About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بازداشت شهروندان کُرد ساکن روستاهای اطراف کوهستانهای شاهو و کوسالان

در مدت چند هفته گذشته نیروهای اداره اطلاعات و نیروهای سپاه پاسداران با همکاری مشترک در روستاهای اطراف کوهستانهای شاهو و کوسالان اقدام به بازداشت حدالقل ۱۶ تن از شهروندنان کرد ساکن این روستاها کرده اند.در چارچوب این بازداشتهای گسترده بامداد ۱۲ مردادماه نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای سپاه پاسداران با یک کاروان نظامی اقدام به یورش به منازل چهار شهروند کرد ساکن روستای " لون سادات " از توابع شهر کامیاران می کنند.
بنا به گفته ی شاهدان عینی این نیروها با اعمال رفتار خشونت آمیز به منازل کوروش یگانه اقدام، مجید رحمانی ، طاهر رحمانی و امین رحمانی یورش برده و ضمن ضرب و شتم این افراد و تفتیش منازل ایشان با بستن کیسه به سر این افراد اقدام به بازداشت آنها کرده اند.

در همین روز بار دیگر این نیروها به روستای " تیلەکو" از روستاهای اطراف کوهستان شاهو مراجعه کرده و شش شهروند کُرد دیگر ساکن این روستا را با همان شیوه های غیر انسانی بازداشت می کنند. صالح روحانی ، مظفر صابری ، محمد خان کریمی، سیوان صابری و سیف الله صابری شش شهروند کُرد ساکن این روستا هستند که در این روز بازداشت شده اند.
همچنین روز ۱۵مرداد این نیروها مجددا به خانه چندین شهروند کُرد دیگر ساکن روستای "لون سادات" یورش برده و اقدام به بازداشت آنها کرده اند. برهان رحمانی، احمد رحمانی و رزگار رحمانی اسامی سه بازداشتی دیگر در این روستا می باشد.
گفته می شود این بار نیز نیروهای امنیتی به شیوه غیر انسانی با این افراد برخورد کرده و ضمن ضرب و شتم اقدام به تفتیش منازل این افراد کرده اند.
در اواخر مرداد ماه همچنین چهار تن از ساکنین روستای " اسپریز" از توابع شهر " سروآباد" که در اطراف کوهستان " کوسالان " واقع شده است؛ توسط نیروهای اداره اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت شده اند. لالو رحیم، مصطفی و دو زن به نامهای آهو و صراعی از ساکنین این روستا هستند که در دو روز متفاوت بازداشت شده اند.
بنا به اخبار دریافتی شهروندان بازداشتی روستاهای تابعه کامیاران بعد از چند ساعت به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده اند.
خبرگزاری هرانا

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران