About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon فراخوان به شروع بيدرنگ بررسی استاتوی پناهندگی ساکنان در اشرف

به دعوت اتحاديه وکلابرای مطالعات قانونی و دموکراتيک مصر کنفرانسی در قاهره در محکوميت بی عدالتی عليه ساکنان اشرف با شرکت شماری از مسئولان و اعضای احزاب و سازمانهای مجتمع مدنی و ۱۵۰شخصيت سياسی و حقوقی و فرهنگی مصر در قاهره برگزار شد.
شرکت کنندگان در اين کنفرانس، رفتار ظالمانه دولت عراق با ساکنان اشرف، اعمال فشارهای رژيم آخوندی برای برهم زدن راه حل صلح آميز، سرپيچی دولت عراق از التزامات بين المللی و نقض توافقات با ملل متحد را محکوم کردند.
شادی طلعت رئيس سازمان اتحاديه وکلا برای مطالعات قانونی و دموکراتيک مصر گفت: نيروهای عراقی حقوق ساکنان اشرف را زير پا گذاشتند، اکنون و بعد از تعيين مهلت برای انتقال به ليبرتی هم چنان حقوقشان در معرض خطر قرار دارد.
احمد الجبيلی رهبر حزب دموکراتيک مردم مصر اظهارداشت: من از سوی حزب دموکراتيک مردم و دبيرکل جبهه احزاب سياسی و هماهنگ کننده جبهه نجات مصر در اين جا هستم. امروز در اين جا همراه با انقلابيون مصر و احزاب سياسی مصر حاضر شدم تا با ساکنان اشرف که تحت محاصره قراردارند و از طرف رژيم ايران در معرض توطئه و حمله قرار گرفته اند، اعلام همبستگی کنيم
اسماعيل محمد اسماعيل نايب رئيس حزب الغد مصرگفت: اميدوارم با وجود احزابی که در کنار ما هستند و نيروهای انقلابی در مصر بتوانيم يک ائتلاف ملی مصری را تأسيس کنيم تا کمپ اشرف را مورد حمايت قرار بدهيم.
اشرف راضی شخصيت برجسته مصری و استاد علوم سياسی و مشاور هيأت سازمان ملل: موضوع قرارگاه اشرف در بطن پيچيدگيها و درگيريهای سياسی قرار دارد، چه بسا که ايستادن در کنار ساکنان اشرف و در دفاع از حقوق سازمان مجاهدين خلق ايران، درکاهش سايربحرانها واختلافات مذهبی در منطقه نيز تأثير بگذارد.
محمد سلامه معاون سردبير روزنامه المسائيه مصر و شخصيت مطبوعاتی برجسته خاطرنشان کرد که تلاشهای بسياری از حقوقدانان بين المللی سرانجام به نتيجه رسيد و اين کارزار بين المللی که من در يکی از کنفرانسهای آن در پاريس شرکت داشتم، سرانجام توانست دولت عراق را وادار کند که ضرب الاجل خود را کنار بگذارد
دکتر احمد رضا مشاور إقتصادی در سازمان ملل متحد تأکيد کرد: مجاهدين خلق در انقلاب ايران نقش داشتند، آنها بايد آزادی عمل داشته باشند و سازمان ملل بايد از ساکنان کمپ اشرف در برابر رژيم ستمگر ايران و دولت عراق حفاظت کنند
احمد عبد الوارث هنرمند مصری، عضو سنديکای هنرهای تجسمی اين کشور و معاون جمعيت جوانان ۲۵ژانويه (روز انقلاب مصر) گفت: ما همبستگی و حمايت خودمان را با اشرف اعلام می کنيم و از سازمان ملل می خواهيم فوراً دخالت کند و مسئوليت حفاظت اشرف را بر اساس قانون بين المللی به عهده بگيرد
دکتر محمد نورالدين الموسوی رئيس جبهه ملی عراق در سخنان خود درباره نقض حقوق ساکنان اشرف و نقض توافقات از سوی دولت عراق اظهار داشت: سلب مالکيت قبل از انتقال به ليبرتی و ممانعت از بازديد هيأتی از مهندسان اشرف از ليبرتی قبل از جابه جايی همه و همه حکايت از اين دارد که دولت عراق در تلاش برای زندان سازی است، نه درحال منتقل کردن پناهندگان به محلی جديد.
دکتر علی الکليدار.. روزنامه نگارعراقي در مورد و ابستگی حکومت عراق به رژيم آخوندها گفت: اولين کشوری که شورای حکومتی را در عراق به رسميت شناخت حکومت تهران بود و اولين سفارتی که شروع به کار کرد و به مداخله در امور عراق پرداخت، سفارت رژيم ايران بود و اولين رئيس جمهوری که درحاکميت عوامل رژيم ايران، از عراق ديدار کرد، احمدی نژاد بود
ابوبکر ابو المجد روزنامه نگار و پژوهشگر مصري در مورد ديکتاتوری و سياست حذف ديگران از جانب نوری مالکی اظهار داشت: اکنون طارق الهاشمی کجا است، صالح المطلک کجا است.. اکنون آنان از سوی دادگستری نوری المالکی تحت تعقيب هستند... چون با وی به مخالفت برخاسته اند و چون کلمات حقی در حمايت از حقوق ساکنان اشرف گفته اند.

قطعنامه پايانی کنفرانس قاهره
در قطعنامه پايانی کنفرانس قاهره، شرکت کنندگان با ابراز نگرانی در مورد وضعيتی که ساکنان کمپ اشرف اعضای مجاهدين خلق ايران در عراق با آن روبه رو هستند، سرپيچی دولت عراق از التزامات بين المللی و توافقاتی که در رابطه با راه حل صلح آميز کمپ اشرف با سازمان ملل متحد امضا کرده است، را محکوم کردند.
قطعنامه کنفرانس هم چنين در مورد تلاش دولت عراق برای سوء استفاده از اعتماد جامعه بين المللی و ارگانهای ملل متحد هشدار داده و خاطرنشان می کند: ما قوياً مخالف جابه جايی ساکنان اشرف در درون عراق هستيم چه رسد به جابه جايی ساکنان کمپ اشرف به مکانی که شرايط و وضعيتی زندان گونه دارد. با اين حال، در صورتی که قرار باشد ساکنان اشرف به کمپ ليبرتی منتقل شوند اين يک موضوع حياتی است که شرايط زندگی در کمپ ليبرتی از همان استانداردهايی که در کمپ اشرف وجود دارد برخوردار باشد.
در قطعنامه کنفرانس قاهره هم چنين آمده است: ما نگرانيم که سکوت در برابر نقض تعهدات دولت عراق، به عنوان تاييدی بر سرپيچی اين دولت از التزامات بين المللی اش تعبير شود. هيچ چيز نبايد مانع اين بشود که کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد کارش را در کمپ اشرف برای باز تأييد پناهندگی ساکنان يا در محلی در مجاورت اشرف که نيروهای نظامی آمريکايی در آن جا تحقيقات و مصاحبه ها با ساکنان را در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ انجام دادند، شروع کند.
کنفرانس قاهره، هم چنين از فراخوان خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران برای تشکيل يک کنفرانس بين المللی در پاريس يا بروکسل يا ژنو، به رياست نماينده ويژه دبيرکل در عراق حمايت کرد.
شماری از شرکت کنندگان در کنفرانس قاهره طی مصاحبه های جداگانه يی بر حمايت خود از ساکنان اشرف تأکيد کردند.
صافی احمد دبير رئيس حزب مردمی دموکراتيک و دبيرکل گروه سياسی نجات مصر:
اقدام دولت عراق که به عوامل اعزامی رژيم ايران اجازه می دهد وارد اشرف شوند و به آزار و شکنجه ساکنان بپردازند، اين ننگی برای جامعه عرب و جامعه بين المللی است.
برخی تلاش می کنند که براين جنايات سرپوش بگذارند و کارزار بين المللی عليه ظلم و بی عدالتی درحق ساکنان اشرف را ناديده بگيرد. ما سازمانهای مدنی و احزاب سياسی مصر، اين فعاليتها را محکوم می کنيم و در کنار اشرفيان می ايستيم..
مصطفی سليمان روزنامه نگار مصري: رفتار ظالمانه دولت عراق عليه ساکنان اشرف مغاير همه معيارهای انسانی شناخته شده می باشد… رژيم ايران هيچ مخالفتی را در داخل ايران تحمل نمی کند بنابراين مجاهدين و ساکنان کمپ اشرف به حمايت نياز دارند و مخصوصاً کشورهای عربی بايد به کمک آنها بشتابند و نبايد صرفاً به صدور بيانيه اکتفا کنند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران