About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بازتاب انفجار زاغه مهمات سپاه در رسانه هاي بين المللي

انفجار بزرگ امروز در پادگان سپاه پاسداران در غرب تهران, بازتاب بين المللي گسترده اي داشته است:

تلويزيون سي.ان.ان: رسانه‌های ایران گزارش می‌دهند که 15تن در انفجاری در یک پایگاه نظامی در غرب تهران، کشته شده اند.
گفته می‌شود این انفجار در فاصله 45 کیلومتری شنیده شده است. به گزارش رويتر, مقامات نظامی می‌گویند که این انفجار زمانی که نیروها مشغول جابه‌جایی مهمات در پایگاه بودند صورت گرفته است.تلویزیون الجزیره: دو انفجار پی‌درپی در یک پایگاه نظامی وابسته به سپاه در روستای بیدگنه در نزدیکی تهران رخ داده است.
شدت انفجار به حدی بود که برخی مردم تصور کردند که زلزله رخ داده است. کمیته‌یی برای کشف علت این انفجار تشکیل شده است. به علت بسته بودن فضای پادگان امکان به‌دست آوردن اطلاعات از آن نیست و باید منتظر ماند که گزارشهای رسمی منتشر شود.  خبرگزاری فرانسه: سخنگوی سپاه به تلویزیون دولتی گفت، آمار انفجار بزرگ پایگاه سپاه پاسداران در غرب پایتخت ایران در روز شنبه به 27نفر رسیده است. رمضان شریف گفته است, 27 پرسنل سپاه در این انفجار کشته شده‌اند“.
سایت رادیو فرانسه: درحالی‌که از ظهر امروز خبرگزاریهای ایران اخباری را مبنی بر انفجار یک منبع گاز در اطراف تهران منتشر می‌کردند و اخبار مبهمی در اطراف آن پخش می‌شد، سرانجام سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از وقوع انفجار در انبار مهمات مربوط به سپاه در حوالی تهران خبر داد.
احمد رضا رادان جانشین فرمانده ناجا نیز خبر انفجار را تأیید کرد ولی از میزان خسارات و تعداد تلفات چیزی نگفت.
خبرگزاریها از یک انفجار مهیب خبر می‌دهند که قسمتهایی از غرب تهران را به‌شدت لرزانیده است، به‌طوری‌که تا مدتها پس از شنیده شدن صدای مهیب انفجار و شکسته شدن شیشه‌های بسیاری از ساختمانها در غرب تهران، اخبار منتشر شده از وقوع زلزله خبر می‌دادند. این در حالی است که روابط عمومی پژوهشکده زلزله شناسی اعلام کرد که دستگاههای زلزله سنج هیچ علائمی ضبط نکرده‌اند.
سرانجام نماینده شهریار انفجار در پادگان نظامی روستای بیدگنه را تأیید کرد و خبر داد که یک کمیته بحران برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شده است.
درحالی‌که منابع متعددی از جمله فاطمه آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اطمینان از فقدان تلفات جانی صحبت می‌کنند، خبرگزاری رویترز طی گزارشی از تهران از وجود چندین کشته خبر داده است.
مدیر روابط عمومی هلال احمر کشور از اعزام سه تیم سگ های زنده یاب همراه با آمبولانس و تجهیزات امدادی به محل انفجار خبر داد.
خبرآنلاین در گزارشی از این حادثه می‌نویسد که شدت انفجار به حدی بود که بخشی از مردم سراسیمه به خیابانها ریختند وهمین نشریه از قول شاهدان عینی گزارش می‌دهد که دود برخاسته از محل حادثه از دو محل دور از هم مشاهده می‌شود و صدای دو انفجار با فاصله کمتر از یک دقیقه شنیده شده است.

آژانس ايران خبر
 

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران