About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon افطار در نشست مادران صلح با خانواده زنده یادان سحابی و صابر و اعرابی

در اولین شب جمعه ماه رمضان، با حضور پر شمار مادران صلح و خانواده محترم زنده یاد عزت سحابی افطاری ساده‌ای به یاد سهراب اعرابی، هاله سحابی، هدی صابر و مهندس عزت‌ سحابی برگزار شد.
حضور مهربان خانواده سحابی رونقی صد چندان به این سنت چند ساله مادران داد. دیدیم ادب و متانت و اخلاق در این خانواده ارثی است وسنتی پایدار!
پروین فهیمی مادرصلح و مادر سهراب اعرابی، با قدردانی از بر گزار کنندگان بیان کرد که بر پایی حرکت‌های مردمی در کشورهای منطقه بیانگر یک خواست مشترک، یعنی همان عدالت اجتماعی است. که از راه بر گزاری انتخابات و برکناری دیکتاتورها میسر می شود.
پروین در ادامه برای ایران آبادانی و آزادی آرزو کرد.
دیگر سخنران این افطاری خانم فاطمه گوارایی بود که در خصوص وجه قرآن پژوهی هاله سحابی صحبت کرد.
سپس فیروزه صابر خواهر هدی صابر به معرفی عملکرد شجاعانه و ایثار گونه هدی صابر پرداخت و وی را قرآن پژوه ، اقتصاددان و فعال اجتماعی و ورزشکار معرفی کرد. وی سپس گزارشی اجمالی از تلاش‌های عاشقانه هدی صابر در جذب و آموزش ۹۰۰ حاشیه‌نشین زاهدان بیان کرد. وی گفت: خوشبختانه ۶۰۰ نفر از این جوانان با آموزش های فنی و حرفه ای توانمند سازی شدند که با اخذ اعتبارات کوچک قادر به راه اندازی شغل و ایجاد در آمد برای خانواده هایشان خواهند بود.
فیروزه صابر ادامه داد: در کنار این توانمندسازی تلاش برای آموزش مهارت‌های زندگی نیز از دیگر اقدامات پر ثمر هدی بود و او تا آخرین دیدار با خانواده پیگیر این تلاش ها بوده است.
بعد از افطار روزه داران و انجام فرایض دینی، خانم مینو مرتاضی مادر صلح در خصوص اخلاق در جامعه سخن گفت.
وی گفت: کسانی مانند هاله و هدی در مقابل بی تفاوتی جامعه در برابر بی اخلاقی ها و گذر سایه وار از ناهنجاری های اجتماعی اعتراض خود را بیان کردند.
وی ضمن بیان ضرورت تدوین اخلاق عملی و بازنگری شده و مناسب با نیازهای جامعه امروز گفت: تدوین اخلاق عملی در جامعه از مجرای گفتمان اخلاقی می گذرد و الگوهای فراوانی در جامعه وجود دارند که قابل اتکا است.
مرتاضی همچنین از صداقت و شفافیت و تواضع مهندس سحابی و هاله و هدی خاطراتی را نقل کرد.
برنامه کوتاه موسیقی ایرانی که به حرمت و بزرگداشت قمر الملوک وزیری اشعاری از او اجرا شد که با تشویق حاضرین روبرو شد.
در این افطاری لیلی فرهادپور آخرین کتاب خود به نام کاغذ اخبار را رونمایی نموده و به خانواده آقای سحابی هدیه نمود. مادر صلح ملکی هدایت برنامه را به عهده داشت و اشعاری از شاعران این سرزمین قرایت نمود.
خبر مرخصی دکتر زید آبادی موج شادی در مجلس را بر انگیخت. تعدادی از مادران برای دیدار شبانه عازم منزل ایشان شدند.
متن کامل سخنان پروین فهیمی در ادامه این گزارش می‌توانید بخوانید:
متن سخنان مادر صلح پروین فهیمی در افطاری:

با سلام و تشکر و آرزوی قبولی طاعات همه شما عزیزان
امیدوارم سفره افطاری شما دوستان همواره در ماه رمضان بر قرار باشد. از دوستان بخاطر فراهم کردن این افطاری قدر دانی می کنم.
از مادر صلح گرامی خانم ابراهیمی صمیمانه سپاسگزارم که در طی سالیان گذشته همواره این سنت افطاری برای مادرا ن صلح را حفظ نموده است.
مهمتر این که این مراسم به یاد سهراب و هاله وهدی برگزار شده است. من اعتقاد دارم که سهراب و همه شهدا به تمام مردم تعلق دارند با اتفاقات ناگوار دو ماه اخیر از دست دادن دو عزیز هاله سحابی و هدا صابر و مهندس سحابی اسطوره اخلاق و سیاست همه غمگین هستیم. سرعت وقوع این حوادث تالم مادران را بیشتر ساخت.
در زمان آخرین دیدار با هاله پیغام دادم به سهراب بگو تلاش و ظلم ستیزی پا بر جاست و خوشبختانه با شروع جنبش های مردمی لیبی، مصر، بحرین، یمن و سوریه امیدواری در دل ملت های این منطقه جوانه زده است.
خواستهای تمام مردمان منطقه یکسان است. تلاش برای برگزاری انتخابات عادلانه و بر قراری عدالت اجتماعی خواست عموم مردمان منطقه است. دیکتاتورها یکی بعد از دیگری سقوط می کنند اما جای تعجب است که چرا زودتر متوجه خواست مردمانشان نیستند و نفرین مردمان خودشان را بجان می خرند.
شایسته است بزرگان کشور ما نیز به خواستهای مردمان این میهن درد کشیده گوش جان بسپارند و نام خود را تاریخ زنده و جاوید سازند تا همگان به نیکی از آنان یاد کنند.
آرزوی ایرانی آبادتر، آزادتر دارم . باشد که کینه ها به فراموشی سپرده شوند و عشق و ایثار و عدالت جایگزین شود. آرزوی عدالت برای تمام جهان را دارم.
مادر صلح پروین اعرابی
گزارشگر: مادر صلح فروزانفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
منبع خبر ـ سایت مادران صلح ایران



سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران