About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon نجات جان ۳۴۰۰تن از اعضای مجاهدین یک تصمیم سیاسی نیست

اینتلکچوال کنسرواتیو، در مقاله ای به قلم نیما شریف در تاریخ ۲۵مرداد، امیدواریم که هیلاری کلینتون وزیر خارجه تصمیم درستی بگیرد و سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمانهای تروریستی وزارت‌خارجه حذف کند.

ظاهراً که کلینتون نزدیک به اتخاذ یک تصمیم‌گیری تاریخی در مورد سرنوشت ۳۴۰۰تن اعضای سازمان مجاهدین خلق، ایرانیهای اپوزیسیون مخالف ایران در این ماه می‌باشد. گزارشات حاکی است وی قبل از پایان ماه اوت تصمیم خواهد گرفت که این سازمان به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در لیست بماند یا آن را از لیست خارج خواهد کرد.
به همین خاطر، بحثی در واشنگتن در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است. در چند ماه گذشته، یک گروه برجسته از مقامات بلندمرتبه امنیت ملی و سیاستمداران آمریکا، در زمینه خروج سازمان مجاهدین خلق به بحث و استدلال پرداخته‌اند.
این گروه شامل هم دموکراتها و جمهوریخواهان، لیبرالها، و نئومحافظه کاران نیز می‌شود. یک گروه دوحزبی از اعضای کنگره هم چنین درخواست خروج این سازمان از لیست نموده‌اند. هم‌چنین در این طرف مناظره، بسیاری از جامعه ایرانیان آمریکایی هستند که خروج از لیست را حمایت می‌کنند.
هم چنین مخالفین خروج از لیست به کارزار خود به ادامه نگه‌داشتن سازمان مجاهدین خلق در لیست وزارت‌خارجه شدت بخشیده‌اند. در حالی که مخالفین در تلاشند وانمود کنند که حامیان به اصطلاح جنبش سبز و یک اپوزیسیون صلح‌جو در برابر رژیم ایران هستند، با نگاهی به پیشینه و به‌ویژه نگاهی به نیاک (niac)، گروه لابی کننده در واشنگتن، هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که این جنگ تبلیغاتی مستقیماً از طرف تهران می‌باشد.
در واقع کسانی که اکنون ادعا می‌کنند اپوزیسیون رژیم ایران هستند، سالیان است از حامیان و فراهم‌کنندگان شرایط “ برای نزدیک شدن“ به تهران هستند.
این تبلیغات، ظاهراً از طرف رژیم ملاهای ایران می‌باشد و هدف آن کمک به سرکوبی ۳۰ساله‌یی است که این رژیم علیه سازمان مجاهدین اپوزیسیون اصلی آیت‌الله اعمال کرده است. در این کارزار تبلیغاتی مجموعه‌یی از اتهامات و دعاوی را تکرار می‌کند که به‌لحاظ قانونی دارای هیچ مبنایی نیست از آن برای لیست‌گذاری استفاده می‌شود.
به‌طور مثال، این غیرقابل‌تصور و اخلاقی است که از وزیر خواسته شود این لیست‌گذاری صرفاً به این خاطر ادامه یابد که برای برخیها ناخوشایند است. ببینند مجاهدین در کنگره آمریکا مشغول لابی هستند.
این منطق تنها می‌تواند از طرف یک رژیم استبدادی در لباس روزنامه‌نگاران نگران و غمخوار در کلمات زیبا آمده باشد. …
در حالی که در واقعیت، قبل از این‌که به آن برچسب تروریستی زده شود، لیست ‌گذاری یک تصمیم قانونی و بایستی منطبق با شرایط معین قانونی باشد. آنها روی وزیر خارجه فشار می‌گذارند که صرفاً بر اساس دلایل سیاسی این تصمیم‌گیری را بکند. …
این یک کار غیرقانونی است که بر روی وزیر خارجه فشار گذاشته شود تا دست به کاری زند که غیرقانونی است. آنها این کار را می‌کنند زیرا دستشان ظاهراً خالی است.
اما ادامه لیست‌گذاری به‌طور واقعی معنایش حکم اعدام برای ۳۴۰۰تن از اعضای سازمان مجاهدین ساکن در کمپ اشرف در عراق، در جایی می‌باشد که تا هم‌اکنون دولت عراق در ماه آوریل مرتکب قتل‌عام و کشته شدن ۳۶ زن و مرد شهروند بی‌سلاح و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است.
مقامات عراقی بر لیست وزارت‌خارجه به‌عنوان مبنایی برای مشروع نمودن اقدامات غیرانسانی خود علیه سازمان مجاهدین اتکا می‌کنند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران