About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon از پرسنل سابق پادگان بيدگنه: پادگان, متعلق به نيروي هوايي و انفجار در انبار موشك ها بود!

.

در حالی که رسانه های دولتی و حکومتی ایران، گزارش های ضد و نقیضی از انفجارهای شدید روز گذشته در اطراف تهران و کرج منتشر کرده اند، یکی از پرسنل سابق پادگان محل انفجار، جزئیات بیشتری از آن را بازگو كرد.
حامد ابراهیمی که در سال 1385 به مدت دو ماه در پادگان مدرس فعالیت می کرد، این پادگان را متعلق به نیروی هوایی سپاه پاسداران و یکی از انبارهای اصلی نگهداری انواع موشک های شهاب عنوان کرد.
حامد ابراهیمی افزود که پادگان بیدگنه در نزدیکی روستایی به همین نام در اطراف ملارد کرج و در نقطه ای کوهستانی قرار دارد.
به گفته او این مرکز نظامی در واقع شامل دو پادگان مدرس و الغدیر است که پادگان مدرس از مراکز آموزشی سپاه و دومین پادگان مهم نیروی هوایی این نهاد است که دارای زاغه های متعدد انبار و نگهداری موشک های شهاب است.
ابراهیمی همچنین گفت که پادگان الغدیر در جوار پادگان مدرس قرار دارد و به عنوان پدافند هوایی آن عمل می کند.
او در عین حال سطح ایمنی و حفاظتی پادگان مدرس را بسیار بالا ارزیابی کرد.
حامد ابراهیمی گفت که این پادگان از پادگان های آموزشی سپاه بوده که تعداد زیادی سرباز در آن حضور داشتند و بسیاری از این سربازان وظیفه حفاظت از زاغه های مهمات و موشک ها را بر عهده داشتند.
تایید خبر انفجار در پادگان متعلق به سپاه در شرایطی اتفاق افتاد که در دقایق ابتدایی بعد از وقوع انفجار خبرگزاری های ایران از انفجار یک جایگاه گاز خبرداده بودند اما شرکت ملی گاز آن را تکذیب کرد.
این دومین انفجار در یکی از پادگان های مهم سپاه پاسداران در تقریبا یک سال گذشته است. پیش از این در 20 مهر 1389 پادگان امام علی لرستان نیز دچار حادثه شده بود که بر اثر انفجار در آن دست کم 18 نفر کشته و 14 تن زخمی شدند.
سپاه پاسداران در آن هنگام دلیل این انفجار را "آتش سوزی گیاهان خشک و علف های هرز اطراف و سرایت این آتش به انبار مهمات" اعلام کرد.
برخی گزارش ها در آن هنگام حاکی از نگهداری تعدادی از موشک های شهاب ایران در پادگان امام علی بودند.

روزآنلاين

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران