About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بیانیه ۱۲هزار وکیل و حقوقدان عراقی در محکومیت ضرب الاجل علیه اشرف و دعاوی عامل سپاه قدس

دنبال اظهارات و قیحانه عباس بیاتی عامل نیروی تروریستی قدس و عضو لیست نوری مالکی که اخیرا رو در روی جامعه بین المللی بر ضرب الاجل سرکوبگرانه علیه اشرف تاکید کرده بود، تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق بشر در عراق در برگیرنده بیش از ۱۲هزار وکیل و حقوقدان عراقی، باصدور بیانیه یی «کوبیدن بر طبل ضرب الاجل و جابجایی اجباری ساکنان اشرف را تبعیت از دستورات رژیم ایران توصیف نمود و آن را به شدت محکوم کرد.
حقوقدانان عراقی دراین بیانیه اعلام کردند: در حالی که ۸۵ نماینده پارلمان عراق خواستار قرار دادن کمپ اشرف تحت نظارت سازمان ملل متحد و لغو ضرب الاجل میشوند؛ در حالی عفو بین‌الملل در بیانیه عمومی خود از دولت عراق مصرانه خواست این ضرب‌الاجل را عقب بیاندازد؛ و در حالی که کمیته خارجی کنگره آمریکا در قانون مصوب خود تأکید کرد دولت عراق نباید کمپ اشرف را ببندد، دولت عراق هر روز یکی از عوامل خود را به صحنه می فرستد تا بر طبل ضرب الاجل پایان دسامبر البته با باصطلاح رعایت مسئله انسانی بکوبد.
ـ عباس بیاتی ائتلاف دولت قانون گفت: «دولت عراق بر تصمیم خود مصر است و از آن کوتاه نمی‌آید این تصمیم دولت قابل اجرا است و به اجراء گذاشته خواهد شد …».
تجمع وکلاو حقوقدانان عراقی تاکیدات دولت عراق، روی ضرب الاجل غیرقانونی را ، که در اجابت از دستورات سفارت رژیم ایران در بغدادصورت میگیرد، بشدت محکوم می کند و آن را در تعارض با قوانین و بیانیه های بالاترین ارگانهای بین المللی و تعهدات بین المللی عراق تلقی میکند. ما خواستار مداخله همه وکلا و حقوقدانان عراقی و عربی و همه ارگانهای انساندوست و حقوق بشری بین المللی برای لغو ضرب الاجل غیر قانونی و قرار گرفتن اشرف تحت حفاظت نیروهای کلاه آبی ملل متحد هستیم تا کمیساریای عالی پناهندگان بتواند روند کار قانونی خود را به اتمام برساند.
مرکز مطالعات قانونی برای رشد و حقوق بشر در عراق طی بیانیه یی اعلام کرد: اظهارات عباس بیاتی در مورد بستن اشرف فراخوان به جنایت وخدمت به رژیم ولایت فقیه درایران است. ما به آقای بیاتی میگوییم که دادگاه اسپانیا برای جنایتکارانی که دستشان بخون ساکنان اشرف آغشته است حکم احضار صادر کرده و حتی نخست وزیر عراق نوری المالکی هم بعد از دوران مصونیتش از این امر مستثنی نیست. … ما درمرکز مطالعات قانونی برای رشد وحقوق بشردرعراق ، دولت عراق را به لغو ضرب الاجل ترغیب میکنیم و اینکه بگذارد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کارش را در اشرف شروع کند. ما از دبیر کل ملل متحد و نماینده ویژه دبیر کل در عراق میخواهیم که به دولت عراق فشار بیاورد که مانع شروع کار کمیساریای عالی پناهندگان در اشرف نشود و ضرب الاجل غیر قانونی را لغو کند.
محمد شیخلی حقوقدان عراقی و رئیس مرکز ملی عدالت در پاسخ به اظهارات عباس البیاتی گفت “ما این اظهارات مسئولین عراقی را نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو سال ۱۹۴۹ و اصول قانون بین المللی انسان دوستانه و قطعنامه ها و اراده بین المللی می دانیم. محمد شیخلی از دولت مالکی خواست برای جلوگیری از انزوای جهانی عراق، به اراده بین المللی برای ایجاد یک راه حل مسالمت آمیز و مناسب برای موضوع کمپ اشرف در کادر قانون بین المللی تن بدهد و ضرب الاجل غیر قانونی را لغو کند.”
هیأت عربی دفاع از اشرف باصدور بیانیه یی اعلام کرد: اظهارات عباس بیاتی علیه ساکنان اشرف برای جلب رضایت خامنه ای صورت گرفته و در یک دروغ مضحک می گوید مجاهدین درلیست اتحادیه اروپا هستند! هیئت عربی دفاع ازاشرف اظهارات عباس بیاتی را محکوم می کند و از سازمان ملل و اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی پناهندگی ملل متحد میخواهدکه دولت عراق را به لغو ضرب الاجل غیر قانونی و التزام به قوانین بین المللی در برخورد با اشرف، وادار کنند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران