About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بازداشت عزیز دانشور آسا، برادر شهید کیانوش آسا بدستور دادستان کرمانشاه

دوشنبه, 30 آبان 1390
عزیز دانشور آسا، برادر شهید کیانوش آسا از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ روز گذشته بدستور دادستان کرمانشاه بازداشت و هم اکنون در اطلاعات سپاه نگهداری می شود این در حالی است که هنوز از اتهام او اطلاعی در دست نیست.

خانواده شهید آسا با تایید خبر بازداشت عزیز دانشور آسا می گوید: "روز جمعه عده ای به منزل ما مراجعه می کنند و کارتی نشان می دهند که از طرف اطلاعات سپاه هستند و عزیز را برای پاره ای از توضیحات احضار می کنند. عزیز هم ساعت نه صبح رفت و دیگر به خانه بازنگشت ما هر چه برای پیگیری مراجعه کردیم تا آخر شب جواب سربالا می دادند و می گفتند اینجا نیست و آنجا نیست، بروید آنجا و بروید اینجا و تا ساعت یازده شب اینور و آنور می دویدیم...تا اینکه امروز صبح از طریق کسی جایی را برای پیگیری به ما نشان دادند و ما رفتیم و با مسئولی که دستور بازداشت عزیز را صادر کرده بود صحبت کردیم و گفتند که در اطلاعات سپاه نبی اکرم نگهداری می شود."
خانواده آسا در ادامه می افزاید: "در پاسخ علت بازداشت و نگهداری عزیز هم به ما گفتند دادستان دستور بازداشتش را صادر کرده و باید در اینجا بماند و به دادگاه بفرستیم تا مراحل قانونی طی شود. امروز ظهر هم در دادگاه و منتظر هستیم. امروز خود عزیز را هم در سالن دادگاه دیدیم و قاضی دوباره او را به اطلاعات سپاه فرستاد. فقط فرصت کرد بگوید که دیشب در اطلاعات سپاه نگهداری شده نه نیروی انتظامی و دادستانی کرمانشاه دستور بازداشتش را صادر کرده و در دادگاه هم یکسری سوالاتی را از او پرسیده اند. هنوز از اتهامی که به او زده اند خبری نداریم و چون دیروز هم ایشان را بازداشت کردند فرصتی نبود تا برای وکیل اقدام کنیم. خود عزیز هم با پای خودش رفت آنجا و اصلا فکر نمی کرد او را نگه دارند و می گفت چند تا سوال می پرسند و برمی گردم."
عزیز دانشور آسا برادر کیانوش آسا که از فعالان مدنی کرمانشاه و دبیر جبهه‌ی سبز کرمانشاه است، بارها احضار شده و چند ساعتی مورد بازجویی قرار گرفته است اما این اولین باری است که بعد از احضار بازداشت و زندانی شده است.
خانواده آسا با اشاره به اینکه این اولین احضار عزیز نبوده است ادامه می دهد: "عزیز پیش از این هم چندین بار احضار شده بود اما بعد از چند ساعت پرسش و پاسخ با ضمانت و تعهدی آزاد می شد و بر می گشت. اما تا به حال سابقه نداشته که این مدت نگهش دارند. معمولا ما هر زمان که برای کیانوش مراسم داشتیم احضار می شده و به او می گفتند مردم را سر مزار جمع می کنید و باعث شلوغی شده اید و از همین حرفهایی که به همه می زنند که احساسات مردم را تحریک می کنید و تجمع ایجاد می کنید و از این حرفها.... اما امروز علت احضار عزیز را نمی دانیم که ظاهرا حول و حوش همین مسایل است. متاسفانه بعد از شهادت کیانوش خیلی مسایل برای خانواده پیش آمده است که به موقع به آن پرداخته خواهد شد."


جرس

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران