About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بیانیه استراون استیونسون در باره انتصاب سفیر ژان دورویت

بیانیه استراون استیونسون در باره انتصاب سفیر ژان دورویت
 - مالکی یک ضرب الاجل مزخرف را  برای تخلیه ساکنان مشخص کرده است
- مالکی باید متوجه شود: زمان پایان دادن  به تهدیدات و اذیت و آزار ساکنان اشرف فرا رسیده است
تاریخ صدور : دوشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
راهگشایی اشرف
در یک راه گشایی آشکار برای بحران اشرف در شمال عراق، محل سکونت ۳۴۰۰ مخالف ایرانی، بارونس اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجی، انتصاب سفیر ژان دو رویت را به عنوان نماینده شخص خود برای موضوع کمپ اشرف اعلام کرده است.
 استرون استیونسون می نویسد: من یک نامه  از  بارونس اشتون در تایید انتصاب سفیر دو رویت دریافت کردم که  می نویسد :
« وی با دولت عراق، ملل متحد و سایر شرکای ما کار خواهد کرد تا وضعیت کمپ اشرف را در انطباق با اصول انسانی و حقوق بشر حل کند. سفیر دو رویت اهمیتی را که من برای این موضوع قائل هستم می داند. من انتظار دارم او با تمامی طرف حساب های عراقی، با رهبران و ساکنان اشرف و با سازمان های حقوق بشری بین المللی ارتباط داشته باشد. من از او خواسته ام تا با شما و بقیه نمایندگان ذیربط در پارلمان اروپا، بلافاصله بعد از تحویل گیری وظایفش ملاقات کند»
 من باید به گرمی از خانم اشتون  به خاطر چنین حرکت تعیین کننده و برجسته ای به گرمی تشکر کنم.
سفیر درویت یک دیپلمات عالیرتبه با شهرت بین المللی است. او به تازگی دوره خود به عنوان سفیر بلژیک  در اتحادیه اروپا  را به اتمام رسانده است و قبلا هم یک دیپلمات در سازمان ملل در نیویورک بوده است. من نمی توانم هیچ فرد دیگری را بهتر از او برای برخورد با چنین موضوع پیچیده و حساسی تصور کنم.
من و همکارانم در پارلمان اروپا قویا معتقدیم ضروریست سفیر دو رویت از اشرف هر چه سریعتر بازدید کند. این اقدام یک گام بزرگ در راستای حل بحران است.
اگر مقامات عراقی تلاش کنند که جلوی چنین بازدیدی را بگیرند، این یک نشانه واضحی از نیات شوم انها در قبال ساکنین اشرف خواهد بود.
ساکنان غیر مسلح و بدون دفاع اشرف سالهاست تحت شکنجه روانی و اذیت و آزار توسط دولت عراق، با کمک حامیانش در تهران قرار دارند. تا بحال دو حمله وحشتناک توسط قوای نظامی عراق به کمپ صورت گرفته است . کشتار ۸ آوریل امسال، منجر به ۳۶ کشته و ۳۰۰ مجروح جدی گردید. اشرف کماکان تحت محاصره و در محدودیت سوخت و غذا و امکانات پزشکی بسر می برد.
در جهت خرابترکردن اوضاع، نخست وزیر عراق یک ضرب الاجل مزخرف را  به تاریخ ۳۱ دسامبر امسال برای تخلیه ساکنان کمپ مشخص کرده است. این تهدیدی برای یک درگیری خشونت بار و فاجعه انسانی دیگر است .
در عین حال، با کمک کمیساریای عالی پناهندگی ملل متحد، تمامی ۳۴۰۰ ساکن اشرف که درخواست پناهندگی به عمل آورده اند، در پروسه مصاحبه و ارزیابی برای استاتوی پناهندگی قرار دارند.
تکمیل این پروسه چند ماه  طول می کشد و بعد هدف این است که آنها در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا مستقر شوند. اما امکانپذیر نیست که این عملیات بزرگ در زمانبندی که نخست وزیر نوری المالکی تعیین کرده است تکمیل شود . او باید متوجه شود که زمان پایان دادن به تهدیدات و اذیت و آزار ساکنان اشرف فرا رسیده است و از این رو باید برای حل بحران  شروع به همکاری با ملل متحد و اتحادیه اروپا نماید.
انتصاب سفیر دو رویت توسط بارونس اشتون جدی بودن این موضوع را نشان می دهد.
من چشم انتظار همکاری نزدیک با سفیر هستم تا تضمین داشته باشد که بتوانیم از وقوع  یک فاجعه دیگر جلوگیری بکنیم.
استرون استیونسون
رئیس هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
استراسبورگ

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران