About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon انتقال ۶ هزار محکوم از زندانهای کرج به زندان تهران بزرگ

بحران روند افزایشی زندانیان در زندانهای رژیم آخوندی تبدیل به یک معضل در دیکتاتوری آخوندی شده است. به گزارش رسانه حکومتی خبر آنلاین ۴ مهر،  مدیر کل زندانهای البرز می‌گوید ۱۵هزار زندانی باید از کرج به زندان بزرگ تهران در جاده فشافویه منتقل شوند. تاکنون ۶هزار زندانی انتقال یافته‌اند. امیدسلیمی بنی: زندان بزرگ تهران، تاکنون ۶هزار نفر از زندانیان رجایی شهر کرج را پذیرش کرده، ولی هنوز روند انتقال محکومان از زندانهای استان البرز به زندان بزرگ تهران ادامه دارد.
بنا به گزارش همین رسانه حکومتی، تاکنون اطلاعات چندانی درباره زندان بزرگ تهران، منتشر نشده، ولی گفته شده که این زندان در اراضی جنوب تهران و در جاده فشافویه، واقع شده است. زندانی که از تیرماه امسال، اولین دربندان را به خود دید و قرار است تا پایان سال، ۹هزار نفر دیگر به سلولهایش منتقل شوند.
مدیر کل زندانهای استان البرز گفته: ”تاکنون بیش از شش هزارنفر بادر نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی از زندانهای استان البرز به زندان تهران بزرگ، جابه‌جا شده‌اند و تا آخر سال انتقال بخش دیگری از زندانیان به آن مرکز، انجام خواهد شد“.
به گفته ابوالقاسم علوی وجود چهار زندان بزرگ در شهر کرج با توجه به شرایط حاضر آن یکی ار دغدغه‌های نمایندگان و مقامات و مسئولین شهری و استانی و ریاست سازمان زندانها وسایر مسئولین قضایی بوده، از این رو، اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها دستورداده است تا بیش از ۱۵هزار نفر از زندانیان تهرانی به ”زندان تهران بزرگ“ واقع در جاده فشافویه منتقل شوند.
وی مشکلات زندانهای کرج را ”ناکافی بودن بودجه و اعتبارات، تراکم بیش از حد جمعیت کیفری در سطح زندانها“ و مشکلات عدیده زندانیان هم‌چون فقر و کم سوادی برشمرد و گفت: ”بودجه سازمان زندانها پاسخگوی اقدامات سازمان نیست“.
از اوین، تا زندان بزرگ
اکنون، شمار زندانهای تهران به ۴ باب رسیده است. زندان معروف اوین، در شمال شهر که پذیرای بیش از ۶هزار زندانی جرایم مالی و امنیتی است، بازداشتگاه خیابان وزراء که در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد و یک بازداشتگاه کوچک با ظرفیت ۱۵۰نفر در داخل شهر قرار دارند و اکنون زندان بزرگ تهران با ظرفیت بیش از ۱۵هزار نفر زندانی، افزوده شده و با احتساب زندانهای سایر شهرهای استان، از جمله قرچک ورامین که به زندانیان زن، اختصاص دارد، انتظار می‌رود تعداد زندانیان محبوس در ندامتگاه های تهران، به نزدیک ۲۲هزار نفر برسد.
این رسانه می افزاید، ”البته نباید از یاد برد زندانیان زندان بزرگ تهران و قرچک ورامین، زندانیانی هستند که سابقا از حوزه قضایی تهران به استان البرز برده شده بودند و با تفکیک این استان، این زندانیان به محل حبس خود باز می‌گردند. سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری مردادماه خود با اشاره به حضور زندانیان در سایر زندانهای غیر از محل صدور رأی محکومیت، گفته بود: ”طبق آئین نامه سازمان زندانها، با صلاحدید قاضی و موافقت زندانی، می‌شود زندانی را در محلی به جز محل صدور رأی حبس، محبوس کرد“.
پیش از این، از سوی مدیر کل زندانهای استان لرستان، تعداد زندانیان کل کشور بیش از ۲۵۰هزار نفر عنوان شده بود و اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها نیز در گفتگوی خود با خبرگزاری مهر از ”بدهکار بودن میلیاردی“ این سازمان به بازار، به‌خاطر غذای زندانیان نام برده بود.
این رسانه در پایان تقصیر بدهکاری سازمان زندانها را به دوش زندانیان انداخته و اذعان کرد: ”برخی محاسبات نشان می‌دهد روزانه بیش از ۵ میلیارد تومان، تنها برای غذای زندانیان کشور، هزینه می‌شود و برخی نمایندگان نیز می‌گویند با بازدیدهایی که از ندامتگاه ها داشته‌اند، متوجه شده‌اند در زندانها جای سوزن انداختن نیست.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران