About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon سه تن از مقامات غربی خواستار لغو حکم اعدام این زندانی عقیدتی و آزادی فوری وی شدند

ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا روز چهارشنبه ششم مهرماه با انتشار بیانیه ای با ابراز تاسف از احتمال اعدام کشيش يوسف نادرخانی در ايران و همچنین با اشاره به عدم پايبندی رژیم جمهوری اسلامی به قوانين داخلی خود و تعهدات بين‌المللی اش برای رعايت آزادی مذاهب، از مقامات این کشور خواست تا حکم اعدام آقای ندرخانی، کشيش مسیحی ايرانی را که طبق رای دادگاهی در رشت به مجازات اعدام محکوم شده را متوقف کند.
جان بونر، رييس مجلس نمايندگان آمريکا نیز روز گذشته طی بیانیه ای گفت: «برخلاف ادعای رژیم جمهوری اسلامی مبنی بر گسترش فرهنگ تحمل پذیری (مدارا) این رژیم همچنان به زندانی کردن افراد به خاطر باوری های مذهبی شان می پردازد».
در این بیانیه آقای بونر ضمن تکرار خواست اعطای فوری و بدون قید و شرط آزادی کامل به آقای ندرخانی گفت: «به مقامات ايران اعلام می کنم دست از اين راه تاريکی که می روند بردارند».
همچنین هرمان گروهه دبیر کل حزب دمکرات مسیحی آلمان نیز در نامه‌ای به سفارت جمهوری اسلامی در این کشور با ابراز «وحشت» و «خشم» از محرومیت آقای ندرخانی از حقوق اولیه خود منجمله حق انتخاب دین، خواستار لغو حکم اعدام یوسف ندرخانی شد.
کشیش «یوسف ندرخانی» شهروند مسیحی و کشیش کلیسای شهر رشت می باشد که به اتهام ارتداد به مرگ محکوم و با وجود لغو مشروط حکم اعدام همچنان در زندان و در انتظار بازبینی پرونده اش بسر می برد.
چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام کشیش یوسف ندرخانی را بررسی کرده و عدم اجرای حکم اعدام او را منوط به "توبه" این کشیش دانسته بود.

 

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران