About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon بیاد چه گوارا...یادش جاودان باد

چه گوارا» یكی از شگفت انگیزترین زندگیهای قرن گذشته را داشت
در بامداد ۸ اکتبر ۱۹۶۷ در نزدیکی لاایگه را (دهکده کوچکی در بولیوی و در نزدیکی کوههای آند) چهگوارا به همراه چندتن دیگر از گروه چریکی به محاصره ارتش بولیوی که به وسیله ماموران سیا و افسران آمریکایی همراهی میشد درآمده و دستگیر شدند،چه روز بعد توسط سربازان بولیویایی با خونسردی و به وسیلهٔ رگبار مسلسل به قتل رسید.

جسد چه گوارا(بقایای جسد چه گوارا)  در ۱۹۹۷ (میلادی) پیدا شد و به کوبا انتقال یافت.در سانتا کلارا بنای یادبودی برای او ساخته شده است.وی در این شهر در جریان جنگهای انقلابی کوبا پیروزیهای شگرفی آفریده بود.

ولی مگر می شود از چه گوارا نام برد، و اسمی از تانیا نبرد . بدون شک این زن دلیر و مبازر کسی بود که توانست در بحرانی ترین شرایط مبارزه ی چریکی در بولیوی به یاری چه گوارا برود و با تسلط و نفوذی که در مجاری دولتی داشت، اطلاعات ذیقیمتی را در اختیار گروه چریکی گوارا قرار دهد . تانیا حتی  به این مساله هم بسنده نکرد و خودش به صف مقدم جبهه رفت تا در کنار سایر چریکهای که چه گوارا آنها رهبری می کرد مبارزه کند که سرانجام در یک کمین نیروهای نظامی تحت رهبری سازمان سیا در بولیوی جان باخت.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران