About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بای بای بشار، به امید دیدار در دادگاه بین‌المللی

رادیو آلمان: روز جمعه (۳۰ سپتامبر) بسیاری از شهرهای اطراف دمشق شاهد تظاهرات گسترده‌ای علیه حکومت بود. شب گذشته نیز در برخی مناطق تظاهرات پراکنده‌ای رخ داده است. در ویدئوهایی که ظاهرا مربوط به این حرکت‌های اعتراضی هستند و در اینترنت منتشر شده جوانانی دیده می‌شوند که شعار می‌دهند "بای بای بشار، به امید دیدار در دادگاه بین‌المللی لاهه."

نهادهای حقوق بشری و تقاضای تشدید تحریم‌ها
از سوی دیگر نهادهای حقوق بشری از شورای امنیت خواهان صدور قطعنامه‌ای در محکومیت حکومت سوریه شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آلمان سازمان دیده‌بان حقوق بشر، سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر و شمار دیگری از نهادهای معتبر جهانی با اشاره به ادامه‌ی خشونت‌ها علیه معترضان سوری خواسته‌اند طی قطعنامه‌ای الزام‌آور دمشق را وادارند به کار‌گیری قهر علیه مخالفان را متوقف کند.
نهادهای حقوق بشری همچنین خواهان تحریم صدور تجهیزات نظامی به سوریه شده‌اند. این درخواست درنامه‌ای برای نمایندگان پانزده کشور عضو شورای امنیت فرستاده شده است. بنابر گزارش‌ها از پنج عضو دائم شورا، که دارای حق وتو هستند فرانسه، انگلیس و آمریکا از افزایش فشار بر بشار اسد پشتیبانی می‌کنند اما روسیه و چین معتقدند باید به حکومت فرصت داد تا اصلاحات وعده داده شده را به انجام برساند.
معترضان سوری و ناظران معتقدند به وعده‌های اسد برای انجام اصلاحات و ادعاهای او نمی‌توان اطمینان کرد؛ همانگونه که ادعای یک ماه پیش او مبنی بر "توقف کامل عملیات نظامی علیه معترضان"، هر روز نقض شده است.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران