About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon دانیل میتران، همسر فرانسوا میتران، رئیس جمهوری سابق فرانسه درگذشت

دانیل میتران، همسر فرانسوا میتران، رئیس جمهوری سابق فرانسه،ساعت ۲ بامداد سه شنبه ۲۲ نوامبر در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان ژرژ پومپیدو در شهر پاریس درگذشت. او به دلیل وخامت وضعیت سلامتی‌اش جمعۀ گذشته به بیمارستان منتقل شده بود.
او وصیت کرده بود که در شهر کلونی در کنار خانواده اش بخاک سپرده شود و نه در ژارناک جایی که فرانسوا میتران بخاک سپرده شده است. مراسم خاکسپاری روز شنبه در کلونی برگزار خواهد شد.
دانیل میتران به عنوان زنی برای انجام وظایف دشوار اجتماعی معروف بود. او برای دفاع از حقوق بشر فعالیت می‌ کرد. دانیل میتران در سال ۱۹۸۶ بنیاد حقوق بشر «فرانس لیبرته» را بنیان گذاشت.
به گزارش یورونیوز۱آذر، این بنیاد از جمله، در سال جاری میلادی حمله ارتش عراق به اعضای سازمان مجاهدین در اردوگاه اشرف را محکوم کرده بود.
فرانسوا میتران، رئیس جمهوری سابق فرانسه، در سال ۱۹۴۴ با این زن ازدواج کرده بود. بانوی اول سابق فرانسه، پس از مرگ همسرش در سال ۱۹۹۶ با فرد دیگری ازدواج نکرد
همه شخصیتهای سیاسی از احزاب مختلف شجاعت، استقلال، اعتقاد، صراحت لهجه و … او را ستودند.
خلاصه یی از واکنشها و پیامهای شخصیتهای سیاسی فرانسه در زیر آمده است.
نیکلا سارکوزی به «مسیر نمونه» او درود فرستاد و گفت «زنی که هرگز از ارزشهایش کوتاه نیامد و تا به آخر نبردش را برای اهدافی که آنها را عادلانه می دانست ادامه داد» سارکوزی افزود: « او در تمام زندگیش در آزمایشها ، در پیروزیهای تاریخی و مسیر سیاسی فوق العاده همسرش پرزیدنت میتران را همراهی کرد»
فرانسوا هولاند کاندید ریاست جمهوری از حزب سوسیالیست، به «یک زن بزرگ که از جوانی به مقاومت پیوست و شجاعت و انرژی عظیمش را در خدمت اهداف والا یی چون آزادی گذاشت» درود فرستاد.
ژاک لانگ که به زوج میتران بسیار نزدیک بود فقدان او را یک «درد عظیم» توصیف کرد و گفت: «او یک زن شجاع بود که آماده نبرد برای اهدافی بود که قلبا به آن اعتقاد داشت»
سگولن رویال گفت که این خبر را با «اندوه بسیار» دریافت کرده است. « او زن بزرگی بود که خاموش شد. یک فعال خستگی ناپذیر حقوق انسانی ، عاشق دفاع از اهداف بزرگ مانند دسترسی همه به آب آشامیدنی، یک عضو مقاومت از اولین ساعات علیه هر گونه سرکوب»
مارتین اوبری دبیرکل حزب سوسیالیست گفت «فرانسه وجدانش را که میتوانست رودرو با او حرف بزند را از دست داد» اوبری گفت: بانوی اول فرانسه «از چنان قدرت، نجابت، بخشندگی برخوردار بود که انسان فکر میکرد او جاودانه است»
فرانسوا ربسمن، رییس گروه سوسیالیستها در سنا گفت: «محرومان، بی چیزها، رانده شدگان سراسر زمین یکی از بهترین سخنگویانش را از دست داد»
ژان لوک ملانشون گفت: « آن مشعل نبرد که او به ما همه ما منتقل کرده را حفظ خواهیم کرد» « برای همه ما که او را بسیار دوست میداشتیم فقدانش بسیار سنگین است»
ژرار لونگه، وزیر دفاع در قدردانی از او گفت « او یک زن معتقد، بسیار متعهد، بسیار متفاوت با شخصیت همسرش، شاید بسیار صریحتر، رزمنده تر بود که همیشه چپ ماند»
برنارد آکوایه، رییس مجلس در توصیف خانم دانیل میتران گفت «یک زن شجاع که اعتقادات فوق العاده عمیقی داشت که در تمام زندگیش و در تمام موقعیتها و شرایط از آنها با عزت و شجاعت دفاع کرد»
منبع: رسانه های فرانسوی ۱آذر۹۰

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران