About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon تحریمهای جدید اروپا علیه رژیم سوریه/حمایت مجدد روسیه از رژیم اسد/نگرانی چین از موضعگیری اتحادیه عرب

گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز تحریمهای خود را علیه رژیم سوریه تشدید کرد و با حمایت از تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر تعلیق رژیم دمشق، خواستار مداخله سازمان ملل برای حفاظت از شهروندان غیرنظامی در سوریه شد.
براساس این گزارش 18 تن دیگر از مقامات رژیم سوریه عمدتا از مقامات نظامی در لیست سیاه تحریمها قرار می گیرند و همچنین پرداخت هرگونه وام از سوی اتحادیه اروپا به رژیم سوریه مسدود می شود.

این در حالیست که دولت ترکیه نیز از جامعه بین المللی خواسته است تا فشارها علیه رژیم سرکوبگر بشار اسد را افزایش دهد.

در این میان وزارت خارجه روسیه امروز تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر تعلیق رژیم سوریه را محکوم کرد و آن را اقدامی نادرست خواند.

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفته، بهتر بود اتحادیه عرب به تلاش خود برای حل بحران سوریه از طریق گفتگو با مقامات سوری ادامه می داد.

این در حالیست که رژیم سوریه طرح اتحادیه عرب برای حل بحران در این کشور را پذیرفت، اما آن را اجرا نکرد و به اقدامات خشونت آمیز خود علیه معترضان و شهروندان غیرنظامی سوری ادامه داد.

در پی کشته شدن بیش از 200 تن دیگر تنها در یک هفته اخیر در سوریه، دبیرکل اتحادیه عرب روز گذشته اعلام کرد که این اتحادیه در حال بررسی مکانیسمی برای حفاظت از غیرنظامیان در سوریه است.

ناظران گفتند، پیش از این اعضای اتحادیه عرب همین رویه را در برابر حکومت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در پیش گرفته بودند.

آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه امروز از اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب حمایت کرد و گفت، جامعه بین المللی باید از شهروندان غیرنظامی در سوریه حفاظت کند.

از سوی دیگر دولت چین روز دوشنبه با ابراز نگرانی از موضعگیری اتحادیه عرب، از رژیم بشار اسد خواست طرح این اتحادیه برای حل بحران را بپذیرد و آن را عملی سازد.

همزمان ولید المعلم، وزیر خارجه رژیم سوریه تصمیم اتحادیه عرب را گامی خطرناک توصیف کرد و خواستار حمایت چین و روسیه از رژیم دمشق شد.

ایران پرس نیوز

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران