About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon تظاهرات هزار نفر در اسراييل عليه تبعيض جنسيتی

غرب اورشليم روز سه شنبه صحنه تظاهرات هزار نفر از اسراييلی هايی بود که در اعتراض به عملکردهای اخير بعضی از يهوديان ارتدکس افراطی دست به اعتراض زدند. اين افراد می گويند، يهوديان ارتدکس افراطی خواهان تحميل شيوه زندگی خود به ديگران هستند.
اسراييلی های مقيم شهرک بيت شمش در غرب اورشليم روز سه شنبه با حمل پلاکاردهايی که بر آنها نوشته بود «جلوی تبديل اسراييل را به يک ايران ديگر بگيريد و اسراييل را از يوغ افراط گرايی مذهبی» نجات دهيد، اقدامات اخير يهوديان ارتدکس افراطی را محکوم کردند.
يک شهرک که غالب جمعيت آن را يهوديان ارتدکس افراطی تشکيل می دهند، از زمان پخش خبر مربوط به حمله سياهپوشان ارتدکس افراطی به يک دختربچه ۸ ساله در راه مدرسه، به کانون اعتراضات ملی اسراييلی ها تبديل شده است.
نعما مارگوليس، دختربچه ۸ ساله ای که خود يک يهودی ارتدکس است، چندی پيش گفته است، از بيم آزار مذهبی های افراطی که به نحوه لباس پوشيدن او ايراد می گيرند، از رفتن به مدرسه خود، که يک مدرسه دخترانه مذهبی است، هراس دارد.
اين مدرسه که از اوايل سال تحصيلی جاری به محل فعلی منتقل شده، از ديد ارتدکسهای افراطی، تعدی به قلمرو آنها تلقی می شود.
ساکنان بيت شمش می گويند، ماههاست که دانش آموزان اين مدرسه با مزاحمت و آزار ارتدکسهای افراطی، مواجه هستند.
اين وقايع باعث شده است تا توجه افکار عمومی اسراييل به مسئله رشد تعصبات مذهبی در جامعه يهوديان ارتدکس افراطی، جلب شود.
زيپی ليونی، وزير امور خارجه سابق اسراييل و رهبر حزب اپوزيسيون کاديما، می گويد: اسراييل به هيچ وجه افراط گرايی را تحمل نخواهد کرد. ما برای حفظ اعتبار اسراييل مبارزه می کنيم. موضوع فقط بيت شمش و تبعيضهای جنسيتی نيست. مسئله اين است که عناصر افراطی سعی دارند ديدگاههای ارتجاعی خود را به ما تحميل کنند.
بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، نيز روز سه شنبه به جمع محکوم کنندگان عملکردهای افراط گرايان پيوست و گفت: ما اخيراً در ميان مردم شاهد ظهور پديده غيرقابل قبول تبعيضهای جنسی هستيم. پديده ای که مغاير با اصول و ارزشهای اساسی آئين يهوديت است.
شيمون پرز، رييس جمهوری اسراييل، ضمن ابراز نگرانی از اين رويدادها گفت: هيچ گروه اسراييلی حق ندارد عقايد و ديدگاههای خود را به ديگران تحميل کند.

صدای امریکا

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران