About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon تلویزیون سی.ان.ان:فضای سایبری یک منطقه جنگی است

آیا فضای سایبری یک منطقه جنگی است؟ وزیر دفاع آمریکا روشن‌تر از این نمی‌توانست آن را بیان کند.
گزارش تلویزیون سی.ان.ان:

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا گفت: حمله بعدی که می‌توانیم مانند «بندر مروارید» با آن مواجه شویم می‌تواند یک حمله سایبری باشد. آنها می‌توانند شبکه‌های برق، سیستمهای امنیتی، سیستمهای مالی و سیستمهای دولتی را مورد حمله قرار دهند و این یک احتمال واقعی در دنیای امروز است. حداقل یک تهاجم واقعی قبلاً صورت گرفته است. در سال ۲۰۰۸ یک ویروس آلوده به داخل یک کامپیوتر لپ تاپ در یک پایگاه آمریکا وارد شد. یک آژانس جاسوسی خارجی با گذاشتن یک رمز مخصوص بر روی درایور آن می‌توانست اطلاعات مخفی را به یک کنترل خارجی منتقل کند. البته پنتاگون نام این کشور مظنون را افشا نمی‌کند. تأسیسات اتمی رژیم ایران نیز به‌وسیله یک کرم به‌نام استاکس‌نت مورد تهاجم قرار گرفت. اما نام مرتکبین آن نیز افشا نشد. در همان روزی که پنتاگون عملیات خود را در فضای سایبری اعلام کرد یک نفوذ دیگر مشخص شد.
ویلیام لین معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: در ماه می‌گذشته یک نفوذ به داخل سیستم باعث به سرقت رفتن ۲۴هزار پرونده شد. ما فکر می‌کنیم که اینکار به‌وسیله یک آژانس اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است و یک دولت در پشت این مسأله بوده است.

مقامهای پنتاگون اعلام کردند که اطلاعات حساس از کامپیوتر یک شرکت طرف حساب آنها برداشته شده است ولی اسم هیچ کشوری برده نشد.
ویلیام لین می‌افزاید: حملات سایبری یکی از اجزاء مهم هر درگیری آینده خواهد بود. چه شامل ملتهای بزرگ باشد، چه کشورهای یاغی، یا گروههای تروریستی.
رابرت نونان، از شرکت مشورتی بوز آلن هامیلتون می‌گوید: اگر قطع یک شبکه برق باعث مرگ افراد شود، مثل از کار انداختن برق بیمارستانها یا تأسیسات دیگری که به مردم خدمات می‌دهند، به‌نظر من این به‌معنای یک عمل جنگی است. اما استراتژی جدید پنتتاگون بیشتر بر روی دفاع از سیستم‌های نظامی در مقابل دزدی یا وقفه در خدمات دهی استوار است. اما فضای سایبری یک جاذبه خاصی برای مهاجمان دارد.

ویلیام مارشال از گروه صنعتی چرتاف می‌گوید: در این کار هزینه خیلی کمی دخالت دارد، آنها نیازی نیست که صنایع نظامی پیچیده داشته باشند تا توانایی تهاجم را درست کرده و به‌کار گیرند.

اگر آنها حمله کنند می‌توانند عمدتاً ناشناس باقی بمانند که پیدا کردن و هدف قرار دادن آنها را کار دشواری می‌کند و این آنها را تبدیل به یک دشمن مجازی در صفحه کامپیوتر می‌کند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران