About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon روز سه شنبه ۲۶مهر۱۳۹۰(۱۸اکتبر) یک کنفرانس بین المللی در بروکسل درباره وضعیت کمپ اشرف برگزار شد

در یک کنفرانس بین المللی در بروکسل، که با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی برگزارشد، وضعیت در اشرف، تهدیدات دیکتاتوری آخوندی و دست نشاندگانش درعراق و هم چنین تروریسم صادراتی فاشیسم مذهبی مورد بحث قرارگرفت.
دراین جلسه که  به دعوت کمیته بلژیکی دوستان یک ایران دمکراتیک برگزار شد، سخنرانان، نسبت به تهدیدها و اعمال فشارهای ضد انسانی  علیه ساکنان اشرف هشدار دادند و دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل متحد را به اقدام فوری و انجام تعهداتشان برای حفاظت و تضمین حقوق ساکنان اشرف فراخواندند.
سخنرانان هم چنین برضرورت اتخاذیک سیاست قاطع در برابرتروریسم صادراتی رژیم آخوندی تاکیدکردند وخواستار احترام به قانون و حکم عدالت برای حذف نام مجاهدین ازلیست امریکا شدند.
در آغاز نونتومبو نائومی توتو، که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن خیرمقدم به کلیه حضارگفت: ما به‌عنوان مردم این جهان، در حمایت از حقوق بشر ساکنان کمپ اشرف و اپوزیسیون ایران متحد هستیم. من یکی از بیانات پدرم اسقف دزموند توتو در دوران آپارتاید را یاد آوری می کنم که گفت : شما در شرایط سرکوب نمی توانید بی طرف باشید، چون با انتخاب اینکه بی طرف باشید،در واقع خود را با سرکوبگر همسو کرده اید. بنابراین ما جمع شده ایم که بگوییم اجازه نخواهیم داد جهان بی طرف قلمداد شود.
هوارد دین اظهار داشت: آمریکا در قبال امنیت ساکنان اشرف امروز کماکان مسئول است و باید به قول و تعهدی که دراین زمینه به تک تک ساکنان اشرف داده است، عمل کند. اروپا نیز مسئولیت دارد و کمکهای آمریکا و اروپا درصورت سرپیچی دولت عراق از قانون بین المللی می بایست قطع شود. وی تاکید کرد اگر آمریکا در تضمین حفاظت اشرف شکست بخورد،تردیدی نیست که این امر به یک مسئله انتخاباتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.
وزیر تام ریج گفت: من از رئیس جمهور کشورم، پرزیدنت اوباما، من این موارد را تقاضا می کنم: آمریکا یک نظام ارزشی دارد که در بیانیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده آمده است. ما به ۳۴۰۰ زن و مرد در کمپ اشرف تک به تک، گفته ایم شما تروریست نیستند و ما از شما حفاظت می کنیم. ما باید قولمان را حفظ کنیم، اعتبار ما در معرض خطر است. پرزیدنت اوباما، ارزشهای ما در معرض خطر است، رهبری شما در معرض خطر است. مجاهدین خلق را از لیست خارج کنید و حفاظتهایی را که ۷ سال پیش به آنها قول دادیم ارائه کنید. وزیر مایکل موکیزی تاکید کرد: ما به خاطر حساسیت موضوع اشرف و اصرار نابهنجار دولت آمریکا به نگاه داشتن سازمان مجاهدین خلق ایران در لیستی که اساسا و هیچگاه نمی بایست در آن قرار می گرفت، گرد آمده ایم. اما اکنون زمان آن رسیده که ما، یعنی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا وهمه انسانهای آزاد وارد عمل شویم. وقت آن است که ضرب الاجل علیه اشرف لغو شود. وقت آن است که لیست گذاری مجاهدین لغو شودتا نیروهایی که می توانند در برابر سیطره استبداد بایستند ازبند رهاشوند. اگر رو در روی استبداد بایستیم و عمل کنیم و نشان دهیم که مصمم هستیم آنها نخواهند توانست چیره شوند.
استرون استیونسون با اعتراض شدید به توطئه و اعمال فشارهای ضد انسانی علیه ساکنان اشرف گفت: احترام دولت عراق به حقوق بشر، یعنی نصب ۳۰۰ بلندگو دراطراف اشرف که در حال جار زدن تبلیغات و تهدید در هر ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته!یعنی سلب حق دسترسی به دارو، سوخت و معالجات پزشکی! تا جایی که بعضی از آنها به همین خاطر از دنیا رفتند. دولت عراق درحالی بر ضرب الاجل علیه اشرف پافشاری میکند که کمساریای عالی پناهندگان در ژنو قبول کرده است به ساکنان اشرف موقعیت پناهندگی بدهد. مامیدانیم که دستور اقدامات مالکی علیه اشرف از رژیم تهران می رسد. اما آنها باید بدانند که هر گونه خشونت علیه ساکنان اشرف با عدالت روبرو خواهد شد. من به بارونس اشتون به خاطر منصوب کردن ژان دورویت به عنوان سفیر ویژه اشرف تبریک می گویم، اما از واشنگتن نیز باید اقدامی صورت گیرد.
سناتور پیتر فان رمپوی ازسنای بلژیک، اظهارداشت: مارتین لوترکینگ گفته است: «بی عدالتی در هر کجا، عدالت در همه جا را تهدید می کند»، به این دلیل است که من اینجا آمده ام تا حمایتم از اشرف را تجدید کنم. جامعه بین المللی قویا مصمم است از ساکنان کمپ اشرف حمایت کند تا زمانی که آنها هم بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.
جرالد کیندر مانس گفت: من بسیار خوشحالم که صدای اشرف در پارلمان بلژیک باشم. آقای سفیر دوریت مسئولیت ویژه و سنگینی بر دوش دارد که باید به دولت عراق تفهیم کند که باید به قوانین بینالمللی احترام بگذارند و از آزار و اذیت پناهندگان بیگناه بپرهیزند. ما باید فعالیت کنیم تا سازمان ملل متحد یک هیأت بازرسی و ناظر را در اشرف قبل از پایان سال ۲۰۱۱ مستقر کند.
ژنرال جیمز تری کانوی گفت: بزرگترین تهدید تروریستی علیه جهان امروز رژیم ایران مجهز به سلاح اتمی است. اخیراً هم یک طرح تروریستی برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا و صدمات جانبی که به دهها و یا صدها آمریکایی در آن رستوران میتوانست وارد کند، برملا شد. در رابطه با مجاهدین ، من برای اولین بار وقتی با آنهاآشنا شدم که در سال ۲۰۰۴ در عراق یک فرمانده صحنه بودم. کسانیکه ما آنها را در سال ۲۰۰۴ دیدیم بیشتر از شخصیتهای پنل امروز تروریست نیستند. انگلستان، اتحادیه اروپا و حتی دادگاههای آمریکا گفته اند نامگذاری مجاهدین منطقی نیست و امیدوارم که این واقعیتها دولت ما را تشویق کند که این لیست گذاری را لغو کند.
لوئیس فری گفت: خطاب به دوستانمان دراشرف و شجاعتشان حمایت و عشق و احترام و اشتیاقم را ابراز میکنم. من معتقدم نیروهای آزادیخواه ایران که شما آنها را با به جان خریدن همه خطرات و فداکاریها نمایندگی و رهبری میکنید، درنهایت پیروز خواهند شد. من و همکاران آمریکاییم بارها از پرزیدنت و وزیر خارجه خودخواسته ایم طبق قانون و فاکتها عمل کنند و نام مجاهدین را از لیست حذف کنند. این فقط یک لیست پاسیو نیست بلکه جواز قتل را برای استفاده عناصر تحت کنترل رژیم ایران در عراق صادر میکند و همچنین جواز کشتار اعضای این سازمان از طریق دادگاههای نمایشی در ایران و جواز دستگیری, شکنجه و قتل هر کسی که از این سازمان و آزادی حمایت میکند. این نامگذاری باید لغو شود.
رئیس پیشین اف بی آی گفت: در این تالار, به پرچمهای پشت سر ما نگاه کنید, که به یادآورنده تهدیدهاو تروریسم سال ۱۹۳۳ است، در آن دوران دنیا فهمید که نمیتوان با استبداد مماشات کرد, نه در ۱۹۳۳بارژیم نازی و نه امروز با رژیم تهران.
سرهنگ وسلی مارتین گفت: بگذارید به عنوان یک فرمانده عملیاتی در ارتش آمریکا که دراشرف هم خدمت کرده ام، دونکته را تاکید کنم: اول اینکه سازمان مجاهدین گروه تروریستی نیست ودوم اینکه این لستگذاری که به خاطر مماشات بارژیم ایران انجام شد، هرگزنمی بایست صورت میگرفت.
به وزارت خارجه می گویم که ادامه لیست گذاری مجاهدین جنایت علیه بشریت است و حمله به افراد بی سلاح جنایت علیه بشریت است. من به اینکه درکنار برادران و خواهرانم دراشرف کارکردم افتخارمی کنم. آنها به آرمانهای آزادیخواهانه شان ایمان دارند و هنگامی که به آنها حمله شد شجاعانه ایستادند. تروریستها نیروهای مالکی هستند که به آنها حمله کردند.
ریچار چارنسکی اظهارداشت: در لهستان، کشور من، اکثریت اعضای پارلمان بیانیه حمایت از اشرف را امضاء کرده اند.اما علیرغم این تلاشها ما هنوز نگرانیم زیرا ریشه مشکل و توطئه علیه اشرف در تهران خوابیده است. حاکمیت عراق باید بفهمد که آنها بین احترام گذاشتن به تعهدات بین المللی و  همکاری با اروپا از یک سو، و دوستی با ملاهای حاکم بر ایران و منزوی شدن در جامعه بین المللی از سوی دیگر، یکی را باید انتخاب کنند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران