About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon حمايت ۱۲۳۰۰پارلمانتر و شخصيت سياسی، ۳۳۰ سازمان و حزب از ۱۴کشور عربی از ساکنان اشرف

کنفرانس شبکه منطقه يی برای توسعه دموکراسی و حقوق بشر

قاهره -دسامبر۲۰۱۱
در کنفرانس قاهره که به دعوت شبکه منطقه يی برای توسعه دموکراسی و حقوق بشر متشکل از چندين ارگان مجتمع مدنی و حقوق بشری وبا حضور دهها تن از روشنفکران و فعالان در سطح مصر و در منطقه خاورميانه برگزار شد، اعلام شد که در يک کمپين گسترده جمع ۱۲۳۰۰تن از پارلمانترها و شخصيتها و ۳۳۰ سازمان و حزب از۱۴کشور عربی بيانيه حمايت از حقوق ساکنان اشرف را امضا کرده اند.

شرکت کنندگان در کنفرانس و امضا کنندگان بيانيه ضمن محکوم کردن حملات نيروهای عراقی در ژوئيه ۲۰۰۹و آوريل ۲۰۱۱ به شهر اشرف، خاطرنشان کردند که بيش از دو سال است که نيروهای عراقی به طور شبانه روزی به شکنجه روانی ساکنان اشرف با استفاده از ۳۰۰ بلندگو می پردازند و محدوديتهای ضدانسانی به ويژه در زمينه پزشکی اعمال می کنند. به نحوی حداقل ۱۲ بيمار طی ماه های اخير در نتيجه محاصره پزشکی جان خود را از دست داده اند.

قطعنامه پايانی کنفرانس از بارونس اشتون، اتحاديه اروپا و کشورهای عضو و هم چنين از دولت آمريکا و سازمان ملل متحد خواستار شد که دولت عراق را به قطع بدرفتاری با ساکنان اشرف و به رسميت شناختن حقوق آنها طبق کنوانسيونها و قوانين بين المللی وادار کنند. اين قطعنامه به ملل متحد و شورای امنيت و اتحاديه عرب فراخوان می دهد که تيم مانيتورينگ دائمی ملل متحد در اشرف مستقر شود تا حفاظت ساکنان اشرف را تا انتقال آنها به کشورهای ثالث تضمين کنند.

در کنفرانس قاهره ابتدا دکتر اشرف عبدالخالق رئيس سازمان ”الفجر جديد“ مصر طی سخنان اظهار داشت: «اين ديدار مشارکتی از سوی همه حاضران است برای احقاق حق و جا انداختن مبانی حقوق بشر که همگی برای تحقق آنها تلاش می کنيم. ساکنان اشرف بايد بر اساس کنوانسيون چهارم ژنو از حقوق خود برخورد شوند.

دکتر اشرف عبد الخالق سپس رئيس کنفرانس را معرفی کرده گفت: اکنون کنفرانس را به استاد عاطف النجمی رئيس جمعيت دفاع عربی واگذار می کنم.

دکتر عاطف النجمی گفت: ما از ساکنان اشرف هم در کادر بشردوستانه و هم در کادر منافع خودمان به عنوان مسلمانان و به عنوان اعراب و به عنوان اهالی اين منطقه دفاع می کنيم.

سپس مدبولی عتمان معاون سردبير روزنامه الجمهوريه مصر گفت: همه می دانند که علت اقدامات رژيم ايران عليه ساکنان اشرف اين است که آنها بخشی از پيشگامان جنبش عظيم مجاهدين خلق ايران هستند. مجاهدين در کشورهای اروپايی و عربی حضور دارند و در داخل ايران فعاليت دارند و اين جنبش عظيمی است که حتی در زمان شاه قبل از اين که خمينی بيايد و رژيم آخوندها حاکميت را به دست بگيرد، اپوزيسيون رژيم شاه بودند. در نتيجه اين افراد سزاوار اين هستند که به خاطر ايستادگی شان در برابر مطامع رژيم ايران مورد حمايت قرار بگيرند.

معاون سردبير الجمهوريه گفت: اکنون رشته سخن را به استاد ابوبکر ابو المجد روزنامه نگار و پژوهشگر برجسته واگذار می کنم.

ابوبکر ابو المجد در سخنان خود اظهار داشت مجاهدين خلق بر اساس معاهده چهارم ژنو و قانون حفاظت از پناهندگان، حفاظت شده محسوب می شوند و اين بهار عربی که خود را به صورت يک واقعيت تحميل کرده است، بايد در حفاظت از مظلومان در همه جا نقش خود را ايفا کند کما اين که سازمانها و ارگانهای بين المللی از سراسر جهان حمايت خود از ساکنان اشرف را ابراز می کنند.

سپس شعبان محمد از مرکز ابن خلدون، بر حمايت مرکز ابن خلدون از مجاهدين خلق و ساکنان اشرف تأکيد کرد.

در ادامه برنامه، علی الکليدار وکيل و حقوقدان عراقی اظهار داشت،
مجاهدين خلق که می خواستند مسير حرکتی را که آخوندها آغاز کرده بودند به نفع مردم ايران تغيير دهند در معرض تهديد قرار گرفتند و در مسير سرنگونی رژيم آخوندها بود که به عراق آمدند. علت فشارهای دولت مالکی به مجاهدين اين است که وی و حزبش تحت نفوذ کامل رژيم ايران هستند.

سپس دکتر محمد الموسوی رئيس جبهه ملی عراق بيانيه ۳۳۰ حزب و ارگان و مرکز و ۱۲۳۰۰ شخصيت شامل پارلمانترها و حقوقدانان از ۱۴کشور عربی در حمايت از اشرف را قرائت کرد

امضا کنندگان که از کشورهای مصر، عربستان سعودی، کويت، اردن، عراق، لبنان، فلسطين، سوريه، يمن، بحرين، تونس، ليبی، مراکش و الجزاير می باشند اعلام کردند: «مالکی حق تک روی در تصميم گيری و صدور احکام ظالمانه عليه پناهندگان ايرانی در کمپ اشرف را ندارد زيرا که اين افراد تحت حفاظت قوانين بين المللی هستند و از قوانين بين المللی حافظ حقوق پناهندگان برخوردار هستند».

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران