About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon عفو بین الملل: «اقدام فوری» ساکنان کمپ اشرف در عراق در معرض خطر

امروز ۱دی ۹۰ عفو بین الملل یک « اقدام فوری»(ارجنت اکشن) تحت عنوان« ساکنان کمپ اشرف در معرض خطر در عراق» داده است .
عفو بین الملل در ادامه نوشته است :بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تن از ایرانیانی که در کمپی در عراق زندگی میکنند، تاآخر این ماه قرار است به یک محل جدید منتقل گردند. امنیت جان آنها میتواند به هنگام جا به جاییشان در معرض خطر قرار گیرد. عفو بینالملل به مقامات عراق فراخوان میدهد که حفاظت آنها را تضمین نمایند.
کمپ عراق جدید که قبلاً به کمپ اشرف معروف بود، در ۶۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد که محل سکونت حدود ۳۵۰۰تن از پناهجویان ایرانی میباشد که ۲۵سال است در عراق زندگی میکنند. آنها به گروه اپوزیسیون ایرانی، سازمان مجاهدین خلق ایران مرتبط میباشند. نیروهای امنیتی عراق چندین بار به این کمپ یورش بردهاند. آخرین آنها در آوریل ۲۰۱۱ صورت گرفت که منجر به کشته شدن دهها تن و زخمی شدن افراد دیگر گردید.
در پانزدهم دسامبر، مقامات عراقی علناً طرحشان برای بستن کمپ تا موعد ۳۱دسامبر امسال را اعلام نمودند. نخستوزیر عراق، نوری المالکی طی مصاحبه یی که با خبرگزاری فرانسه ”آ اف پ ” انجام داد، اظهار داشت که تصمیم مبنی بر بستن کمپ ”غیرقابل برگشت” میباشد. در بیست و یکم دسامبر، نوری المالکی اعلام نمود که وی با تمدید موعد بستن کمپ تا آوریل ۲۰۱۲ موافقت کرده است اما میخواهد که ساکنان کمپ تا آن زمان، عراق را ترک کنند. به هرحال، تا پایان سال، بین ۴۰۰ تا ۸۰۰تن از ساکنان میتوانند موقتاً به یک کمپ دیگر معروف به ”کمپ لیبرتی” منتقل گردند. در عین حال، ساکنان کمپ اشرف موافقت نمودند که ۴۰۰تن از آنان میتوانند به کمپ لیبرتی در صورتی که تضمینهای مشخصی در ازای حفاظت آنها داده شوند، منتقل شوند. نمایندگان ”پی ام او آی” اعلام نمودند که آنها آماده اند تا هر چه زودتر در این خصوص و همچنین یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای مابقی ساکنان با دولت عراق مذاکره نمایند.
دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (یو ان اچ سی آر) قبلاً طی اطلاعیه یی اعلام کرده بود که این ارگان تقاضای پناهندگی بسیار زیادی از سوی ساکنان اشرف دریافت کرده است و مشغول انجام پروسهٴ ارزیابی و تعیین تکلیف این درخواستها بصورت انفرادی میباشد. این پروسه هنوز هم شروع نشده است.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران