About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon شورای امنیت ملل متحد درخواست محمود عباس برای شناسایی کشور مستقل فلسطین را مورد بررسی قرار داد

شورای امنیت ملل متحد امروز درخواست محمود عباس برای شناسایی کشور مستقل فلسطین را مورد بررسی قرار داد.
این جلسه اولین نشست رسمی شورای امنیت برای بررسی درخواست رئیس دولت فلسطین است که هفته گذشته آنرا به بان کی مون دبیر کل ملل متحد ارائه داد.
درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به کمیته بررسی درخواست عضویت جدید که شامل تمامی اعضای شورای امنیت میباشد، واگذار شد. این کمیته روز جمعه ۸ مهر برای بررسی این درخواست تشکیل جلسه خواهد داد.
ریاض منصور نماینده فلسطین در ملل متحد از اقدام سریع شورای امنیت برای بررسی درخواست فلسطین تشکر کرد و گفت امیدواریم این پروسه به درازا نیانجامد و ما شاهد اقدام مثبت شورای امنیت باشیم.
رجب طیب ارودغان نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با مجله تایم گفت آنچه از شورای امنیت خواسته میشود این است که به درخواست مشروع فلسطینیها بگوید ” آری”.
نخست وزیر ترکیه از ملل جهان خواست کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند، ارودغان گفت ما بشریت را به این مهم فرا میخوانیم.
چین بر حمایت خود از درخواست محمود عباس تاکید کرد.
یانگ ژیچی Jiechi وزیر خارجه چین در جلسه مجمع عمومی اعلام کرد: چین همواره از هدف عادلانه تشکیل کشور مستقل فلسطین پشتیبانی میکند و  عضویت کامل آن در سازمان ملل را مورد تایید قرار میدهد.
نروژ رسما از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد.
اِسپِن بارت عِید Espen Barth Eide ، جانشین وزیر خارجه نروژ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: از اینکه فلسطینیها برای کشور مستقل اعلام آمادگی کرده اند  و از تعهدی که پذیرفته اند باید تقدیر شود. نروژ منتظر است که به فلسطین بعنوان عضو کامل ملل متحد خوشامد بگوید.
نصیر عبدالعزیر الناصر، رئیس مجمع عمومی در نشست پایانی این مجمع گفت: این نشست که با شرکت ۱۹۱ کشور و با حضور ۱۱۱ تن از سران این کشورها تشکیل شد، بدون شک یک نشست تاریخی و فراموش ناشدنی بوده است.
مجمع شاهد تجدید امید و عزم مردم فلسطین بود، وقتی محمود عباس رئیس دولت فلسطین اعلام کرد، درخواست عضویت بعنوان یک کشور عضو ملل متحد را به دبیرکل تسلیم کرده است، به راستی یک لحظه تاریخی بود.
اتحادیه اروپا با دولت فلسطین وارد یک توافق جدید تجاری شد.
تمامی بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند از ابتدای سال آینده میلادی، فلسطین به طور کامل طرف بازرگانی اتحادیه اروپا قرار بگیرد.
منبع:  سایت سازمان ملل، سایت گزارشهای سازمان ملل، روزنامه زمان امروز ترکیه

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران