About Me

Mein Foto
صبای ایران
آیا صدای صبا را می شنوید؟
Mein Profil vollständig anzeigen

Blog Archive

Powered by Blogger.

آیا صدای صبا را می شنوید؟

نامه رضا هفت برادران پدر مجاهد شهید صبا هفت برادران - من رضا، پدر صبا هستم، دلم می خواهد این نامه را همه ارگان ها و افرادی که دست اندرکار حقوق بشر هستند بخوانند، و بگویند سهم صبا از حقوق بشر، یا حقوق انسان کجاست؟ روز شنبه بیستم فروردین سال ۱۳۹۰، حدود ساعت پنج و نیم بامداد، در حالی که، در بیمارستانی که دو سرباز مثل یک زندانی مواظب من بودند، به دنبال درخواست اهدای خون از این و آن بودم، تا زندگی صبا را نجات دهم، سرباز سوم رسید و گفت دخترت مرد! ادامه...

Follower

postheadericon پارلمان اروپا – استراسبورگ- کنفرانس مطبوعاتی درباره کمپ اشرف

روز۴آبان۹۰ -۲۶اکتبر۲۰۱۱-کنفرانس مطبوعاتی درباره اشرف و فراخوان نمایندگان پارلمان به جامعه جهانی برای اقدام عاجل توسط نمایندگان سه گروه مختلف سیاسی پارلمان اروپا ، در استراسبورگ برگزار شد.
توجه شما را به گزارشی از این کنفرانس مطبوعاتی جلب میکنیم :
استرون استیونسون - رئیس هیأت رابطه با عراق پارلمان اروپا


 خانم ها و آقایان
از حضورتان امروز بعدازظهر تشکر می کنم.
اسم من استرون استیونسون هست، من رئیس هیأت رابطه با عراق پارلمان اروپا هستم.
همکار من تونه کلام از گروه حزب مردم اروپایی پارلمان اروپا و سورن سونه گورد از گروه ائتلاف چپ میباشد.
بنابراین ما سه گروه مختلف سیاسی را نمایندگی می کنیم، من این کنفرانس مطبوعاتی را به این دلیل امروز اجرا می کنم تا وضعیت رو به وخامت در کمپ اشرف در شمال عراق را مورد بحث قرار بدهیم.
احتمالاً شما در جریان هستید، آنتونیو گوترز، کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در ژنو، در خواستنامه فردی ۳۴۰۰ نفر را از ساکنان اشرف را برای پناهندگی را دریافت کرده است.
ملاقاتی که من با او در تابستان داشتم، او گفت که از تمامی امکانات خودش استفاده می کند تا بتواند مصاحبه های فردی که نیاز برای ثبت نام این افراد به عنوان پناهنده است را انجام بدهد.
او با اینحال گفت این واقعیت که آنها برای پناهندگی درخواست کرده اند باعث می شود از دید سازمان ملل افراد مورد توجه باشند و اینکه نوعی حفاظت به آنها می دهد.
دیروز منبع من در سازمان ملل متحد در عراق به من گفت که نخست وزیر عراق نوری المالکی این هفته اعلام کرده است که او از همکاری با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امتناع می کند.
هیچ چیزی این را برای من روشن تر از این نمی کند که این موانع توسط خود نخست وزیر عراق بخاطر فشاری که از تهران می آید برقرار شده و تهران می خواهد ۳۴۰۰ مجاهد داخل اشرف از میان برده شوند.
لطفا توجه کنید. ما نیاز داریم که شورای امنیت سازمان ملل از نوری المالکی بخواهد که ضرب الاجل آخر امسال تمدید شود، ما نیاز داریم که شورای امنیت سازمان ملل و آمریکاییها برای افراد اشرف تامین حفاظت کنند و اینکه هر دفعه برای من تکرار نکنید که هر دفعه با یکی از مقامات صحبت می کنم که دولت عراق قول داده که با این افراد طبق قانون بین المللی و بصورت انسانی رفتار می کند. ما آن برخورد انسانی که دوبار قبلاً با آنها برخورد شده را دیده ایم.
بنابراین من دارم این هشدار را تکرار می کنم. به آنها حفاظت بدهید. بخاطر خدا در مورد این خطر بیدار شوید. بارونس اشتون خواهش می کنم یک بیانیه علنی بدهید و به نوری المالکی بگویید این قابل قبول نیست.
به علاوه در بیانیه ای که در خبرگزاری فارس که در ایران به وزارت اطلاعات وابسته است درج شده، گفته شده که یک کمیته سه جانبه بین ایران و عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ تشکیل شده است. آنها همیشه می گویند که صلیب سرخ درگیر است، صلیب سرخ بیانیه مطبوعاتی صادر کرده و داشتن نقشی در این را تکذیب کرده است. و این اطلاعیه خبری این هفته ادعا می کند که این جلسه سه جانبه برگزار شد ولی متاسفانه صلیب سرخ شرکت نکرد تا یک چرخشی در آن ایجاد کند و آنها یک طرح ۷ ماده ای برای برداشتن افراد از اشرف تا پایان امسال آماده کرده اند. و دارند برنامه ریزی می کنند که این را چطور به مطبوعات به عامه مردم اعلام کنند. بنابراین این دوباره قاطعانه فاش می کند که تهران است که افسار بغداد را می کشد و به نوری المالکی می گوید چکار باید بکند.
بنابراین من احساس کردم ضروری است که امروز یک کنفرانس مطبوعاتی بگذاریم که این اطلاعات بسیار نگران کننده را به مردم بدهیم و امیدوارم مطبوعات شروع به توجه کردن بکنند.
تونه کلام - نماینده پارلمان اروپا
من به همکارم استرون استیونسون می پیوندم. ما یک گروه فراحزبی را نمایندگی می کنیم. فکر میکنم شاید شما بدانید و پرونده حقوقی بسیار روشن است و توسط چندین حکم دادگاه اروپای در لوکزامبورگ تعیین تکلیف شده، استاتوی بین المللی روشن است. و آنچه که بسیار مهم است که تأکید کنیم این است که دولت عراق با این افراد چطور برخورد می کند. این باید بعنوان یک آزمایش از مشروعیت، ماهیت دموکراتیک و حاکمیت قانون که در عراق برقرار شده در نظر گرفته شود. من فکر می کنم بارونس اشتون باید بیانیه ای بدهد که تاکید بکنند این موضوعات باید بهم ارتباط داده شوند. رابطه اقتصادی با دولت عراق و حفاظت از این افراد که تحت حفاظت بین المللی هستند. بنابراین من از همه ۲۷ دولت اتحادیه اروپا می خواهم که عمل کنند نه اینکه فقط ناظر فراخوانها باشند بلکه به دولت عراق فشار بیاورند چون بدون مرتبط کردن رابطه اقتصادی و سیاسی با سرنوشت ساکنین اشرف، فایده زیادی از توجهاتمان نمی بریم. هنوز کمی زمان باقی مانده، ولی باید متحد با همه قدرت اتحادیه اروپا جلو بیاییم و شرم آور است که امروز مطلع شدیم که بعد از همه بحثها طرحی برای هیات رسمی پارلمان اروپا وجود دارد که از ایران دیدن کنند. هیچ درسی از بهار اعراب گرفته نشده است. جای شرمساری است که ما چنین رابطه ای با رژیمهای دیکتاتوری برقرار می کنیم.
سورن سونه گورد - از هیأت رئیسه گروه چپ
بسیار متشکرم. خیلی خلاصه به اطلاعتان برسانم که دیروز ما بیانیه ای صادر کردیم و خواستار لغو ضرب الاجل که توسط دولت عراق برای بستن کمپ اشرف معین شده شدیم. و البته ما از بارونس اشتون، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می خواهیم که این ضرب الاجل را محکوم کنند و همینطور از سازمان ملل متحد می خواهیم که یک نمایندگی دائمی در داخل کمپ بگذارد تا برای ساکنین تامین حفاظت کند. ما این بیانیه را دیروز مطرح کردیم و از دیروز بیش از ۱۲۰ نماینده پارلمان اروپا از همه گروههای سیاسی، امضاء کرده اند. بنابراین این علامت آن است که نسبت به این آگاهی وجود دارد. این یک موضوع حزبی و سیاسی نیست این یک موضوع واقعاً انساندوستانه است که حمایت فراحزبی از پارلمان اروپا را دارد. البته ما برای جمع آوری حمایت بیشتر از این ادامه خواهیم داد و امیدواریم که این تأثیرگذار باشد. متشکرم.
استرون استیونسون - رئیس هیأت رابطه با عراق پارلمان اروپا
همزمان محاصره اشرف ادامه دارد، ۳۰۰ بلندگو بدون وقفه مشغول هستند که در زمینهای اطراف سیاج کار گذاشته اند. ۲۴ساعته مشغول فریاد کردن تهدیدها و تبلیغات هستند.
ممنوعیت تامین میزان مناسب دارو و دسترسی به مراکز مناسب پزشکی برای افرادی که در طول قتل عام ۸ آوریل مجروح شدند و برای آنها که شدیدا بیمار هستند و تعدادی از آنها در اثر مستقیم آن فوت کردند. از فوریه امسال اجازه ورود بنزین به کمپ داده نشده و این هفته ما ممنوعیت ورود نفت چراغ به کمپ را داشتیم در حالی که به سمت هوای سرد پیش می رویم. نفت، سوخت اساسی برای گرمایش در کمپ است. بنابراین یک محاصره شدید ادامه دارد. و هر بار هر تماسی در سطح دیپلماتیک بوده است، به آنها گفته می شود ما بصورت انساندوستانه و بر اساس قانون بین المللی با همه افراد اشرف برخورد می کنیم. که یک دروغ بسیار بزرگ است و این یک رسوایی مطلق است که ما عقب بنشینیم و اجازه دهیم عراق از آن شانه خالی کند و همانطور که تونه کلام گفت، نه تنها به ایران اجازه دهیم در این امور دخالت کند بلکه هیاتی بفرستیم که با ملاها در تهران صحبت کند. این معادل فرستادن هیاتی به برلین برای دیدن هیتلر در ۱۹۳۹ است. این واقعا رسوایی برانگیز در این مجلس است.
آیا سوالی هست؟
ری، از تلویزیون آر.سی.آر.اچ،
شما پیشتر گفتید که احساس می کنید، افراد به سمت یک سربرنیتسای دیگر می روند. این برای طور که شما برایتان مطرح است آیا به همین صورت برای کاترین اشتون و امریکایی ها هم واضح است؟ چرا برای آنها اولویت نیست؟

استرون استیونسون - رئیس هیأت رابطه با عراق پارلمان اروپا
من فکر می کنم دلایل متعددی برای آن وجود دارد بعضاً اینکه آمریکایی ها می خواهند از فاجعه ای که در عراق بر جای مانده بیرون بروند. من خودم در ماه آوریل بعد از کشتار آنجا بودم، کشور روزی ۶ ساعت برق دارد، دسترسی محدود به آب تازه، اقتصاد کاملاً در هم شکسته است، از نظر بین المللی به عنوان دومین کشور فاسد در دنیا بعد از سومالی معرفی شده است، و آمریکایی ها سعی می کنند به همه بگویند که این نمونه درخشان از دموکراسی است، اینکه بهار عرب در همدلی با آن بر خواست و سعی کرد آنچه در عراق اتفاق افتاده را تکرار کند. خدا به داد همه کشورهای دیگر در خاورمیانه برسد، چنانچه سعی کنند آنچه در عراق اتفاق افتاده را تکرار کنند. سرشار از خشونت است. تنها بخشی از عراق که ۱۰ در صد رشد اقتصادی داشته کردستان است که عملاً مرزشان را با ۱۳۰ هزار پیشمرگه با عراق بسته اند. آنها ورود بمبگذاران یا تروریستها را متوقف می کنند. بقیه عراق سرشار از خشونت است. امنیت وجود ندارد. و بسیاری از افراد حتی در پارلمان عراق به من گفتند در زمان حاکمیت صدام، اوضاع بهتر بود. ما آزادی نداشتیم ولی حداقل امنیت داشتیم، کار داشتیم، برق داشتیم و آب پاک داشتیم. بیکاری حالا در سطح بسیار گسترده است. بنابراین آمریکایی ها می خواهند از همه این درهم ریختگیها در بروند و آنها در پایان امسال این کار را می کنند و وانمود می کنند که یک دموکراسی کارآمد برجای گذاشته اند که نمونه عالی برای سایر جهان است. این مسخره است و این چیزی است که ما باید افشا کنیم.
سونه سونه گورد:
البته اجازه دهید اضافه کنم ما علایم مثبتی هم دیده ایم. یعنی این واقعا یک علامت مثبت است که بارونس اشتون یک فرستاده ویژه برای این محل تعیین کرده است. این مثبت است ولی باید بگوییم با تهدیداتی که متوجه ماست ما باید باز هم بیشتر کار کنیم. مشکل اینجاست. به این دلیل ما در این بیانیه خواستار اقدام فوری تر از طرف همه منجمله بارونس اشتون شده ایم.
استیونسون:
بله من از انتصاب ژان دورویت که بسیار ضروری است حمایت می کنم که علامت بسیار خوبی است از اینکه نماینده عالی در امور خارجی چقدر این موضوع اشرف را جدی می گیرد. همینطور درگیر شدن کمیسر عالی پناهندگان آنتونی گوترز، یک عنصر کلیدی در همه این ماجراست، ولی آن لحظه ای که سعی میکنیم بحران را حل کنیم با موانعی مواجه میشویم که توسط دولت عراق گذاشته می شود.
استیونسون:
سئوال دیگری هست؟
بسیار خوب از حضور شما بسیار متشکرم. امیدوارم این کنفرانس بتواند آنچه در عراق دارد اتفاق می افتد را برملا کند و بتوانیم یک اقدام سریع در سطح بین المللی، هم در نیویورک و هم در بروکسل، ببینیم. متشکرم.

سایت همبستگی ملی

مجاهدین خلق ایران