About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق-بیانیه مطبوعاتی فراخوان ۱۴۶۰۰۰۰ هزار شهروند عراقی

چهار صد وده هزار نفر دیگر از مردم عراق به فراخوان یک میلیون و ۵۰هزار نفر از مردم این کشور پیوستند.بیش از ۱،۴۶۰،۰۰۰نفر از مردم عراق، بر حفاظت و نظارت ملل متحد برای ساکنان اشرف و لغو محاصره تأکید کردند


بیانیه مطبوعاتی فراخوان ۱،۴۶۰،۰۰۰ شهروند عراقی

در حالیکه جامعه عراق در بی ثباتی سیاسی و بحران امنیتی غرق شده و نگرانی از آینده و سرنوشت کشورمان بخصوص با توجه به دخالتهای افسار گسیخته رژیم ایران در عراق و تلاش برای مسلط شدنش بر امور کشورمان روز بروز تشدید می شود. در حالیکه شخصیتهای ملی و مردمی به اتهامات واهی با تهدید حذف و تصفیه روبرو شده اند بر کسی پوشیده نیست که بالاترین تهدید برای حاکمیت عراق در شرایط کنونی که نیروهای آمریکایی کشور را ترک کرده اند, اشغال رژیم ایران است که نابودی اپوزیسیون خود را در دستور کار قرار داده است.
با درک حساسیت شرایط خطیر کنونی, شورای ملی عشایر عراق, از چندین ماه پیش با یک بسیج سراسری و مردمی برای شرکت مردممان در کارزار گسترده انسانی و ملی برای تضمین حفاظت و سلامتی ساکنان اشرف, تاکنون توانسته است حمایت ۱۴۶۰۰۰۰ تن از مردم عراق را از این فراخوان کسب کند. مردم عراق در بیانیه خود بطور خاص بر ضرورت رعایت احترام و حقوق و حریم ۱۰۰۰ زن مسلمان در اشرف بر اساس ارزشهای اسلامی و عربی، بر عدم دخالت در زندگی ساکنان اشرف و ممانعت از هر گونه جابجایی اجباری آنها  تاکید میکنند  و قرار دادن ضرب الاجل به هر شکل و بهانه ای و بخصوص تحت عنوان حاکمیت عراق را که هدفی جز تامین خواسته های رژیم ایران ندارد، غیر قانونی میدانند. ساکنان اشرف ۲۵سال است که در عراق حضور  قانونی دارند و از حق پناهندگی سیاسی برخوردار بوده و نادیده گرفتن این حقوق مسلم ,  زمینه سازی برای اقدامات سرکوبگرانه علیه آنان میباشد .
این حمایت گسترده بیانگر این حقیقت است که مردم عراق همسو با جامعه بین المللی خواهان دخالت فوری ملل متحد،  اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای حل مسئله اشرف هستند.
ما با توجه به نگرانی عمیق مردم عراق که ساکنان اشرف را میهمانان گرامی خود میدانند و تا باز گشت آنها به یک ایران آزاد ودموکراتیک خود را در قبال سرنوشت و حفاظت آنها مسئول میدانند , بر ایجاد تضمین های لازم الاجرا و مورد قبول ساکنان اشرف توسط ملل متحد و ایالات متحده که در قبال ساکنان اشرف مسئولیت قانونی دارند، تأکید میکنیم.
با توجه بهسوابق برخورد دولت عراق با ساکنان اشرف و از جمله قتل عامهای مرداد۸۸ و فروردین۹۰که شامل ۴۷کشته و ۱۰۷۱مجروح و ۱۲ بیمار که در اثر محاصره پزشکی درگذشتند، و از آنجا که تا همین امروز اذیت و آزار و محاصره سه ساله ساکنان این کمپ ادامه دارد، امضا کنندگان این بیانیه از جمله۴۸۲۹۴۴ تن از زنان شریف عراقی۲۶۷۹ شیخ عشیره ۹۹۵۸وکیل و حقوقدان , ۷۱۷۹ پزشک ,۱۳۹۵۹ مهندس , ۱۳۶۸ استاد دانشگاه , ۳۱۰۶ نویسنده و روزنامه نگار, ۶۸۴ روحانی و خطیب مسجد ,۴۸انجمن و مؤسسه حقوق بشری و اجتماعی, و ۱۱۹ تن از مقامات محلی از استانهای مختلف، بهمنظور تضمین حداقل های انسانی و قانونی برای ساکنان اشرف موارد زیر را خواستارند :
۱-تضمین امنیت و سلامت همه ساکنان اشرف بدون هیچ استثنا توسط سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی بخصوص دولت آمریکا و رعایت حق مالکیت آنها بر اموالشان  و کسب توافق ساکنان اشرف برای هر راه حل مفروض که توسط دبیر کل ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
۲- ما هر گونه جابجایی اجباری که خواست ساکنان اشرف نباشد را رد کرده و اصرار بر اجرای آنرا در راستای خواسته رژیم ایران یعنی کشتار ساکنان اشرف می دانیم.
۳-  تأمین حفاظت و نظارت سازمان ملل برای همه ساکنان اشرف و رعایت احترام و حرمت و حقوق ۱۰۰۰ زن مسلمان اشرفی.
۴- باز تأیید پناهندگی ساکنان اشرف توسط کمیساریای عالی پناهندگان و شروع کار این ارگان بدون کارشکنی و فوت وقت
۵-پایان دادن به محاصره غیر قانونی و ضد انسانی بویژه محاصره پزشکی که از ابتدای ۲۰۰۹ علیه ساکنان اشرف اعمال میشود و برچیدن شکنجه روانی ساکنان با ۳۰۰ بلندگو.
دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق
۲۴دسامبر ۲۰۱۱

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران