About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon حضور گسترده تونسی ها در انتخابات آزاد پس از بن علی

گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، رئیس کمیته انتخابات تونس از حضور گسترده تونسی ها در پای صندوقهای اخذ رای در انتخابات مجلس موسسان خبر داد و گفت حضور گسترده مردم فراتر از پیش بینی های ما است.
وی پیش بینی کرد بیش از شصت درصد مردم در این انتخابات شرکت کرده اند و گفت، استقبال مردم از انتخابات فراتر از همه پیش بینی هایی بود که تصورش را می کردیم.

رئیس کمیته انتخابات تونس افزود، رقم دقیقی تا این لحظه از میزان حضور مردم در انتخابات در دست نیست اما میزان مشارکت بیشتر از شصت درصد است.

وی گفت، هزار و هشتصد خبرنگار تونسی و خارجی انتخابات مجلس موسسان تونس را پوشش می دهند.

رئیس کمیته انتخابات تونس، برگزاری این انتخابات را دستاوردی بزرگ و نخستین انتخابات دمکراتیک و شفاف و چند حزبی در تونس دنست و گفت، مردم منطقه و جهان شاهد برگزاری این انتخابات هستند.

بسیاری از مردم تاکید کردند برای نخستین بار است که در انتخابات در تونس شرکت می کنند.

یکی از شهروندان تونس گفت، این روزی فوق العاده است و ما احساس غرور و آزادی می کنیم. به گمانم این آغاز زندگی فوق العاده ای برای ما و فرزندانمان خواهد بود.

یک شهروند تونسی نیز که برای شرکت در انتخابات به پای صندوق های رای آمده بود، گفت فقط به جمعیت نگاه بیندازید. این برای نخستین بار است که ما رای می دهیم. اکنون احساس آزادی می کنیم و آزادی را لمس می کنیم.

رادیو فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد، به غیر از خود تونسی‌ها، دیگر کشورهای عرب نیز چشم به نحوۀ برگزاری و نتایج این انتخابات دوخته ‌اند. نحوۀ برگزاری این انتخابات و نتایج آن نه تنها برای تونس تعیین‌کننده است که برای تمامی جنبشی که به "بهار عرب" معروف شده، اهمیت دارد. همۀ ملل عرب که قیام کرده یا به فکر آن هستند، چشم امید به انتخابات تونس دوخته‌اند.

ناظران می گویند، با توجه به ترکیب احزاب شرکت کننده در انتخابات امروز مجلس موسسان تونس، هیچ حزبی نخواهد توانست اکثریت را در این مجلس به دست آورد.

ایران پرس نیوز


سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران