به پروندۀ هسته ای ایران و همچنین بحران سیاسی در سوریه از جمله مسائلی است که قرار است در دیدار با مقامات ایرانی مورد بحث قرار گیرد. ترکیه که چهارمین خریدار نفت از ایران است طی سالهای اخیر تلاش کرده نقش میانجی را در پروندۀ هسته ای ایران ایفا کند. وزیر امور خارجۀ ترکیه در این سفر گفته است این کشور معاملات نفتی خود با ایران را ادامه می دهد.
به گفتۀ یک مقام رسمی ترکیه، روز سوم ژانویه، یک روز پیش از این سفر و در پی تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا نیز این کشور از آمریکا خواسته است شرکت‌های ترکیه ای وارد کنندۀ نفت از ایران را از تحریم های جدید معاف کند. آنکارا امیدوار است بتواند به نقش میانجی خود در پروندۀ هسته ای ایران میان این کشور و قدرت‌های غربی ادامه دهد.
این تحریم‌های جدید پس از برگزاری یک مانور ده روزه توسط ایران تعیین می شود. ایران تهدید کرده است در صورت افزایش تحریم ها و فشارها علیه ایران تنگۀ هرمز را می بنند.

euronews

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران