About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon هشدار مقاومت ایران به تلاشهای رژیم ایران برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت آمیز


مقاومت ایران نسبت به تلاشهای همه جانبه رژیم آخوندی برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت آمیز و مرضی الطرفین در بحران اشرف هشدار داد و از وزیرخارجه آمریکا هیلاری کلینتون و دبیرکل ملل متحد، خواستار اتخاذ تدابیر مقتضی برای به نتیجه رساندن تلاشهای آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی پناهندگان شد.


دراطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ۱۲دی۹۰، دراین باره آمده است: درحالی که جامعه بین المللی از جمله دولتهای کانادا، ایتالیا و فرانسه و انگلستان و آلمان ونروژ از راه حل مسالمت آمیز و انساندوستانه برای بحران اشرف طبق قوانین بین المللی، استقبال کرده اند و درحالی که رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در بیانیه ۷دیماه خود (۲۸دسامبر۲۰۱۱) آمادگی ۴۰۰تن ازساکنان اشرف برای انتقال به کمپ لیبرتی با خودروها و اموال منقولشان را اعلام کرده است، دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران در راستای توطئه های جنایتکارانه اش علیه نیروی اصلی اپوزیسیون خود، تلاشهای همه جانبه یی را برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت‌آمیز و مرضی الطرفین در بحران اشرف آغاز کرده است.
حکومت آخوندی در صدد است تا از یک سو دولت عراق را تحت فشار قرار دهد و به نقض تعهدات بکشاند و از سوی دیگر تقصیر بر هم خوردن راه حل مسالمت آمیز را به گردن قربانیان در اشرف و رهبری مجاهدین و مقاومت ایران بیندازد.
اقدامات عملی و موضعگیریهای فاشیسم دینی حاکم برایران از حملات موشکی به اشرف تا اظهارات کاظم جلالی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم مبنی برلزوم محاکمه وقصاص مجاهدین و تصریحات وقیحانه کیهان خامنه ای که روز یازدهم دیماه (اول ژانویه ) به نیابت از جانب مقامها و ارگانهای امنیتی و قضایی عراق مدعی «۲۵۸دعوی حقوقی» علیه مجاهدان اشرف گردید، تماما حاکی از خشم دیکتاتوری آخوندی از راه حل مسالمت آمیز و تلاشهای این رژیم برای جلوگیری از آن است.
درهمین رابطه خبرگزاری سپاه پاسداران که روز ۱۰دی اعلام کرد«اعضای مجاهدین باید به مکانی در مرز سعودی و کویت و عراق منتقل شوند و مقامات عراقی با رفتن آنها به لیبرتی در بغداد مخالفند». هم چنین درحالی که نخست وزیر عراق در ۳۰آذر (۲۱دسامبر۲۰۱۱)، تمدید شش ماهه ضرب‌الاجل را اعلام کرد، پاسدار دانایی فر، سفیر رژیم آخوندی و سرکرده نیروی تروریستی قدس در عراق، در روز ۱۱دی گفت: «برنامه دولت عراق این است که در چند روز آینده اشرف را ببندد». وزارت اطلاعات آخوندها نیز علام کرد: حتی اگر ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شوند در آنجا هم با مزدورانی روبه‌رو خواهند شد که دو سال است تحت عنوان «خانواده مجاهدین» از داخل ایران برای تهدید و اهانت به ساکنان اشرف به‌ویژه زنان به گرادگرد اشرف می آیند!
دراطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت پس از برشمردن موارد متعدد توطئه ها و اعمال فشارهای رژیم بردولت عراق و نقض توافقات صورت گرفته، آمده است: در روز ۸دیماه، (۲۹دسامبر) رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم رجوی طی نامه یی به خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که رونوشت آن برای دبیرکل ملل متحد بانکیمون، جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق، سفیر دانیل فیرید مشاور ویژه وزیرخارجه آمریکا در موضوع اشرف، و هم چنین سفیر مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد و رئیس یونامی در عراق؛ ارسال شده است، نوشت:
«با یادآوری درخواست مصرانه ام از ساکنان اشرف برای انتقال ۴۰۰تن از آنها به لیبرتی به نشانه حسن نیت، تا زمانی که متعاقباً موافقت دولت عراق با حداقل اطمینانها حاصل شود، که سفیر جفری و سفیر دن فرید و سفیر مارتین کوبلر از آن به‌خوبی مطلعند، و با یادآوری اینکه ۴۰۰تن از ساکنان اشرف برای حرکت به لیبرتی با خودروها و اموال منقولشان از روز ۹دیماه اعلام آمادگی کردند، چرا و چه کسی و با چه هدفی مانع بازدید اولیه ۵ الی ۱۰نفر از آنها برای بازدید از محل جدید و ارزیابی وضعیت و کمبودهای آن می شود؟ خانم رجوی در نامه خود خاطرنشان کرد : کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، ساکنان اشرف را به‌طور رسمی «پناهجویان تحت قانون بین المللی... که باید از حفاظتهای بنیادین امنیت و رفاه برخوردار باشند» شناخته است. تمامی وکیلان و حقوقدانان نیز با استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر بین‌المللی و قانون انساندوستانه بین الملل و میثاق بین المللی در مورد حقوق سیاسی و مدنی می‌گویند به همان میزان که حق حاکمیت دولت عراق مورد احترام است، حق ساکنان اشرف و مالکیت داراییها و نیازهای زندگیشان باید محترم شمرده شود».
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت می افزاید، خانم رجوی درنامه خود به خانم کلینتون، خواهان کمک و مداخله وی شد، تا نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد بتواند دولت عراق را به موارد زیر قانع کند:
«- بازدید چند تن از مهندسان اشرف از کمپ لیبرتی،
- انتقال بلادرنگ ۴۰۰تن از اشرف به لیبرتی با خودروها و اموال منقولشان،
- و سپس قبول اطمینانهای حداقل برای متقاعد کردن بقیه ساکنان اشرف برای رفتن به لیبرتی در ماههای باقیمانده از ضرب الاجل تمدید شده».
اطلاعیه، در پایان می افزاید: مقاومت ایران نسبت به تلاشهای همه جانبه رژیم ملایان برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت آمیز و مرضی‌الطرفین برای بحران اشرف، هشدار می‌دهد و از وزیرخارجه آمریکا هیلاری کلینتون و دبیرکل ملل متحد، می خواهد که تدابیر مقتضی را برای به نتیجه رساندن تلاشهای آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی پناهندگی، اتخاذ کنند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران