About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon واکنش منفی وزیر خارجه عراق نسبت به تعیین سفیر ویژه اتحادیه اروپا برای اشرف!

در عکس العملی فضاحت بار نسبت به تعیین سفیر ویژه اتحادیه اروپا برای اشرف، نوری مالکی در سایت وزارت خارجه دولت عراق نوشت: « وزیر خارجه نظر منفی و اعتراض دولت عراق در رابطه با خواست کمیساریای اروپا مبنی بر تعیین یک نماینده ویژه برای قرارگاه عراق جدید (اشرف) را اعلام کرد».
در این واکنش شتابزده که رد پای اوامر فوری ارتجاع حاکم بر ایران در آن هویداست، موضعگیری ننگین دیگری هم به چشم می خورد، و آن مخالفت با تصریحات ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان برای کنار گذاشتن ضرب الاجل بستن اشرف توسط مالکی است.
متن کامل مندرج در سایت وزارت خارجه عراق بدین شرح است :
«وزیر خارجه امروز ۲۲ سپتامبر۲۰۱۱ در نیویورک با خانم کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد .
در این ملاقات توافقنامه همکاری و مشارکت بین اتحادیه اروپا و عراق و اهمیت امضای این قرارداد در اسرع وقت مورد بحث قرار گرفت، بخصوص که اکثریت پارلمانهای اروپائی آنرا تصویب کرده اند. وزیر خارجه نظر منفی و اعتراض دولت عراق در رابطه با خواست کمیساریای اروپا مبنی بر تعیین یک نماینده ویژه برای قرارگاه عراق جدید (اشرف) را اعلام کرد و توضیح داد که دولت به کشورهای اروپایی و دیگر کشورها برای پذیرفتن و باز اسکان افراد این قرارگاه درکشورهایشان فراخوان داده است.
وزیر خارجه همچنین تاکید کرد دولت عراق ملتزم به بستن قرارگاه درپایان سال است و اقدامات لازم برای اجرای این طرح و رعایت قوانین بین المللی وانسانی در رفتار با ساکنان قرارگاه را اتخاذ خواهد کرد.
در مورد ادامه ارتباط و گفتگو و انجام دیدارهای متقابل بین طرفین در آینده توافق شد».
ناظران سیاسی تصریح جالب توجه دولت عراق به «ملتزم بودن» نسبت به«بستن قرارگاه» را که بر خلاف التزامات واضح این دولت نسبت به کنوانسیونها و قوانین بین المللی است، التزام به یک طرف خارجی دیگر و مشخصا حکومت ایران دانسته و اضافه کرده اند این امرکه مالکی هوشیار زیباری را مجبور کرده، فرصت کوتاه به حضور پذیرفته شدن توسط بارونس اشتون در نیویورک را به چانه زدن بر سر التزامات بین المللی مربوط به اشرف اختصاص دهد، غیر عادی و حاکی از قرارگرفتن وی در منگنه فشارهای رژیم ایران از یک سو و فشارهای فزاینده رهبران سیاسی و پارلمانترهای اتحادیه اروپا از طرف دیگر است که تصریح کرده اند ادامه کمکهای میلیاردی اروپا به عراق مشروط به التزام این دولت به اصول حقوق بشر وتعهدات وکنوانسیونهای مربوط به حقوق ساکنان اشرف است.
نکته جالب دیگر، اینکه در گزارش مندرج در سایت وزارت خارجه عراق، صحبتی از اظهارات طرف ملاقات نیست و صرفا به این بسنده شده است که « توافقنامه همکاری و مشارکت بین اتحادیه اروپا و عراق و اهمیت امضای این قرارداد در اسرع وقت مورد بحث قرار گرفته» و « در مورد ادامه ارتباط وگفتگو و انجام دیدارهای متقابل بین طرفین در آینده توافق شده است».
شایان یاد آوری است که از این پیشتر نیز، پس از تعیین یک سفیر ویژه برای اشرف از سوی اتحادیه اروپا، سایت وزارت خارجه عراق نوشت: « هوشیار زیباری وزیر خارجه امروز ۱۱سپتامبر ۲۰۱۱ با سفیر اتحادیه اروپا در عراق خانم یانا هایبشکوفا ملاقات داشت و خویشتنداری عراق را از معرفی یک نماینده ویژه برای قرارگاه عراق جدید ( اشرف) اعلام کرد، بویژه اینکه اتحادیه اروپا سفیر و نمایندگی رسمی در عراق دارد».

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران