About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon آب آشامیدنی با طعم نفت

مشكل آب شرب روستاهاي حاشيه خطوط نفت بر اثر آلودگي‌هاي نفتي در سال‌هاي گذشته همچنان پابرجاست در حالي كه شركت نفت وعده‌هاي داده شده براي حل مشكل آب 4500 روستايي پلدختر را فراموش كرده است.

دو سال پيش بود كه نگارش سرگذشت همنشينان رودخانه نفتي، مجالي براي طرح مشكلات مردمي كه در جوار طلاي سياه هر روز آرزوي قطره‌اي آب پاك و محصولي سالم مي‌كردند را فراهم كرد.

مجتمع آبرساني كوثر در انتظار تحقق شركت نفتي‌ها

به گزارش مهر، مردم روستاي جلگه خلج و 11 روستاي ديگر حاشيه خطوط نفت كه پس از سال‌ها دست و پنجه نرم كردن با مشكلات شاهد آغاز عمليات اجرايي مجتمع آبرساني كوثر بودن سختي و مشقت بي‌آبي و استفاده از آب تانكر را به جان خريدند تا بنابر وعده‌ها اين پروژه در عيد غدير سال گذشته به بهره‌برداري برسد
ولي همچنان اين پروژه در ميان بدعهدي شركت نفتي‌ها نيمه‌تمام باقي مانده است. اين در حالي است كه وعده وزارت نفت با گذشت دو سال هنوز تحقق نيافته است تا بدعهدي نفتي‌ها در زمينه اختصاص سهم خود از اعتبارات تكميل مجتمع آبرساني كوثر نيز به شمار ديگر بدقولي‌هاي شركت نفت براي رفع مشكلات مردم منطقه اضافه شود.

آب به نزديكي جلگه خلج رسيد؛ استمداد از وزير نفت
شيوع بيماري‌هاي مختلف در منطقه و فشار بر مردم حتي روستاييان را نيز مجبور به تجمع در مسير جاده جنوب كرد تا با پادرمياني مسئولان محلي مردم اين تجمع پايان يابد ولي با اين حال هنوز براي رنج تمام نشدني اين مردم گوش شنوايي از متوليان شركت نفت پيدا نمي‌شود.
با اين اوصاف شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان با مقروض كردن خود به پيمانكار پروژه عمليات اجرايي مجتمع آبرساني كوثر را به پيش برده است و حال كه آب به نزديكي روستاي جلگه خلج رسيده نيازمند اين است تا شركت نفت با عمل به تعهدات خود حداقل بخشي از اعتبار اجراي اين پروژه را تامين كند تا دست‌كم در يك ماه آينده روستاييان حاشيه خطوط نفت از مشكل هميشگي آب آلوده نجات يابند.

شركت نفت به وعده‌هايش عمل كند، يكماهه مشكل مردم رفع مي‌شود

عليرضا كاكاوند، مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند ساخت مجتمع آبرساني كوثر اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط اين شركت عمليات ساخت مجتمع آبرساني كوثر به نقطه پاياني خود نزديك شده است. البته متاسفانه با عدم پرداخت اعتبارات متعهد شده براي ساخت اين مجتمع آبرساني توسط وزارت نفت شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان بدهكار پيمانكار و مشاور طرح شده است. مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان يادآور شد:
اين شركت براي حل مشكل مردم منطقه و ساخت مجتمع آبرساني كوثر بيش از يك ميليارد تومان اعتبار صرف كرده است كه هنوز وزارت نفت برخلاف وعده‌هاي داده شده اين اعتبار را به اين شركت پرداخت كرده است. كاكاوند همچنين با اشاره به عمليات آبرساني به روستاي افرينه شهرستان پلدختر نيز يادآور شد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط شركت آب و فاضلاب روستايي استان آب به اين روستا رسيده است.

شركت نفت براي اجراي تعهدات امروز و فردا مي‌كند

همچنين عمليات آبرساني به جلگه خلج و 11 روستاي ديگر در مسير خطوط نفت نيز تا پايان مهرماه انجام خواهد گرفت. مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان لرستان با انتقاد از عدم تحقق وعده‌هاي وزارت نفت در زمينه پرداخت اعتبارات در اين بخش يادآور شد: متاسفانه وزارت نفت كماكان در اين زمينه امروز و فردا مي‌كند و از وعده و وعيدهایي كه قبلا داده است خبري نيست. كاكاوند با اشاره به توافقات انجام شده ميان استاندار وقت و مسئولان شركت نفت مناطق مركزي ايران، بيان داشت:
اين توافقات صورت جلسه شده و مستند است و مسئولان شركت نفت بايد به آنها عمل كنند. او با بيان اين‌كه يك سوم مراجعات ما به مركز به پيگيري اين موضوع اختصاص پيدا كرده است، افزود: ما در حال حاضر مصوبه شركت نفت را داريم كه پرداخت دو ميليارد تومان از3/5 ميليارد تومان متعهد شده را تصويب كرده‌اند.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران