About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon مصاحبه با مادر شهیدان-در انتظار یک انقلاب مردمی

مادر مرحمت, مادر شهیدان: در انتظار  یک انقلاب مردمی هستیم که رژیم در ایران را سرنگون کند.
سایت حریتنا (مصر) ۱۶اکتبر: هنگامی که نخستین بار او را دیدم ایده های زیادی به ذهنم زد  او دارای چهره ای است خوب اما دارای صلابت و ایستادگی, صبر در برابر رنج و آرامشی درونی.. او خانم مرحمت و یا مادر مرحمت آنگونکه در سازمان مجاهدین خلق ایران او را می نامند هست. این سازمان یک سازمان اپوزیسیون رژیم حاکم آخوندی در ایران است و سازمانی است که در انقلاب ایران علیه شاه شرکت داشته است.
گفتگوی امروز ما با مادر شهیدان خانم مرحمت است که هفت تن از ده فرزندانش کشته شده اند.
۱. چه انتظاراتی در آینده از دولت کنونی ایران دارید؟ ج. رژیم ولایت فقیه طی سه دهه از جانب مردم ایران منفور بوده است. طی این مدت مقاومت ایران و بخصوص مجاهدین خلق ۱۲۰ هزار تن از بهترین فرزندان خود را برای رهایی از حاکمیت آخوندها و برقرار دمکراسی تقدیم نموده اند. قیام ۲۰۰۹ و تظاهرات چند صدهزار نفره مردم به جهان نشان داد که مردم این رژیم را نمیخواهند و خواهان سرنگونی رژیم ولایت فقیه میباشند. اکنون با توجه به تحولات در منطقه و بهار عرب وبخصوص قیام مردم قهرمان و برادر سوریه, و نیز شدت نارضایتی در میان مردم ایران از این رژیم – که با اعدامهای روزانه حاکمیت خود را ادامه میدهد- چشم انداز  قیام توده ای برای سرنگونی این رژیم  به زودی میبینم.

۲. تعریف شما از آزادی چیست؟ج. وقتی در سی و دو سال پیش قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری سلطنتی به پیروزی رسید, شعار مردم آزادی و استقلال و حاکمیت مردمی بود. آزادی یعنی اینکه تمام مردم ایران از زن و مرد و از هر قومیت و هر دیانتی دارای حقی برابر ومساوی در انتخاب حاکمیت مردمی باشند. حاکمیتی که آزادی بیان, آزادی مطبوعات, آزادی ادیان و تفکر سیاسی, آزادی گردهمایی ها و تشکیل احزاب را تأمین کند و زن و مرد ایران بتوانند آزادانه در زندگی سیاسی کشورشان مشارکت داشته باشند.

۳. در رابطه با حاکمیت آخوندی در ایران نظرتان چیست؟ج. در پاسخ به سئوال اول این جواب را دادم فقط میخواهم این را اضافه کنم که حاکمیت آخوندی, استبداد زیر پرده دین و با سوء استفاده از دین اسلام که دین رحمت و مهربانی می باشد که بدترین نوع استبداد است و از این نظر ایران طی سه دهه گذشته, سیاه ترین و وحشی ترین نوع دیکتاتوری را در تاریخش به خود دیده است.

۴. بهترین وزیباترین خاطرات شما در دوران کودکی در ایران چیست؟ج. بهترین و زیباترین خاطره ام این است که با سازمان و بنیانگذاران سازمان آشنا شدم. و تمام امید و اعتمادم از آن است و از همان زمان کودکی تمام آرمانها و علائق و آرزوهایم  در آن خلاصه میشود.

۵. چه چیز شما را خوشبخت میکند؟ ج. واقعیت این است که ما مجاهدین خودمان وخانواده و عزیزمان را فدای خوشبختی مردم مان کرده ایم. بنابراین آنچیزی که مردم ما را خوشبخت کند همان خوشبختی ماست. مردم رنجدیده و عزادار ما بیش از هر چیز از سرنگونی رژیم آخوندی حاکم و نابودی ولایت فقیه و برقراری دمکراسی در ایران احساس خوشبختی میکند. اشرف اکنون منبع امیدی والهام برای چنین هدفی است. در نتیجه هر چیز که از اشرف حفاظت کند, در مسیر خوشبختی مردم ایران است.

۶. وضعیت زنان در دوران حاکمیت آخوندی با وضعیت زن ایرانی در دوران حاکمیت شاه و قبل از حاکمیت شاه چیست؟ ارزیابی شما در مورد وضعیت کنونی زنان چیست؟ج. رژیم شاه یک رژیم استبدادی بود و به همین دلیل مردم ایران از زن و مرد برای سرنگونی آن و برقراری دمکراسی بپا خاستند. هرچند آزادیهای فردی زنان در رژیم شاه بیشتر بود اما همه از زن و مرد از دیکتاتوری رنج میبردند. اما در حاکمیت آخوندی علاوه بر اینکه دیکتاتوری و اختناق و سرکوب صد برابر رژیم شاه است, به طور مشخص, زنان از همه حقوق اجتماعی  و سیاسی خود محروم شده اند زیرا این رژیم آّخوندی, رژیم زن ستیز است که دیکتاتوری و اختناقش را از محروم کردن زنان از حقوقشان شروع  میکند. زنان جامعه ما البته تن به این وضعیت نداده و در گسترده ترین ابعاد به مبارزه و مقاومت در برابر این رژیم پیوسته اند. اگر به فهرست صد وبیست هزار شهید مقاومت نگاه کنید می بینید که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از آنان را زنان تشکیل میدهند. اکنون هزار زن مجاهد خلق در اشرف, بیانگر حضور زن مجاهد در خط مقدم مبارزه برای سرنگونی رژیم و برقراری دمکراسی است بخصوص که مقاومت ایران را یک زن یعنی خانم مریم رجوی رهبری می کنند.

۷. ارزیابی شما در مورد موضع جامعه بین المللی در قبال رویدادهای آوریل گذشته چیست؟ج. متاسفانه هنوز جامعه جهانی به وظایف خود در قبال ساکنان اشرف و در مورد حمله نیروهای عراقی در هشت آوریل به اشرف عمل نکرده است. هرچند خانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار انجام یک تحقیقات مستقل در مورد این جنایت شده, اما هنوز این کار انجام نشده است. محاصره اشرف هر روز تشدید شده و بخصوص مجروحان و بیماران از هر گونه رسیدگی درمانی و دارو منع شده اند.  جامعه جهانی باید این جنایت هولناک را محکوم کند و به فوریت از سازمان ملل متحد بخواهد که ناظران یونامی در قرارگاه اشرف مستقر شوند.

۸. لطفا در مورد موضع جامعه بین المللی در قبال کمپ ”اشرف“ درعراق, نکات تان را بگویید.ج: با توجه به اینکه دولت نوری مالکی اعلام کرده که تا پایان سال جاری, این کمپ برچیده خواهد شد- بگیرند, جامعه جهانی باید دست به اقدام فوری برای حفاظت از ساکنان اشرف بزند در این زمینه بخصوص آمریکا مسئولیت مستقیم دارد  زیرا این نیروهای آمریکایی بودند که در سال ۲۰۰۴ با تک تک ساکنان اشرف در مورد حفاظت از آنها در برابر جمع آوری سلاحشان یک قرارداد بستند اما آنها به تعهد خود عمل نکردند و اکنون باید مسئولیت حفاظت از اشرف را برعهده بگیرند. هرگونه حادثه ای برای اشرف پیش بیاید, دولت آمریکا مسئول است.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران