About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon کمیته بین المللی حقوقدانان: دولت عراق به فریبکاری و بازی با یونامی پرداخت


کمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف که ۸۵۰۰وکیل و حقوقدان در اروپا و آمریکا را در برمیگیرد، طی اطلاعیه یی۱۴دی، اعلام کرد:


در حالیکه ۴۰۰ تن از ساکنان اشرف به درخواست خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز ۳۰ دسامبر برای رفتن از اشرف به کمپ لیبرتی با خودروها و اموال منقول آماده شدند، دولت عراق به فریبکاری و بازی تلخی با یونامی برای زندانی کردن ساکنان اشرف مبادرت کرده است که در آن تمام استانداردهای بین المللی انسانی و تمام ارزشها و نرمهای ملل متحد برای خوشامد رژیم ایران زیر پا گذاشته می شود.
هنوز هیچکدام از ۳ درخواست خانم رجوی و ساکنان اشرف شامل بازدید از محل جدید توسط چند نفر از مهندسان اشرف، انتقال بلادرنگ ۴۰۰تن با خودروها و اموال منقولشان، و سپس قبول اطمینانهای حداقل برای متقاعد کردن بقیه ساکنان برای رفتن به کمپ لیبرتی اجرا نشده است. این در حالی است که ساکنان اشرف تحت فشار شدید برای انتقال شتابان به محلی که هنوز حتی یکبار آن را ندیده اند قرار دارند.
مقامهای آمریکا وملل متحد قبلاً گفته بودند که کمپ جدید که به ساکنان اشرف داده می شود نزدیک به ۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و نیروهای آمریکایی در آنجا تأسیسات و زیرساختهای لازم و کافی برجای گذاشته اند. اما در عمل این مساحت به کمتر از یک کیلومتر تقلیل یافته و دولت عراق که در ۳ دسامبر لیبرتی را تحویل گرفته بود، اکنون کمتر از ۵/۲ درصد آن را برای ساکنان اشرف باقی گذاشته است.
ساکنان اشرف در ۲۶ دسامبر۲۰۱۱ در یک نامه به دبیرکل ملل متحد ونماینده ویژه او درعراق نوشته بودند: « مطمئنا شما با ما موافقید که جابه‌جایی اجباری، براساس قانون بین المللی ممنوع است. روال کنونی برای جابه‌جایی ما تحت اجبار انجام شده و بر خلاف آزادی انتخاب و اراده ماست. ضمن اینکه ما حداقل تضمینها را برای حفاظت و امنیت خود نداریم».


کمیته بین المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف ضمن جلب توجه دبیرکل بانکیمون و سفیر مارتین کوبلرنماینده ویژه دبیرکل، به فریبکاری کمیته سرکوب اشرف در نخست وزیری عراق، از جانب ۸۵۰۰ وکیل و حقوقدان در اروپا و آمریکای شمالی اعلام میکند:
۱ - کمیته بین المللی حقوقدانان خواهان بازدید از این محل است.
۲ - کمیته بین المللی حقوقدانان از آمریکا، ملل متحد و اتحادیه اروپا و بویژه از گروه کار بازداشت های خودسرانه میخواهد، قبل از انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی محل را بازدید و چک کنند و در یک تأییدیه رسمی، انطباق یا عدم انطباق آن را با استانداردهای انسانی و نرم های ملل متحد اعلام کنند.
۳- کمیته بین المللی حقوقدانان به موکلان خود در اشرف باردیگر خاطر نشان میکند که بدون بازدید قبلی وکلا از محل و بدون دریافت تأییدیه انطباق آن با نرمهای ملل متحد ، نباید به محل جدید بروند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران