About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon واکنش جامعه جهانی به حمله به سفارت انگلیس در تهران

شورای امنیت حمله به سفارت بریتانیا در تهران را محکوم کرد .حمله به سفارت بریتانیا در تهران با واکنش منفی و تند جامعه بین‌المللی مواجه شد. شورای امنیت این حمله را به‌شدت محکوم کرد. آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا نیز حمله هواداران حاکمیت ایران به سفارت بریتانیا را محکوم کردند.


شورای امنیت سازمان ملل در واکنش تندی به حمله‌ی گروهی از دانشجویان بسیجی هوادار حاکمیت جمهوری اسلامی به سفارت بریتانیا و نیز مرکز فرهنگی این کشور در شمال تهران (باغ قلهک)، از مقام‌های ایران خواست به وظایف خود در حراست از سفارت‌ها و دیپلمات‌های خارجی عمل کند.
ژوزه فیلیپه مورائس، نماینده پرتغال، که ریاست دوره‌‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، روز سه‌شنبه در نیویورک گفت، اعضای شورای امنیت حمله به سفارت بریتانیا در تهران را به‌شدت محکوم می‌کنند، حمله‌ای که به دو مرکز دیپلماتیک بریتانیا در تهران خسارات جدی وارد کرد.
رئیس شورای امینت با اعلام نگرانی عمیق تمامی اعضای این نهاد عالی سازمان ملل متحد، مقام‌های ایرانی را به انجام وظایف و تعهدات بین‌المللی‌شان فراخواند.
به گفته‌ی رئیس دوره‌ای شورای امنیت، بیانیه‌ی این نهاد در محکومیت جمهوری اسلامی به امضای همه‌ی پانزده عضو این نهاد از جمله روسیه و چین رسیده است.
حمله به سفارت انگلیس در تهران، در رسانه های جهان، انعکاس وسیعی یافت.
به گزارش العربیه هیلاری کلینتون در واکنش به حمله بسیجیان رژیم به سفارت انگلیس گفت : حمله به سفارت بریتانیا اهانت به جامعه بین المللی است

به گزارش خبرگزاری رویترز وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس توسعه جهانی در کره جنوبی به سر می برد در یک کنفرانس خبری با اشاره به حمله برخی تظاهرکنندگان به سفارت بریتانیا اظهار داشت این حمله نه تنها اهانت به ملت بریتانیا است بلکه اهانت به کل جامعه بین المللی است .
کلینتون افزود ما همه امکانات خود را به کار خواهیم بست تا به کشورهای مختلف کمک کنیم تا بتوانند از دیپلمات های خود حمایت کنند. از ایران می خواهیم که به تعهدات خود درقبال حفاظت از دیپلمات ها و سفارتخانه های خارجی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز۹ آذر سخنگوی وزارت خارجه چین، روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن گفت: «چین همیشه تأکید کرده‌است که امنیت و احترام کارکنان دیپلماتیک و اموال باید رعایت شده و از آن‌ها حفاظت شود.» وی افزود: «این حمله‌ها مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی است و باید با آن‌ها برخورد لازم انجام شود.»



کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از حمله به سفارت و کنسولگری بریتانیا در تهران به شدت ابراز نگرانی کرد و آن را حمله‌ای کاملا غیرقابل قبول خواند.

به گزارش دویچه وله۹آذر، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ضمن محکوم کردن این حمله گفت، «این‌که گروهی مهاجم به این سادگی به سفارت بریتانیا حمله کرده و آن را به آتش می‌کشند، نشان‌دهنده آن است که دولت ایران تعهدات بین‌المللی خود را جدی نمی‌گیرد». رئیس جمهور آمریکا خواستار پیگرد قانونی مهاجمان شد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد که حمله به سفارت بریتانیا در تهران عواقب جدی خواهد داشت. به گفته وی، دولت بریتانیا در روزهای آتی اقدام‌های مناسب در برابر جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار خواهد داد. وی همچنین افزود، حمله به سفارت بریتانیا در تهران "نفرت‌انگیز و غیرقابل توجیه بود".
یک دیپلمات بریتانیایی به رویترز گفته است، تمامی کارمندان سفارت از ایران خارج می‌شوند. وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد، اولین کارمندان سفارت عصر روز چهارشنبه به مقصد دوبی خاک ایران را ترک می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه، این حملات را «ناپذیرفتنی، مغایر با هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی و سزاوار محکوم شدن» خواند.
آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه این اقدام را قویا محکوم کرد و از ایران خواست که نسبت به حفظ جان دیپلمات‌های خارجی رفتاری مسئولانه داشته باشد.
گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان گفت، از نظر قوانین بین‌المللی حمله به سفارت بریتانیا اقدامی "غیرقانونی و غیرقابل‌قبول" است. سفیر ایران در آلمان روز چهارشنبه برای ادای توضیح به وزارت خارجه این کشور فرا خوانده و مواضع دولت آلمان به وی تفهیم شد.

وزارت خارجه نروژ که سفارت‌خانه این کشور در سال ۲۰۰۶ مورد حمله قرار گرفته بود، اعلام کرد به دلیل نگرانی از نا امنی، سفارت خود در تهران را به طور موقت بسته است. کارکنان سفارتخانه در حال حاضر در تهران حضور دارند و از محل دیگری به کار می‌پردازند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران