About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon ايران در آستانه كسب توانايي تسليحات اتمي

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به نقل از کارشناسان اتمی و دیپلمات های غربی نوشت

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد ایران به کمک دانشمندان خارجی توانسته است موانع مهم فنی را برطرف کند و به آستانه توانایی هسته ای برسد.
در این مقاله که در شماره روز دوشنبه، ۱۶ آبان (۷ نوامبر) روزنامه واشنگتن پست انتشار یافته آمده است که اسناد و اطلاعات آژانس حاکی از آن است که یک دانشمند شوروی سابق و نیز کارشناسان کره شمالی و پاکستانی برای سالها در این زمینه به ایران کمک کردند.
قرار است آژانس بین المللی انرژی طی هفته جاری گزارش خود را درباره فعالیت های هسته ای ایران منتشر کند.
به نوشته واشنگتن پست اطلاعات محرمانه ای که طی سالها به آژانس رسیده به این نگرانی دامن می زند که ایران احتمالا هرگز فعالیت در ابعاد نظامی برنامه اتمی خود را متوقف نکرده است.
انتظار می رود در گزارش آژانس به آزمایش هایی اشاره شود که گفته می شود ایران طی آن مواد منفجره قوی به کار برده و فعالیت هایی را بر روی چاشنی هسته ای که یک عنصر کلیدی در سلاح های اتمی است، انجام داده است.
در همین حال مقام های کشورهای غربی و اسرائیلی فشارهای خود علیه ایران را افزایش داده اند.
به نوشته روزنامه واشنگتن پست گزارش آژانس نشان می دهد که ابعاد نظامی برنامه اتمی ایران از آنچه پیش تر گمان می رفت، "بلندپراوازنه تر، سازمان یافته تر و موفق تر" بوده است.

'فشار آژانس بر آمریکا' و واکنش ایران
به نوشته واشنگتن پست اطلاعات داده شده به آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد یک دانشمند اتمی شوروی سابق بنام ویاچسلاو دانیلنکو در اواسط دهه ۹۰ در مرکز تحقیقات فیزیک ایران که به برنامه اتمی این کشور مرتبط است فعالیت می کرده است.
این روزنامه می افزاید بر اساس این مدارک دانیلنکو برای حداقل پنج سال در زمینه آزمایش های انفجار هسته ای با ایران همکاری داشت و خود نیز در صحبت با کارشناسان آژانس این همکاری را تصدیق کرده است.
علاوه بر این، دیپلمات ها و کارشناسان تسلیحاتی گفته اند ایران برای بدست آوردن فرمولهای ریاضی و کدهای طراحی تئوریک برنامه اتمی خود به دانشمندان خارجی از جمله کره شمالی اتکا کرده و از حمایت های عبدالقدیر خان، پدر بمب اتم پاکستان نیز بهره برده است.

پيك ايران

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران