About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon واشنگتن پست-هرالد تریبون: بیانیه حمایت شده از سوی بیش از۴۰۰۰ پارلمانتر خطاب به هیلاری کلینتون

واشنگتن پست- هرالدتریبیون بیانیه «کمیته بین المللی در جستجوی عدالت» حمایت شده از سوی بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر خطاب به هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا را درج کردند.


شجاعت اخلاقی ایجاب می‌کند که خانم وزیرخارجه آمریکا هیلاری کلینتون مسئولیت آمریکا در حفاظت از ساکنان اشرف و بخصوص ۱۰۰۰ زن را بپذیرد و افسار مالکی را کشیده، از او بخواهد اشرف را تا انتقال همه ساکنان به کشورهای ثالث بازنگهدارد
سه سال پیش، در یک سیاست غلط که تمامی هشدارهای بین المللی را نادیده گرفت، ایالات متحده عامدانه حفاظت اشرف را به دولت عراق منتقل کرد. طبق اسنادی که بعدا فاش شد، آمریکا در همان زمان از دشمنی دولت عراق با ساکنان اشرف مطلع بود و اقدامات سرکوبگرانه بعدی را پیش بینی میکرد و ملل متحد و صلیب سرخ بین‌المللی نیز آمریکا را از انتقال حفاظت برحذر داشته و نسبت به عواقب آن هشدار داده بودند. اما وزارتخارجه و سفارت آمریکا در بغداد قبل از انتقال حفاظت اعلام کردند دولت عراق بطور کتبی متعهد شده با ساکنان اشرف بر اساس التزامات بین المللی اش عمل کند. آنها به قولهایی اعتبار دادند که از دروغ بودن آنها مطمئن بودند.
اکنون نیز در حالیکه ضرب الاجل دیکته شده رژیم ایران به مالکی برای بستن اشرف در ۳۱دسامبر نزدیک میشود،.این در حقیقت طرح رژیم ایران است که طبق اسناد منتشر شده اولین بار در مارس ۲۰۰۹ مالکی آنرا به سفارت آمریکا در عراق منتقل کرد.
ازسوی دیگر باید تاکید کنم که من و بسیاری از همکارانم خانم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران و مسئولان مقاومت را بخوبی و از نزدیک می شناسیم. بارها با او و همکارانش ملاقات کرده و در مورد موضوعات پیچیده گفتگو کرده ایم. شجاعت، انسانیت و تیزهوشی سیاسی در او موج میزند، اما در ورای هر بحث سیاسی او به تک تک ساکنان اشرف مانند فرزندان و اقوام خودش که آنها نیز در اشرف هستند، عشق می ورزد و هیچ چیز باندازه سلامت و امنیت آنها برای او مهم نیست. او بارها گفته است آنچه برایش مهم است نه خاک اشرف، بلکه انسانهایی است که در اشرف حضور دارند.
درهمین راستا بود که ساکنان اشرف برغم حق مسلمشان برای باقی ماندن در اشرف، خانه ۲۵ ساله شان، تنها به توصیه خانم رجوی طرح پارلمان اروپا برای انتقال به کشورهای ثالث را پذیرفتند. علاوه بر طرح پارلمان اروپا ساکنان اشرف، ۷طرح آلترناتیو نیز ارائه کرده اند.
با اینکه از سال ۱۹۸۶ ساکنان اشرف در عراق پناهنده محسوب میشدند و دست کم شایسته پناهندگی گروهی بودند، آنها بدرخواست کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد، درخواستهای انفرادی برای پناهندگی دادند. اما دولت عراق کارشکنی کرد و آمریکا سکوت نمود و درحالی که۴ماه از ارائه تقاضانامه ها گذشته است، این پروسه شروع نشده است.
با اینکه ساکنان معتقد بودند هرگونه جابجایی در عراق به کشتار منجر میشود، خانم رجوی از آنها خواست با تامین حفاظت از سوی آمریکا یا ملل متحد به کمپ دیگری منتقل شوند.
خانم وزیرخارجه آمریکا هیلاری کلینتون مسئولیت آمریکا در حفاظت از ساکنان اشرف و بخصوص ۱۰۰۰ زن را بپذیرد و افسار مالکی را کشیده، از او بخواهد اشرف را تا انتقال همه ساکنان به کشورهای ثالث بازنگهدارد.
این خواست عموم وجدانهای آگاه است و همین خواستها در متمم مربوط به سیاست آمریکا در قبال حفاظت ساکنان اشرف در لایحه تحریمها با اکثریت خرد کننده بیش از ۴۰۰ رای مثبت در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است.
خانم کلینتون، اجازه ندهید در وزارتخارجه کسانی که ۷۰ سال است در مورد ایران اشتباه تصمیم میگیرند به همان اشتباهات ادامه دهند. مطمئن باشید اکثریت کنگره سناتورهای آمریکایی و دهها تن از رهبران آمریکا در دو دهه گذشته به شما نصایح درستی میکنند.
آلخو ویدال کوادراس
نایب رییس پارلمان اروپا
رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران