About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon عشق بر استبداد پیروز است

جمعی از فعالین دانشجویی نزدیک به مهدیه گلرو، دانشجویان محروم از تحصیل و هم بندیان وحید لعلی پور عصر روز جمعه، چهار شهریور به مناسبت سومین سالگرد ازدواج این دو دانشجوی زندانی و همچنین سالروز تولد مهدیه گلرو گرد هم آمدند.
به گزارش دانشجونیوز، در این مراسم که با شرکت دهها تن از فعالان دانشجویی و دوستان مهدیه دانشجویان همراه بود، دانشجویان به ذکر خاطراتی از مهدیه گلرو و وحید لعلی پور پرداختند.
بر اساس این گزارش، یکی از دانشجویان محروم از تحصیل نیز با اشاره به تلاش های مهدیه گلرو برای دفاع از حق تحصیل دانشجویان توضیحاتی در مورد برخورد های صورت گرفته با اعضای شورای دفاع از حق تحصیل از جمله: " ضیا نبوی" ، " مجید دری" ، " پیمان عارف" داد.
حاضرین در این مراسم که عکس هایی از وحید و مهدیه در دست داشتند به یاد مهدیه گلرو و پیام تاریخی او که گفته بود: « باید به قیمت دانشگاه شدن اوین، دانشگاه آخرین سنگر آزادی زنده بماند.» سرود یار دبستانی را سر دادند. حاضرین پس از افطار با خواندن سرود یار دبستانی به یاد این دو عزیز جای سبزشان را خالی کردند.
جمله "عشق بر استبداد پیروز است" که بر روی کیک سومین سالگرد ازدواج این دو دانشجو ش بسته بود نیزحکایت از تلاش های وحید لعلی پور برای آزادی همسر در بندش داشت که سرانجام این دو در زندان به هم رسیدند.
وحید لعلی پور نیز برای گذراندن حکم یکسال حبس تعزیری خود در سومین سالگرد ازدواج خود با مهدیه در تاریخ اول شهریور 1390 بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
*متن پیام: «یاران دبستانی من، اگر در سال ۳۲ سه نفر دانشجو کشته شدند؛امروز ده‌ها دانشجو در بند هستند. هر چند که این روزها هزینه حرف زدن خیلی سنگین است اما باید به قیمت دانشگاه شدن اوین، دانشگاه آخرین سنگر آزادی زنده بماند. و بدانید که ما نیز در کنار شما در روز ۱۶ آذر یار دبستانی را زمزمه خواهیم کرد.»


 دانشجونیوز

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران