About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon شصت و ششمین اجلاس مجمع ملل متحد افتتاح شد

شصت و ششمین اجلاس مجمع ملل متحد افتتاح شد.در شروع این اجلاس دبیر کل ملل متحد طی سخنانی خواهان منع گسترش سلاحهای اتمی شد. وی ضمن برشمردن معضلات جهانی، خواستار اتحاد کشورهای عضو ملل متحد برای حل آنها گردید.
بانکیمون در سخنان خود ضمن برشمردن تعهدات سازمان ملل متحد در قبال تحولات منطقه گفت فلسطینیان نیاز به یک دولت مستقل دارند.

دبیر کل ملل متحد همچنین در مورد قیام مردم سوریه و افزایش سرکوب در این کشور گفت دولت سوریه تعهدات خود را زیرپا گذاشته است. وی خواهان پشتیبانی جهانی و تامین امنیت نیروهای حافظ صلح ملل متحد و افزایش آن در کشورهای مختلف جهان شد.

رییس جمهور برزیل ضمن ابراز خوشوقتی به عنوان اولین سخنران در افتتاح مجمع عمومی ملل متحد و ابراز همبستگی با زنان جهان ، گفت: اولین بار است که یک زن در این موقعیت قرار گرفته است.

دیلما روسف ضمن ابراز حمایت از بهار عرب و فریاد آزادیخواهی در قیام های منطقه، افزود، زمان عضویت فلسطین در ملل متحد فرا رسیده و باید دولت فلسطین را به رسیمت شناخت.

رئیس جمهور برزیل گفت ریشهٴ جنگ با فقر در وجود نابرابریها نهفته است. دیلما روسُف از دبیرکل ملل متحد برای توجه و حمایت وی برای ریشه کنی نابرابری جنسی تقدیر کرد.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنان خود در این اجلاس چشم انداز تحولات را بسیار قوی توصیف کرد و گفت رژیم ایران حقوق مردم خود را به رسیمت نشناخت.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تحولات یکسال گذشته در سودان، ساحل عاج، تونس، مصر، در مورد لیبی گفت چهل و دو سال دیکتاتوری در سطح منطقه در عرض شش ماه به پایان رسید و سفارت امریکا در لیبی بزودی باز خواهد شد.

اوباما با اشاره به کشته شدن روزانه مردم سوریه در نتیجه اعتراضات گفت، بسیاری به طور خاص جان خود را در ماه رمضان از دست دادند، ما از مردم سوریه حمایت میکنیم و خواهان افزایش تحریمها علیه رژیم سوریه هستیم.

اوباما از قیام مردم یمن و سایر حرکتهای منطقه پشتیبانی کرد و گفت باید همواره در کنار مردم و خواستهای برحق آنان بود.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنان خود افزود: صلحِ با دوام به معنای اتمام جنگ نیست. ما هم اکنون صد و هشتاد هزار نیرو در افغانستان و عراق داریم که تا پایان دو هزار و یازده، آنها را به نصف خواهیم رساند.

رییس جمهور آمریکا گفت کشورهای عضو مجمع، متعهد هستند از از دستیابی تروریستها و قاچاقچیان به سلاحهای اتمی ممانعت کنند. رژیم ایران و کره شمالی نتوانستند صلح آمیز بودن پروژهٴ اتمی خود را اثبات کنند.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در سخنان خود در مجمع عمومی ملل متحد اعلام کرد:

در حالیکه جوانان خاورمیانه به قیام برخاسته اند و خواستار آزادی هستند، ما نمیتوانیم بی توجه به این خواسته، آنها را مأیوس کنیم، در صورتیکه آنها در جهان عرب و جهان اسلام امید خود را از دست بدهند، بنیادگرایی و خشونت غلبه پیدا میکند.

این جوانان خواهان عدالت هستند ، بنابراین هدف و خواسته آنها برای ما التزامات سیاسی و بین المللی ایجاد میکند. ما دیگر نمیتوانیم به مِتدها و روشهای پیشین خود بسنده کنیم، ما باید شیوه های خودمان را تغییر بدهیم و از آنها حمایت کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود در باره پروسه صلح خاورمیانه و استقلال کشور فلسطین گفت: این حق فلسطینی هاست که پس از ۶۰ سال به استقلال خود دست یابند، بیش از این دیگر نمیتوان صبر کرد و در این زمینه فرانسه آمادگی خود را برای کمک در پیشرفت صلح و تشکیل دولت فلسطین اعلام میکند، اما این کار همین امروز انجام پذیر نیست، بنابراین من یک جدول زمانی در این باره ارائه میدهم، بطوریکه ظرف یک ماه گفتگوهای صلح از سرگرفته شود طی ۶ ماه موضوعات مرز و امنیت حل و فصل و تعیین تکلیف شوند و ظرف یکسال طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین نهایی شود.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران