About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon ۳۰۰۰وکیل و حقوقدان از کشورهای عربی به حفاظت بین المللی ازمجاهدان اشرف ولغو ضرب الاجل فراخوان می دهند

درکنفرانسی که در سالن طه حسین درمقر سندیکای روزنامه نگاران مصر برگزار گردید،بیانیه بیش از سه هزار تن از وکلا و حقوقدانان عراقی و عرب را در حمایت از حقوق ساکنان اشرف و رد ضرب الاجل غیر قانونی اعلام شد.
دراین کنفرانس هیئت دفاع از حقوق بشر در عراق، هیئت عربی دفاع از اشرف، جمعیت وکلای مصری دفاع از اشرف و جمعیت زنان وکیل عرب برای دفاع از ۱۰۰۰ زن اشرف شرکت داشتند.

آقای علی الکلیدار عضو هیئت دفاع از حقوق بشرگفت: نوری مالکی دستور العمل ملایان ایران را اجرا میکند و به اوامر آنها تن میدهد چرا که این ملایان هستند که او را در حاکمیت حفظ کرده اند. تصمیم مالکی مبنی بر بستن کمپ اشرف تصمیم رژیم ایران است. اما نیروهای سیاسی عراق و جامعه بین المللی از او خواستار عقب انداختن ضرب الأجل شده اند.


سپس آقای مهدی العطیات وکیل اردنی و رئیس هیئت عربی دفاع از اشرف گفت بیش از سه هزار وکیل عراقی و عرب و بین المللی دربیانیه خود خواستار تمدید ضرب الأجل ودادن فرصت به کمیساریای عالی پناهندگان شده اند.
آقای عطیات بیانیه مطبوعاتی مذکور و لیست بلندی از اسامی وکلا و حقوقدانان را به فیلمبرداران کانالهای ماهواره ای و خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در کنفرانس، ارائه داد.


دراین کنفرانس دکترمحمد نور الدین الموسوی ازعراق درباره جنبه سیاسی این پرونده، گفت اعمال فشارهای رژیم ایران باعث این ضرب الاجل غیر قانونی شده است، حال آنکه همه نیروهای سیاسی ملی و عشائر عراق با مجاهدان أشرف همبستگی دارند و به حضور آنها در عراق خوشامد میگویند و دخالت رژیم ایران در موضوع اشرف را مردود میدانند.

آقای ولید فرحات رئیس جمعیت وکلای مصری برای دفاع از ساکنان اشرف در رابطه با جنبه بین المللی موضوع اشرف گفت حملات مستمر و قتل و جرح بسیاری از ساکنان اشرف وفشارهای مستمر روحی، تماما در تعارض با قوانین بین المللی است و اقدام بین المللی برای توقف آنها را طلب می کند.
خانم هنا السَمَری رئیس جمعیت وکلای زن عرب برای دفاع از هزار زن اشرفی وضعیت زنان مجاهد اشرف و پایداری آنها را ستود. وی گفت درحمله ۸آوریل ۲۰۱۱ ۸ زن اشرفی به شهادت رسیدند. زنان اشرفی مجاهدین واقعی هستند که در راه آرمانهای خود که همان آزادی خلقشان از ارتجاع و جهل میباشد پایداری میکنند. ما در حال تلاش برای برانگیختن افکار عمومی زنان مصر و زنان عرب برای حمایت از ۱۰۰۰ زن اشرفی، هستیم.
هیئت عربی دفاع از اشرف باصدوربیانیه یی درباره فراخوان ۳۰۰۰وکیل وحقوقدان ازکشورهای عربی درحمایت ازحقوق مجاهدان اشرف اعلام کرد:سیاست مداران و حقوق دانان و مردم عراق بارها تأکید کرده اند که اعمال فشار برای جابجایی ساکنان و یا بستن اشرف هیچ ربطی به حاکمیت عراق ندارد و خود محصول یک دخالت خارجی و در حقیقت نقض حاکمیت عراق است. جز جریان مشخصی که به وابستگی به رژیم ایران شناخته میشود، هیچ جریانی در عراق خواهان خونریزی در اشرف برای رضایت رژیم ایران نیست. موضعگیری رهبران العراقیه و ائتلاف کردی و رؤسای عشایر و بیانیه یک میلیون شهروند در سراسر عراق در حمایت از یک راه حل انسانی و دعوت به تأمین حفاظت سازمان ملل برای کمپ اشرف همین حقیقت راثابت می کند. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۱ پرونده اشرف به نقطه ای رسیده است که نیاز به یک راه حل بین المللی و دخالت مستقیم ملل متحد جهت تضمین یک راه حل انسانی دارد. از اینرو وکلای عرب به این موارد فراخوان داده اند:
- اتحادیه عرب دراین پرونده انسانی دخالت عاجل کند و از دولت عراق بخواهد ضرب الاجل پایان ۲۰۱۱ را تا خاتمه کار UNHCR و انتقال همه ساکنان به کشورهای ثالث لغونماید
- پناهندگی عموم ساکنان اشرف از جانب کمیساریای عالی پناهندگان باز تأیید شود
- حفاظت ساکنان اشرف با نیروها و ناظران ملل متحد تا انتقال آخرین نفر به کشور ثالث از سوی شورای امنیت ملل متحد تضمین شود.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران