About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل: "جنایت علیه بشریت" بوسیله دولت سوریه

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز اعلام کردند که تحقیقات و بررسی های آنان وجود "نقص فاحش حقوق بشر" در سوریه را نشان می دهد. این گزارشگران برخورد خشونت آمیز دولت سوریه با اعتراضات سیاسی مردم این کشور را مصداق کامل "جنایت علیه بشریت" دانسته اند.

در آستانه اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه طی یک گفتگوی تلفنی با "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد از توقف عملیات نظامی و پلیسی علیه معترضان خبر داده است.

با این وجود، مخالفان داخلی رژیم حاکم بر سوریه امروز اعلام داشتند که پس از اعلام بشار اسد مبنی بر توقف عملیات نظامی، کشتارهای تازه ای به وسیله نیروهای نظامی و امنیتی این کشور صورت پذیرفته است.

در چنین شرایطی، گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز اعلام کردند که تحقیقات و بررسی های آنان وجود "نقص فاحش حقوق بشر" دراین کشور را نشان می دهد. این گزارشگران برخورد خشونت آمیز دولت سوریه با اعتراضات سیاسی مردم این کشور را مصداق کامل "جنایت علیه بشریت" دانسته اند.

مکالمه تلفنی بشار اسد با "بان کی مون" در حالی صورت پذیرفت که آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، قطر، کویت و اردن از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته اند تا با برگزاری یک اجلاس اضطراری، کشتار شهروندان سوری بوسیله دولت این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، امشب طی یک اجلاس فوق العاده با حضور کمیسرعالی حقوق بشر این سازمان، موضوع کشتارها و خشونت های رژیم حاکم بر سوریه علیه شهروندان غیر نظامی این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یاد آور میشویم، کشور تونس که نقطه آغازی برای اعتراضات مردمی در منطقه محسوب می شود، دیروز سفیر خود را از دمشق فراخوانده است.



***

باراک اوباما خواستار استعفای بشار اسد شد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز خواستار استعفای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شد و گفت آینده این کشور باید توسط مردم این کشور تعیین شود اما بشار اسد مانع از آن می گردد.

رئیس جمهوری آمریکا به این اشاره کرد که همه فراخوانهای بشار اسد به گفتگو و قولهائی که برای انجام اصلاحات می داد به عمل در نیامد و به جای آن او به کشتار مردم کشورش، زندانی و شکنجه کردن آنان ادامه داد.

باراک اوباما می گوید: "ما به کرات از بشار اسد خواستیم که به گذار به دمکراسی تن در دهد ویا استعفا کند. اما او راه دمکراسی را هموار نکرد.



فرانسه، انگلیس و آلمان هم امروز با انتشار بیانیه ای از بشار اسد خواستند که از قدرت کناره گیری کند چرا که به باور آنان رئیس جمهوری سوریه با خشونتی که علیه مردمش انجام داده دیگر هیچگونه مشروعیتی ندارد. این سه کشور در بیانیه خود خواستار پایان دادن به خشونت ها و آزاد ساختن زندانیان سیاسی شدند.



در پی اعلام این خبر، دولت آمریکا اعلام کردکه کشورش واردات نفت و فرآورده های نفتی از سوریه را ممنوع می کند.

"تیموتی گیث نر"*، وزیر خزانه داری آمریکا، در این پیوند گفت: تحریم بخش نفتی سوریه این کشوررا از دسترسی به منابع مهم مالی محروم می کند و در نتیجه از توانائی سرکوب این رژیم می کاهد.

فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه سوریه به وزارت دارائی این کشور اجازه می دهد اشخاص حقیقی و حقوقی در ارتباط ویا حامی رژیم سوریه را مجازات کند.
منبع:رادیو فرانسه

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران