About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon فلیپ دوست بلازی معاون دبیرکل ملل متحد : نمیتوانم بپذیرم دولت عراق به اعمال فشار برای اخراج ساکنان اشرف ادامه دهد

فلیپ دوست بلازی معاون دبیرکل ملل متحد روز ۱۰ دسامبر۲۰۱۱ برابر با ۱۹آذر۱۳۹۰ در کنفرانسی که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شده بود در رابطه با ضرب الاجل اشرف گفت نمیتوانم بپذیرم دولت عراق به اعمال فشار برای اخراج ساکنان اشرف ادامه دهد:

فلیپ دوست بلازی، معاون دبیرکل ملل متحد، وزیر خارجه فرانسه ۲۰۰۵ـ ۲۰۰۷
وزیر همبستگی ۲۰۰۴ـ ۲۰۰۵
وزیر فرهنگ ۱۹۹۵ـ ۱۹۹۷
وزیر بهداشت ۱۹۹۳ـ ۱۹۹۵
و مشاور ویژه و معاون دبیرکل ملل متحد

اگر امروز در کنار شما هستم به این دلیل است که به عنوان معاون دبیرکل ملل متحد، نمی توانم بپذیرم دولت عراق به اعمال فشار برای اخراج ساکنان اشرف ادامه دهد. به این دلیل که این دولت در همه تلاشهای کمیساریای عالی پناهندگی و یونامی برای حل این بحران و جلوگیری از یک فاجعه جدی انسانی سنگ اندازی میکند. اگر امروز با شما هستم برای یادآوری وضعیت است
زمان آن فرا رسیده است که از اینجا در پاریس بگوییم:
اولاً، هرگونه جابجایی غیر قابل قبول است، مگر تحت حفاظت کلاه آبیها
ثانیاَ، همچنان که دبیرکل سازمان ملل متحد اخیراً یادآوری کرد، هیچ تصمیمی بدون توافق ساکنان اشرف و نمایندگان آنها نباید گرفته شود.
ثالثاَ، ثبت همه ساکنان اشرف از سوی کمیساریای عالی پناهندگی باید حتماً در داخل اشرف و نه در خارج از آن صورت بگیرد.
در این روز جهانی حقوق بشر، من بیش از هر زمان دیگر در کنار شما هستم. در کنار دلیران و قهرمانانی که شما ـ خانم رجوی ـ میگفتید، آنهایی که برای دموکراسی، برای آزادی و برای صلح مبارزه می کنند. بله در کنار کسانی که علیه دیکتاتورهای تشنه جنایت و شکنجه فیزیکی و روانی، پیکار می کنند.
من حضور خواهم داشت که به دبیرکل ملل متحد بگویم در عزمش برای این امر مهم تردید نکند، چرا که ما در کنارش هستیم.
متن کامل سخنرانی آقای فلیپ دوستبلازی، معاون دبیرکل ملل متحد، وزیر خارجه فرانسه ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۷با تشکر
خانم رجوی،
آقای نخست وزیر،
ژنرال،
خانمها و آقایان نمایندگان پارلمان،
و به خصوص دوستان عزیز،
اگر امروز بعد ازظهر، اینجا با شما هستم، به این دلیل است که کمتر از ۲۱ روز به پایان موعد اعلام شده غیرقانونی و ناعادلانه برای بستن اشرف باقیمانده است. اگر امروز در کنار شما هستم به این دلیل است که به عنوان معاون دبیرکل ملل متحد، نمی توانم بپذیرم دولت عراق به اعمال فشار برای اخراج ساکنان اشرف ادامه دهد. به این دلیل که این دولت در همه تلاشهای کمیساریای عالی پناهندگی و یونامی برای حل این بحران و جلوگیری از یک فاجعه جدی انسانی سنگ اندازی میکند. اگر امروز با شما هستم برای یادآوری وضعیت است، و بالاخره برای درخواست از مطبوعات تا به جنایتی که زیر چشم ما انجام میشود توجه کنند.
بله، ساکنان اشرف پذیرفته اند که در کشورهای ثالث مستقر شوند و طرح پارلمان اروپا را قبول کرده اند. بله در سال ۲۰۱۱ ساکنان اشرف درخواست پناهندگی بین المللی و شخصی خود را برای تأیید مجدد موقعیت پناهندگی شان به کمیساریای عالی پناهندگی داده اند. بله، در تاریخ ۱۳سپتامبر ۲۰۱۱ کمیساریای عالی پناهندگی اعلام کرد کلیه ساکنان اشرف به عنوان پناهجو شناخته میشوند و این را به صورت بین المللی به رسمیت شناخت و آنها را مورد حفاظتی قرار داد که دولت عراق باید به رسمیت بشناسد.
در همینجا میخواستم به شجاعت دوستمان گوتِرِز ـ مسئول کمیساریای عالی پناهندگی ـ درود بفرستم. بله کمیساریای عالی پناهندگی اخیراً درخواست کرده است که ضرب الاجل به ۶ماه دیگر تمدید شود، برای اینکه ساکنان اشرف بتوانند توسط کمیساریای عالی مصاحبه شوند.
بله، اگر امشب در کنار شما هستم، برای کمک به باز کردن چشمان جهانیان در مورد خطر جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق است.
نه، جهان نمی تواند یک چنین جابجایی را بپذیرد. چرا که این جابجایی نه تنها موجه نیست، بلکه غیرقانونی نیز هست.
پراکنده کردن ساکنان در کل کشور به معنی ممانعت از هر گونه ارتباط آنها با جهان خارج است و ما چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت.
و اگر امشب اینجا هستم، ژنرال، برای یادآوری این است که وقتی ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ حفاظت اشرف را به دولت عراق سپرد، آنها با صدای بلند و علنی اعلام کردند دولت عراق به آنها تضمین کتبی برای حفاظت از حقوق بنیادین ساکنان اشرف داده است.
پس، بله، اگر با شما هستم، برای این است که بگویم، همان طور که دو قتل عام ژوئیه ۲۰۰۹ و آوریل ۲۰۱۱ گواه آنست، دولت عراق به تعهداتش عمل نکرد.
اگر کنار شما هستم، همچنین برای این است که من یک پزشک هستم و به نظرم فضاحت بار و ضد حقوق بشر است که از ورود پزشکان متخصص به کمپ اشرف برای درمان بیماران ممانعت شود. یا از خروج بیماران از کمپ جهت درمان ممانعت به عمل آورند. امری که باعث جان باختن تعدادی شد، در حالیکه اجتناب پذیر بود. این یک عمل ضدانسانی است. و امروز، به عنوان روز جهانی حقوق بشر، باید این را علناً اعلام کنیم که این یک عمل غیرانسانی است.
دوستان من، زمان آن فرا رسیده است که از اینجا در پاریس بگوییم:
اولاً، هرگونه جابجایی غیر قابل قبول است، مگر تحت حفاظت کلاه آبیها
ثانیاَ، همچنان که دبیرکل سازمان ملل متحد اخیراً یادآوری کرد، هیچ تصمیمی بدون توافق ساکنان اشرف و نمایندگان آنها نباید گرفته شود.
ثالثاَ، ثبت همه ساکنان اشرف از سوی کمیساریای عالی پناهندگی باید حتماً در داخل اشرف و نه در خارج از آن صورت بگیرد.
چهارم، هر گونه انتقال هر یک از اشرفیها باید حتماً پس از ثبت نام توسط کمیساریای عالی پناهندگی باشد.
و پنجم، اتحادیه اروپا، دولت فرانسه و همچنین دولت آمریکا، باید برای ممانعت از جابجایی ساکنان به دولت عراق فشار بیاورند. برای تمدید ضرب الاجل، برای اینکه کمیساریای عالی پناهندگی بتواند کار خود را به طور طبیعی در کمپ تحت حفاظت جامعه بین المللی انجام دهد.
خانم،
دوستان عزیز،
در این روز جهانی حقوق بشر، من بیش از هر زمان دیگر در کنار شما هستم. در کنار دلیران و قهرمانانی که شما ـ خانم ـ میگفتید، آنهایی که برای دموکراسی، برای آزادی و برای صلح مبارزه می کنند. بله در کنار کسانی که علیه دیکتاتورهای تشنه جنایت و شکنجه فیزیکی و روانی، پیکار می کنند.
من حضور خواهم داشت که به دبیرکل ملل متحد بگویم در عزمش برای این امر مهم تردید نکند، چرا که ما در کنارش هستیم.
با تشکر

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران