About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon عفو بین الملل: محکومیت نرگس محمدی ناعادلانه و بی اساس است

همزمان با اعلام حکم محکومیت 11 ساله زندان نرگس محمدی نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانه ای ضمن ناعادلانه و بی اساس خواندن این حکم، صدور حکم سنگین 11 سال زندان برای خانم محمدی را در راستای هدف در هم شکستن سازمانهای حقوق بشری توسط جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، سازمان عفو بین الملل روز گذشته اعلام کرد نرگس محمدی یکی از فعالان حقوق بشر در ایران را به 11 سال حبس محکوم شده است. این سازمان تاکید می کند که حکم صادره «یکی دیگر از تلاش های اشکار دولت ایران برای در هم شکستن سازمان های حقوق بشری و فعالین حقوق بشر در ایران می باشد».
نرگس محمدی مدیر اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران به خاطر عضویت در این نهاد و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «بر هم زدن امنیت کشور» محاکمه و به 11 سال حبس محکوم شده است.

خانم حسیبه حاج صحراوی، معاون اجرایی سازمان عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال افریقا، گفت «این حکم برای نرگس محمدی که یک فعال حقوق بشر است غیر عادلانه و بی اساس است».
فعالیت های چندین ساله او که منجر به دریافت چندین جایزه حقوق بشر در از کشورهای مختلف شده اما او در سال 2009 از سفر به خارج ممنوع، گذر نامه اش مصادره و فعالیتهایش غیر قانونی اعلام شد.
سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود از دیگر موسسان کانون مدافعان حقوق بشر در ایران از جمله «عبدالفتاح سلطانی»، «محمد سیف زاده» و «نسرین ستوده» نیز یاد کرد که هم اکنون در زندان به سر می برند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران