About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon کارشناس اف. بی.‌آی درامور ضداطلاعات تروریسم, سندسازی مجعول علیه مجاهدین را رسوا می‌کند

سایت فاکس‌ نیوز در ۳۱مرداد مقاله مهمی به قلم ریچارد شوبرل یک کارشناس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) منتشر کرد.

فاکس نیوز، شوبرل را یک مربی تأیید شده در اف.بی.آی دارای ۱۶سال تجربه در امور ضداطلاعات تروریسم با مسئولیتهای رهبری کننده در موقعیتهای اجرایی در مقر اف.بی.آی معرفی کرده است.

مقاله شوبرل تحت عنوان «زمان آن است که ”برچسب تروریستی“ را از روی مجاهدین خلق گروه اپوزیسیون ایران برداریم»، منتشر شده است.

در این مقاله با جز‌ئیات و دقت عمل کارشناسی، افشا‌ شده است که چگونه عوامل رژیم ایران در آمریکا با سرهم‌بندی کردن یک سند مجعول ادعا کرده‌اند که مدرکی از طراحیهای مجاهدین خلق برای عملیات تروریستی در آمریکا در دست دارند. به‌نوشته این کارشناس پیشین اف.بی.آی، معاندین مجاهدین خلق به این ترتیب وارد کارزار «دقیقه آخر» برای تبلیغ سندی شده‌اند که به ادعای آنها یک گزارش اف.بی.آی می‌باشد، درحالی‌که مطلقاً صحت ندارد.

اخیراً ۳۷تن از مزدوران و عوامل فشار رژیم ولایت‌فقیه در آمریکا تحت عناوین دهان پر‌کن و میان تهی در چارچوب همین بازی «دقیقه آخر» به لجن‌پراکنی نفرت انگیزی علیه مجاهدین مبادرت کردند و به بهانه تضعیف نشدن جنبش سبز خامنه‌ای-موسوی، خواستار ادامه لیست‌گذاری مجاهدین شدند تا راه اعدام مجاهدین در داخل ایران و سرکوب آنها در عراق هموار شود. سند سازی رسوا شده از سوی کارشناس پیشین اف.بی.آی یکی دیگر از وسایل و ابزارهای دجالیت همین جانیان بود.

مقاله ریچارد شوبرل:
فاکس نیوز، ۲۲ اوت، ۲۰۱۱:
این داستانی است که ستون فقرات هر کسی را به لرزه می‌اندازد: یک سند محرمانه دولت آمریکا ظاهر می‌شود که مدعی است یک سازمان خارجی برای انجام حملات تروریستی چندگانه، طراحی می‌کند.

این مانند پرفروشترین داستان به نظر می‌رسد. تنها مشکل آن این است که یک داستان کاملاً ساختگی را در طبقه داستانهای غیرتخیلی قرار داده، که عواقب خطرناکی به همراه دارد.

وزیر خارجه هیلاری کلینتون به‌زودی تصمیمی را در مورد حکم دادگاه برای بازنگری موقعیت جنبش اپوزیسیون اصلی ایران، مجاهدین خلق، اعلام خواهد کرد.

این گروه در دوران دولت کلینتون، در یک تلاش پوچ برای استمالت از ملاها در تهران، به درخواست دولت ایران به‌عنوان یک ”سازمان تروریستی خارجی“ نامگذاری شد.

امروز، این سازمان از حمایت قوی دو حزبی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برخوردار است. این ”برچسب تروریستی“ زهر آلود در انگلستان و اتحادیه اروپا حذف شده است، ولی در آمریکا به‌عنوان یک اهرم قدرت ساده‌لوحانه و غیرانسانی، به سود رژیم ایران، رژیمی که از تصور یک اپوزیسیون دموکراتیک سازمان‌یافته متنفر است، به قوت خود باقی است.

مجاهدین خلق اطلاعات دقیقی در خصوص برنامه تسلیحات هسته‌یی ایران و مداخله مرگبار آن در عراق برملا کرده‌اند.

متخصصان ضدتروریسم آمریکا - از جمله رؤسای سابق اداره تحقیقات فدرال و آژانس مرکزی اطلاعات و رؤسای ستاد مشترک - از این‌که سازمانی که این میزان به آمریکا کمک کرده، هم‌چنان به‌عنوان یک ”سازمان تروریستی خارجی‌“ لیست‌گذاری شده، بهت‌زده هستند.

برای بسیاری از ما که زندگیمان را به مبارزه با تروریسم اختصاص داده‌ایم، حذف مجاهدین خلق از لیست سازمانهای تروریستی خارجی به میزان قطعیت این امر ضروری می‌باشد.

با توجه به تصمیم قریب‌الوقوع وزارت خارجه، تعدادی از معاندین مجاهدین خلق، وارد کارزار «دقیقه آخر» برای تبلیغ سندی به تاریخ نوامبر ۲۰۰۴ شده‌اند و از این سند به‌عنوان مدرکی از طراحی مجاهدین خلق برای عملیات تروریستی استفاده و ادعا می‌کند که این سند یک ”گزارش اف.بی.آی“ است.

من این به‌اصطلاح ”گزارش“ را دیده‌ام. من خودم گزارش در مورد سازمانهای تروریستی نوشته‌ام. و حرفم را باور کنید که این گردآوری ناشیانه، اتهامات مبهم و اثبات نشده، سند ”گزارش“ اف.بی.آی نیست.

این سند، که به زبان اف.بی.آی ”سربرگ تذکاریه“ (با حروف اختصاری ال.اچ.ام) نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که اف.بی.آی افرادی را که با مجاهدین خلق رابطه دارند را در یک تحقیقات جرایم عمومی مورد تحقیق قرار می‌دهد، نه یک ”تحقیقات تروریستی“.

این سند هیچ نویسنده و هیچ شماره سند اف.بی.آی ندارد، امری که اعتبار آن را شدیداً سؤال‌برانگیز می‌کند.
پس از تحقیقات بیشتر، روشن شد که آن تذکاریه در واقع از ۲سند کاملاً مجزا تشکیل شده که آن را علیه مجاهدین سرهم‌بندی کرده‌اند.

جلد گزارش مزبور (به تاریخ نوامبر ۲۰۰۴) توسط دفتر اف.بی.آی لس‌آنجلس به‌عنوان بخشی از تحقیقات جنایی و جرایم عمومی در مورد افرادیست که ادعا می‌شود با مجاهدین خلق در ارتباط بوده‌اند.
یکی از معاندان ایرانی آمریکایی مجاهدین خلق، به‌نام تریتا پارسی ادعا کرده است که ”گزارش اف.بی.آی“ می‌گوید مجاهدین خلق به طراحی عملیات تروریستی مشغول بوده‌اند.

ولی در تذکاریه اف.بی.آی هیچ چیزی در اثبات این ادعا وجود ندارد. گزارش به روشنی بر روی جرایم عمومی مانند ورود قاچاق پناهندگان به خاک آمریکا توسط تعدادی از ایرانی‌ها است.

برخی حوادث که به‌عنوان تروریسم توصیف شده‌اند، چیزی بیش از پرتاب تخم مرغهای گندیده توسط تبعیدیان ایرانی به مقامات رژیم ایران در سفرهای خارجی آنها نیست.

به‌نحو باور نکردنی، یکی از نمونه‌ها و معیارهای ”فعالیتهای تروریستی“ مجاهدین در گذشته این است: ”ژوئن ۱۹۸۱، مجاهدین خلق اعتراضهای گسترده‌یی را علیه خمینی شروع کردند“.

اما قسمت دوم تذکاریه از سند کاملاً متفاوتی برداشته شده است. سندی که راهنمای مأموران اف.بی.آی برای انجام مصاحبه‌های سیار بوده است. سندی که حاوی نکات راهنما برای مصاحبه احتمالی با اعضای مجاهدین خلق در عراق است.

اما همین سند هم نمی‌تواند، آن‌چنان‌که ادعا شده در ماه نوامبر ۲۰۰۴ نوشته شده باشد. زیرا مصاحبه‌های اف.بی.آی و آژانس‌های مختلف دولت آمریکا با اعضای مجاهدین در قرارگاه اشرف در عراق ۷ماه قبل از این به پایان رسیده بود.

مصاحبه‌های وزارت خارجه، دادگستری، دفاع، امنیت داخلی و خزانه‌داری و سیا و اف.بی.آی و اطلاعات ارتش آمریکا مصاحبه‌های خود با اعضای مجاهدین خلق ساکن کمپ اشرف در عراق را در ماه می‌سال ۲۰۰۴ به انجام رساندند و بنابراین سندی که ۷ماه بعد در ماه نوامبر همین سال راهنمای مصاحبه‌های اف.بی.آی باشد، وجود ندارد.

از طرف دیگر بنا‌ به‌نوشته نیویورک تایمز در ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۴، دولت آمریکا در نتیجه‌این مصاحبه‌ها در قرارگاه اشرف، ”هیچ مبنایی برای اتهام هیچ‌یک از اعضای این گروه به نقض قانون آمریکا“ پیدا نکرد و بنابراین موقعیت حقوقی اعضای مجاهدین خلق در اشرف را به‌عنوان ”افراد حفاظت‌شده“ تحت کنوانسیون چهارم ژنو تأیید کرد.

جالب‌تر این‌که بخشی از تذکاریه اف.بی.آی، بنا بر همین سند که معاندان مجاهدین از آن استفاده می‌کنند، مربوط به شنود ”تماسهای تلفنی“ است که ”عملیات تروریستی“ را مورد گفتگو قرار می‌دهد.

حال این‌که اگر تماسهای تلفنی به فعالیتهای تروریستی مربوط بود، قطعاً عنوان تذکاریه اف.بی.آی «سرّی» و «تحقیقات تروریستی» می‌بود و نه تحقیقات جنایی و جرایم عمومی از قبیل ورود غیرقانونی پناهندگان... ..

در یک نمونه دیگر، همین سند «دقیقه آخر» به یک روزنامه کانادایی به نام اوتاوا سیتی‌زن استناد می‌کند که در سال ۲۰۰۱ به‌نقل از مأموران رژیم ایران ادعا کرده بود تسلیحات کشتار جمعی عراق در کمپ اشرف، محل سکونت تحت محاصره مجاهدین خلق، پنهان شده‌اند.

ولی ۱۰سال بعد از حمله به عراق، هیچ تسلیحات کشتار جمعی در هیچ‌کجای عراق یافت نشده است، چه برسد به کمپ اشرف.

کارشناس پیشین اف.بی.آی در ادامه افشاگری خود درباره سندسازی عوامل رژیم در آمریکا علیه مجاهدین، به‌لحاظ حرفه‌ای و تخصصی می‌افزاید:
نفس وجود یک تذکاریه علنی اف.بی.آی خودش مشکوک است زیرا اف.بی.آی و آژانسهای اطلاعاتی به ارائه علنی اطلاعات تحقیقاتی مبادرت نمی‌کنند. بنابراین این یک کار ناشیانه کپی چسبان برای باقی ماندن مجاهدین در لیست تروریستی است.

نامگذاری مجاهدین یک امر سیاسی و نه امنیت ملی است و همیشه هم همین‌طور بوده است... .

لوئیس فری رئیس سابق اف بی‌آی گفت ”اگر چیزی محرمانه و یا یک چیز سحرآمیز طبقه‌بندی شده وجود می‌داشت که قانوناً و حقیقتاً حفظ نام این سازمان رزمنده آزادی را در لیست مشروع کند“ او و دیگر مقامات و رهبران سابق نظامی، اطلاعاتی و دیپلوماتیک در حمایت از مجاهدین صحبت نمی‌کردند، «اما چنین چیزی وجود ندارد».

لیست سازمانهای تروریستی وزارت‌خارجه، یک ابزار مهم در نبرد با تروریسم است اما نامگذاری سازمانها باید بر پایه دلایل مشخصی باشد.

اگر پروسه مشخص شده، بی‌طرفانه و به شیوه عینی باشد، و تحت نفوذ ارتباطات واهی و یک کار ناشیانه کپی چسبان مثل تذکاریه منسوب به اف.بی.آی نباشد، طبعاً به لغو نامگذاری مجاهدین خواهد انجامید.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران