About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon دو زندانی کرد، در خطر قریب الوقوع اعدام

در بیانیه روز چهارشنبه سازمان عفو بین الملل، با اشاره به تائید حکم مرگ لقمان مرادی و زانیار مرادی، دو تن از اعضای اقلیت کرد ایرانی توسط دیوان عالی کشور، این سازمان با قریب الوقوع خواندن اجرای حکم این دو جوان می گوید که «آنها هر لحظه می توانند اعدام شوند».
بیانیه عفو بین الملل با اشاره به سن زانیار مرادی در هنگام بازداشت می گوید که «سازمان عفو بین الملل در حال بررسی گزارش های حاکی از هفده ساله بودن زانیار مرادی در زمان بازداشت می باشد».


زانیار مرادی و لقمان مرادی به ترتیب در دهم مردادماه سال 88 و بیست و پنجم مهرماه سال 88 در مریوان بازداشت شدند. 9 ماه نخستین بازداشت و هنگامیکه هنوز هیچ اتهام قتلی بر علیه این دو عنوان نشده بود، ایشان توسط وزارت اطلاعات نگهداری می شدند. این دو زندانی سیاسی پس از چندین بار جابجایی میان بازداشت گاه های مختلف، سرانجام حدود آذرماه سال گذشته به بند 4 زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. لقمان و زنیار مرادی بعدها در نامه ای اظهار کردند که در طول جلسات بازجویی توسط وزارت اطلاعات، به مدت بیست و پنج روز برای اخذ اعتراف به قتل پسر امام جمعه مریوان تحت شکنجه و تهدید به تجاوز جنسی قرار داشته و هر دو محروم از دسترسی به امکانات مناسب پزشکی بوده اند.


این بیانیه همچنین با بیان خواست موکد این سازمان برای «عدم اجرای حکم اعدام این دو جوان و دیگر زندانیان کرد»، خواستار «برخورد و محاکمه عاملان شکنجه و بدرفتاری با این دو زندانی سیاسی» گردید.


به گفته عفو بین الملل، «گمان می رود که حداقل چهازده کرد دیگر از جمله یک زن، هم اینک در انتظار اجرای حکم اعدام در ارتباط با عضویت یا فعالیت های خود در سازمان های ممنوعه کرد هستند». همچنین «طی سال های اخیر حداقل اعدام 10 کرد دیگر به علت جرایم سیاسی گزارش شده است».

سازمان عفو بین الملل در خاتمه از همگان خواست تا با ارسال فوری نامه به دفاتر رهبر جمهوری اسلامی، رئیس قوه قضائیه و همچنین نمایندگی های دیپلماتیک ایران در خارج از کشور ضمن ابراز نگرانی از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی و همچنین عدم دسترسی ایشان به دادرسی ای عادلانه، موکداً خواستار عدم اجرای حکم این دو زندانی سیاسی و تخفیف و تبدیل محکومیت ایشان و تمامی محکومان در انتظار اجرای حکم اعدام بویژه دیگر زندانیان سیاسی کرد شده و از ایشان بخواهند تمامی کسانی که در شکنجه و بدرفتاری با انها نقشی داشته اند مورد محاکمه قرار گرفته و یا بدست عدالت سپرده شوند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران