About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon خبرگزاری آ.ت.اس: مریم رجوی از سازمان ملل و سوئیس خواستار اقدام گردید

خبرگزاری سوئیس۳۰شهریور۹۰
ژنو ـ پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی چهارشنبه در ژنو، سازمان ملل را بر آن داشت که ناظران را در کمپ اشرف در عراق مستقر نماید. وی از سوئیس خواست که اقدامات فوری برای تضمین حفاظت کمپ بکار گیرد.
مخالف ایرانی طی جلسه‌یی که در سازمان ملل در حاشیه شورای حقوق‌بشر برگزار شده بود گفت «بایستی جلوی یک فاجعه انسانی دیگر را گرفت».

مقامات عراقی تهدید کردند که تا پایان سال کمپ اشرف را که ۳۴۰۰ ایرانی عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در آن زندگی می‌کنند را خواهند بست. در ۸ آوریل گذشته، حمله نیروهای عراقی منجر به ۳۶ کشته و ۳۵۰ مجروح در کمپ گردید. مریم رجوی، ادامه محاصره کمپ اشرف را محکوم کرد و خواستار آن شد که یک اکیپ دائم ناظران سازمان ملل در آن‌جا مستقر شوند. وی گفت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز بایستی استاتوی پناهندگی به ساکنان کمپ اعطا کند. وی از ایالات متحده خواست که امنیت کمپ را تأمین کند و از هیأت سازمان ملل در محل حفاظت کند. پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، اظهار داشت که سوئیس به‌عنوان حافظ کنوانسیونهای ژنو بایستی «اقدامات فوری برای تضمین حفاظت ساکنان اشرف را اتخاذ نماید».
وی از سکوت کمیسر عالی حقوق‌بشر ناوی پیلای طی اجلاس شورا، نسبت به تجاوزات شدید رژیم تهران، ابراز تأسف کرد. به گفته وی ۴۹۰ نفر از ابتدای ژانویه در ایران اعدام شده‌اند.
حمایت اروپایی
دو پارلمانتر اروپایی حمایت خود را از خواسته‌های خانم رجوی ابراز کردند. رئیس هیأت روابط با عراق پارلمان اروپا، استروان استیونسون گفت «ما یک حمله جدید علیه اشرف را تحمل نخواهیم کرد».
وی در حالی که مقامات بغداد را فراخواند که از بستن کمپ صرف‌نظر کنند و به استقرار ۳۴۰۰ تن ساکنان اشرف در کشورهای ثالث کمک کنند، گفت «پرچم آبی‌سازمان ملل بایستی بر فراز کمپ به اهتزار در آید».
معاون پارلمان اروپا آلخو ویدال کوادراس توضیح داد که «تهران درصدد است که هرگونه مقاومت علیه رژیمش را حذف کند». وی هشدار داد که «ثبات منطقه در میان است».
در میدان ناسیون در مقابل مقر سازمان ملل، دهها هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران از ۱۵۰ روز پیش همبستگی خود را با خانواده‌های اشرفیان ابراز مینمایند. پنجشنبه یک کنفرانس دیگر در ژنو در سالن ویکتوریا هال توسط کمیته سوئیس برای دفاع اشرف که توسط نیلس دو داردل و نماینده مجلس ملی فرانسین جان کلام مشترکاً ریاست می‌شود، سازماندهی شده است.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران