About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon حسین رونقی ملکی: اعتصاب دارویی کرده است

به گفته پدر حسین رونقی ملکی، این زندانی عقیدتی در اعتراض به اینکه پس از ماه ها هنوز به بیمارستان اعزام نشده است، از چند روز گذشته دست به اعتصاب دارویی زده است. پدر حسین رونقی ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت وخیم پسرش از رفتار بد مسولان بهداری زندان اوین و خود داری کردن از بستری شدن پسرش در آنجا در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «پسرم اعتصاب دارویی کرده چون هنوز به بیمارستان اعزام نشده است. دادستان تهران با درخواست مرخصی موافقت کرده بود و دستور مداوای سریع را داده بود اما بازجویانش و قاضی پیرعباسی اجازه ندادند. او از درد کیسه صفرا و کلیه هایش رنج می برد. از یکماه پیش دیگر حتی به بهداری زندان هم نمی رود. یکماه پیش با او برخورد کرده اند و گفته اند که برای تفریح به آنجا می رود. پسرم هم دیگر هر چقدر دردش شدید بوده به بهداری نرفته و نمی رود».
حسین رونقی ملکی که از ماه ها پیش به مراقبت شدید پزشکی در ناحیه کلیه و کیسه صفرا نیاز دارد تا به حال دو نامه خطاب به دادستان تهران برای رسیدگی به وضعیت جسمیش نوشته است، او در نامه نخست اش در تاریخ ۲۰ تیرماه امسال خطاب به دادستان تهران نوشته بود: «هر چند تاکنون در برابر حکم ناعادلانه دادگاه سکوت کرده‌ام اما این بار به حکم وجدان و عقل در برابر به خطر افتادن سلامتی‌ام سکوت نمی‌کنم». او پس از انتشار نامه دومش در تاریخ ۲۳ مرداد ماه مورد ضرب و شتم ماموران در زندان اوین قرار گرفت.
احمد رونقی ملکی گفت: «ماموران قبلا به حسین گفته بودند زمانی آزاد می شود که بمیرد. ماموران هم یکبار به من گفته بودند ما اجازه نمی دهیم که پسرت بیرون بیاید الان دارند به گفته هایشان عمل می کنند. من اطلاع دقیقا دارم که یکی از برادران آقای ستاری، رییس دفتر قاضی پیرعباسی یکی از بازجویان پسرم است».
آقای رونقی با اشاره به تاییدیه پزشک قانونی و چند پزشک متخصص برای بستری شدن سریع حسین رونقی در بیمارستان گفت: «بازجویان و قاضیش حتی به قانون هم توجه نمی کنند همان قانونی که با توجه به آن آدم ها را بازداشت و زندانی می کنند همان قانون هم می گوید که به زندانیان احترام بگذارید، زندانی حق مرخصی و درمان دارد اما متاسفانه قانون یک طرفه اجرا می شود».
احمد رونقی ملکی در خصوص آخرین دیدارش با حسین گفت: «من او را دوشنبه همین هفته کابینی ملاقات کردم. حالش وخیم است. چون تلفن کنترل می شود چیزی نمی گوید اگر حرفی بزند مورد آزار قرار می گیرد فقط از بیماریش می گوید که حالش خوب نیست. سوزش ادارا دارد، کلیه اش درد شدید دارد و کیسه صفرایش سنگ و نیاز به عمل فوری».
حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و زندانی ۲۶ ساله در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی و تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهور به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. پدر این زندانی قبلا در گفتگوی با کمپین بین المللی حقوق بشر گفته بود: «صدای من را بشنوید، من از مقام معظم رهبری، از فعالان حقوق بشری جهان و ایران، از مسولان قوه قضاییه، از دادستان تهران خواهشمندم که به حسین مرخصی بدهند. گر توجهی نشود حسین از دست خواهد رفت».

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

 

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران