About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon زلزله‌زدگان ترکیه، میان سرما بدون امکانات

روزنامه "حریت" در شماره روز دوشنبه خود از قول یکی از امدادگران نوشت، تجهیزات کارآمد و کافی در اختیار ما نیست. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از تعدادی از بازماندگان زلزله در وان گزارش داد با وجود سرمای شدید شب‌ها چادر و وسائل گرم‌کننده به اندازه کافی وجود ندارد.
جمعیت هلال احمر ترکیه تا کنون دو اردوگاه با حدود ۴۵۰ چادر برای زلزله‌زدگان برپا کرده است. خبرگزاری آنادولوی ترکیه گزارش داد این جمعیت اعلام کرده که برای بهبود شرایط برپا کردن ۱۱ هزار چادر جدید را در برنامه دارد.
ناظران معتقدند ترکیه با عدم تقاضای کمک از کشورهای اروپایی گامی در جهت سیاست‌های اخیر خود در یافتن جایگاه مهمی در منطقه برمی‌دارد.
روزنامه انگلیسی "تایمز" روز سه‌شنبه نوشت در نخستین ساعت‌های پس از وقوع زمین‌لرزه زمان به سرعت از دست می‌رود و هیچ‌گاه نیروهای امداد به اندازه کافی نیستند و سرعت‌عمل لازم را ندارند. به گزارش خبرگزاری آلمان، این روزنامه در ادامه می‌نویسد تصمیم دولت ترکیه مبنی بر استفاده نکردن از کمک‌های خارجی "بی‌معنا" است.
از میدان جنگ به میان زلزله‌زدگان
نشریه‌ی "تایمز" خاطرنشان می‌کند دولت رجب طیب اردوغان حتما دلایلی برای این تصمیم خود دارد، اما اینها نمی‌توانند "دلایل خوبی" باشند. یکی دیگر از علت‌های بی‌میلی ترکیه به استفاده از کمک کشورهای خارجی حساسیت این منطقه‌ی کردنشین است که نزدیک مرزهای ایران و عراق قرار دارد. ارتش ترکیه در روزهای گذشته درگیری‌های سختی با شبه‌نظامیان پ.ک.ک در کوهستان‌های جنوب این منطقه داشته است.ده هزار نظامی ترکیه در عملیات گسترده‌ای که به منظور سرکوب کردهای شورشی آغاز شده شرکت دارند. این عملیات واکنش به قتل ۲۴ سرباز ارتش ترکیه توسط نیروهای پ.ک.ک. بوده است. چند واحد از این نظامیان ساعتی پس از وقوع زلزله برای یاری به امدادگران عازم شهرهای وان و ارجیش شدند.
نخست وزیر ترکیه صبح دوشنبه در مرکز استان وان گفت دولت ترکیه نمی‌گذارد هیچ شهروندی در سرما بماند. به رغم این اظهارات، عکس‌ها و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که در دومین شب پس از زلزله نیز شماری از بازماندگان شب را کنار آتش و در هوای آزاد به سر برده‌اند.
صدای آلمان

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران