About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon نامه نايب رئيس پارلمان اروپا به دبيرکل ملل متحد برای جلوگيری از تکرار جنايت و نقض حقوق بشر توسط دولت عراق در اشرف

دکتر آلخو ويدال کوادراس: به عنوان نايب رئيس پارلمان اروپا و رئيس کميته بين المللی در جستجوی عدالت، می خواهم نگرانيهای جديدی را که در رابطه با نقض حقوق ساکنان اشرف وجود دارد، با شما در ميان بگذارم و خواستار موضع صريح و قاطع شما برای جلوگيری از تکرار جنايت و نقض حقوق بشر بشوم.
ما ضمن حمايت از پيشنهاد خانم مريم رجوی برای تشکيل يک کنفرانس بين المللی به منظور نجات راه حل صلح آميز، از شما می خواهيم نقض مستمر تعهدات از سوی دولت عراق را به شورای امنيت ملل متحد گزارش کنيد و خواستار اقدام فوری شورای امنيت شويد.
آقای دبيرکل عزيز،
به عنوان نايب رئيس پارلمان اروپا و رئيس کميته بين المللی در جستجوی عدالت که بيش از ۴۰۰۰ پارلمانتر در 2سوی آتلانتيک عضو آن هستند، می خواهم نگرانيهای فزاينده و جديدی را که در رابطه با ساکنان کمپ اشرف در عراق وجود دارد، با شما در ميان بگذارم و خواستار موضع صريح و قاطع شما برای جلوگيری از جنايت و نقض حقوق بشر بشوم.
با اتکا به اطلاعيه25دسامبر وزيرخارجه آمريکا و بيانيه 26دسامبر شما به عنوان دبيرکل ملل متحد و نامه28دسامبر نماينده ويژه شما به ساکنان اشرف، روز 28دسامبر خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران اعلام کرد که 400تن از ساکنان اشرف آماده اند به عنوان ابراز حسن نيت با خودروها و اموال شخصی شان در اولين فرصت به کمپ ليبرتی حرکت کنند.
از اوايل دسامبر نماينده ويژه ملل متحد به ساکنان اشرف پيام داده بود که ليبرتی با وسعت 40کيلومتر و با همه تجهيزات آماده است. وی در سفر خود به بروکسل اين موضوع را به همکاران ما در پارلمان اروپا نيز اطلاع داد.
اما اکنون روشن شده که قرار است حدود نيم کيلومتر مربع از کمپ که مجموعه يی از بنگالهای فرسوده و فاقد تأسيسات اوليه است، به ساکنان داده شود. دولت عراق مشغول کشيدن يک ديوار بتونی در اطراف اين محوطه بسيار کوچک است و اطلاع داده است که ساکنان نمی توانند خودروها و وسايل خود را با خود ببرند. همه نشانه ها حاکی از اين است که دولت عراق می خواهد کمپ ليبرتی را به زندانی برای ساکنان اشرف تبديل کند. بديهی است که چنين انتقالی يک جابه جايی اجباری است که مطلقاً برای ساکنان غيرقابل قبول است و ما نيز در مقابل آن نمی توانيم ساکت بمانيم.
دولت عراق هم چنين با بهره برداری از سکوت ملل متحد در کار کميساريا برای رسيدگی به استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف کارشکنی می کند و ما قوياً معتقديم که رژيم ايران و عواملش در عراق همه تلاش خود را می کنند که در راه حل صلح آميز برای بحران اشرف اخلال کند.
آقای دبيرکل،
ما ضمن حمايت از پيشنهاد خانم مريم رجوی برای تشکيل يک کنفرانس بين المللی به منظور نجات راه حل صلح آميز، از شما می خواهيم با صدور بيانيه يی:
اولا- زندان سازی از ليبرتی را محکوم کنيد و از دولت عراق بخواهيد هرگونه مانع در مقابل ساکنان برای انتقال اموال منقول و از جمله خودروهايشان را برطرف کند و مساحت کافی در اختيار ساکنان قرار دهد
ثانياً -. از سفيرکوبلر بخواهيد، تا زمانی که از همه تضمينها اطمينان نيافته، از انتقال اولين گروه ساکنان به آن جا جلوگيری کند.
ثالثاً - از کميسر عالی پناهندگان ملل متحد بخواهيد پروسه باز تأييد پناهندگی ساکنان اشرف را بلافاصله در اشرف شروع کند.
رابعاً- وضعيت وخيم ساکنان اشرف و نقض مستمر تعهدات از سوی دولت عراق را به شورای امنيت ملل متحد گزارش کنيد و خواستار اقدام فوری شورای امنيت بشويد.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران